Herr Brun Skrevet 7. januar 2010 Del Skrevet 7. januar 2010 Det kommer an på økonomi hvorvidt HOS gjennomføres. Og antall elever på den aktuelle linja. Hvis det ikke er ledige plasser igjen på GBU-kullet i SBBN, gjennomføres ikke HOS for samband. Så vidt jeg vet er (var i hvert fall slik) HOS spesifikk for hver enkelt linje. Lenke til kommentar
oma123 Skrevet 7. januar 2010 Del Skrevet 7. januar 2010 ..Og så klart, ja, har de ikke behov for flere bs-elever blir ikke HOS gjennomført.. Lenke til kommentar
martinbru Skrevet 11. januar 2010 Del Skrevet 11. januar 2010 (endret) Har fått innkalling 3. Feb. Har vært medlem i HV-Ungdom i noen år, lyst til å velge Befalskolen eller kystjeger men vet ikke om synet mitt vil svekke meg noe. Bruker ikke briller eller linser til daglig, da jeg har 0.8 på begge øynene der 1.0 er best. Er bare spent på om det er bra nok. Endret 11. januar 2010 av martinbru Lenke til kommentar
Snowballen Skrevet 11. januar 2010 Del Skrevet 11. januar 2010 Født 8.9.1991, Ikke blitt innkalt til sesjon enda, er dette uvanlig? (Går tredje året på Videregående Skole) Lenke til kommentar
srbz Skrevet 11. januar 2010 Del Skrevet 11. januar 2010 (endret) Det er vel ganske uvanlig ja, mener de fleste jeg kjenner inkl meg selv ble innkalt til sesjon før fylte 18. edit: kan det stemme? Endret 11. januar 2010 av srbz Lenke til kommentar
Snowballen Skrevet 11. januar 2010 Del Skrevet 11. januar 2010 Mulig jeg tar en telefon i morgen da, bare for å høre med vernepliktsverket. Lenke til kommentar
srbz Skrevet 11. januar 2010 Del Skrevet 11. januar 2010 Det skader neppe. 03003. Lenke til kommentar
KingEdward Skrevet 12. januar 2010 Del Skrevet 12. januar 2010 Født 8.9.1991, Ikke blitt innkalt til sesjon enda, er dette uvanlig? (Går tredje året på Videregående Skole) Jeg fylte 18 i januar 09, men skulle ikke bli kalt inn til sesjon før februar 10. Ringte og fikk flytta den frem til november. Lenke til kommentar
Snowballen Skrevet 12. januar 2010 Del Skrevet 12. januar 2010 Sesjon blir vist i Mars. Lenke til kommentar
Crowley_ Skrevet 13. januar 2010 Del Skrevet 13. januar 2010 Må ta hørselstest på nytt, men tror jeg skal komme inn. Fikk 9 i alle tester unntatt hørselstesten, som gikk litt skeis pga konsert dagen før sesjon Tror jeg kommer inn i Panser Lenke til kommentar
Armador Skrevet 13. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2010 kan noen som er kjent på mil.no linke til søknadsskjemaet for Hærens befalskole? hadde det en gang men nå fant jeg det ikke! haha... Er det ikke en del vedlegg som må legge ved der? Lenke til kommentar
srbz Skrevet 13. januar 2010 Del Skrevet 13. januar 2010 Tenker du på online søknadsskjema eller pdf? Begge deler er uansett felles for alle typer utdanning. Elektronisk søknad i menyen til venstre: http://www.mil.no/felles/fms/utdanning/start/ PDF datert august 2009: http://www.mil.no/multimedia/archive/00128...dan_128692a.pdf Vedlegg må medfølge jo, men søker du elektronisk vil du få skjema og slikt som skal fylles ut i retur sammen med ferdig frankert svarkonvolutt når de har registrert søknaden din. Det er snakk om egenattest for helse, muligens sikkerhetsklareringsskjema (noe de uansett pleier å ta i plenum på opptaket), vitnemål fra VGS, arbeidsattester, andre attester som HV-u, skytterlag etc. som kan være relevante, og sjømannsattest for dem som søker maritime fag (ref. info på PDF-søknadsskjemaet). Lenke til kommentar
Armador Skrevet 13. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2010 Takk, da var den utfylt Lenke til kommentar
-Longva- Skrevet 20. januar 2010 Del Skrevet 20. januar 2010 Varsel om innkallelse til førstegangstjeneste kommer i mars! Hovedfordelinga blir gjort i februar. Litt skuffet nå kjenner jeg, fikk nettopp høre fra ei i forsvaret på stand de snart var ferdige med hovedfordelinga og at varslene kunne komme så tidlig som tidlig i februar Lenke til kommentar
-Longva- Skrevet 17. februar 2010 Del Skrevet 17. februar 2010 12 dager til mars nå. 12 dager til jeg løper rett bort til postkassa med en gang jeg kommer hjem fra skolen Lenke til kommentar
Crowley_ Skrevet 17. februar 2010 Del Skrevet 17. februar 2010 Jeg fikk høre på sesjonen at jeg måtte skaffe time til lege pga hørsel, så de satte verken tjenestedyktig eller ikke tjenestedyktig. Jeg har time hos legen 1. mars, og det tar sikkert litt tid å få sendt papirene til hvor enn jeg skal sende de.. 1: Er det for sent å ha timen 1. Mars? 2: Hvor skal jeg sende papirene? Lenke til kommentar
Goldshoten Skrevet 17. februar 2010 Del Skrevet 17. februar 2010 Jeg fikk stempelet "TJENESTEDYKTIG" på det papiret, men er veldig spent på å se om jeg får innkallelsen nå i mars. Krysser fingrene og håper på det beste. Nesten så jeg driter i hvor jeg havner hen nå, er bare avhengig av å komme inn Lenke til kommentar
Armador Skrevet 1. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2010 Ja, hvordan går det med kullet? mange som har levert søknad med egenerklæring om helse og alt det der? Jeg har hvertfall gjort det! Håper jeg får noe beskjed på dette når innkallingen til 1.g.tj kommer? og håper den kommer snart! Noen som har fått innkalling? Lenke til kommentar
MrL Skrevet 1. mars 2010 Del Skrevet 1. mars 2010 (endret) Henger meg på, var på sesjon for 1 år siden nå i mars. Ble tjenestedyktig, men tror dog jeg skal feige ut da det egentlig bare utsetter min 5 års videre utdanning. Har både astma, pollen+gress+bjørk allergi, og dårlig hørsel, så tror det skal gå bra med fritak. Dog vil jeg se om jeg i det hele tatt blir innkalt først da, om jeg så av en grunn ikke skulle få fritak så skal jeg vell overleve et år Endret 1. mars 2010 av MrLG Lenke til kommentar
Horrorbyte Skrevet 1. mars 2010 Del Skrevet 1. mars 2010 Inkalling til sesjon mener du? Det er vel 92-kullet som skal det i år...jeg fikk ihvertfall et sånt brev. Tja, jeg er i 91 og skal til sesjon i år, og jeg er ikke den eneste. Passer meg egentlig helt fint at jeg ligger litt "bak", så det blir lettere å få utsettelse grunnet høyere utdanning. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå