Gå til innhold

91-Årgang, innkalling 2010


Armador

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har fått innkalling 3. Feb.

 

Har vært medlem i HV-Ungdom i noen år, lyst til å velge Befalskolen eller kystjeger men vet ikke om synet mitt vil svekke meg noe. Bruker ikke briller eller linser til daglig, da jeg har 0.8 på begge øynene der 1.0 er best. Er bare spent på om det er bra nok.

Endret av martinbru
Lenke til kommentar

Tenker du på online søknadsskjema eller pdf? Begge deler er uansett felles for alle typer utdanning.

 

Elektronisk søknad i menyen til venstre: http://www.mil.no/felles/fms/utdanning/start/

PDF datert august 2009: http://www.mil.no/multimedia/archive/00128...dan_128692a.pdf

 

Vedlegg må medfølge jo, men søker du elektronisk vil du få skjema og slikt som skal fylles ut i retur sammen med ferdig frankert svarkonvolutt når de har registrert søknaden din. Det er snakk om egenattest for helse, muligens sikkerhetsklareringsskjema (noe de uansett pleier å ta i plenum på opptaket), vitnemål fra VGS, arbeidsattester, andre attester som HV-u, skytterlag etc. som kan være relevante, og sjømannsattest for dem som søker maritime fag (ref. info på PDF-søknadsskjemaet).

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Jeg fikk høre på sesjonen at jeg måtte skaffe time til lege pga hørsel, så de satte verken tjenestedyktig eller ikke tjenestedyktig. Jeg har time hos legen 1. mars, og det tar sikkert litt tid å få sendt papirene til hvor enn jeg skal sende de..

 

1: Er det for sent å ha timen 1. Mars?

2: Hvor skal jeg sende papirene?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Ja, hvordan går det med kullet?

mange som har levert søknad med egenerklæring om helse og alt det der? Jeg har hvertfall gjort det! Håper jeg får noe beskjed på dette når innkallingen til 1.g.tj kommer? og håper den kommer snart! Noen som har fått innkalling?

Lenke til kommentar

Henger meg på, var på sesjon for 1 år siden nå i mars. Ble tjenestedyktig, men tror dog jeg skal feige ut da det egentlig bare utsetter min 5 års videre utdanning. Har både astma, pollen+gress+bjørk allergi, og dårlig hørsel, så tror det skal gå bra med fritak. Dog vil jeg se om jeg i det hele tatt blir innkalt først da, om jeg så av en grunn ikke skulle få fritak så skal jeg vell overleve et år :)

Endret av MrLG
Lenke til kommentar

Inkalling til sesjon mener du? Det er vel 92-kullet som skal det i år...jeg fikk ihvertfall et sånt brev.

Tja, jeg er i 91 og skal til sesjon i år, og jeg er ikke den eneste. Passer meg egentlig helt fint at jeg ligger litt "bak", så det blir lettere å få utsettelse grunnet høyere utdanning.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...