Herr Brun Skrevet 30. mai 2010 Del Skrevet 30. mai 2010 Skal selv inn i sjøforsvaret 26 september, men betyr dette at jeg ikke kan begynne å studere til høsten i 2011 siden førstegangstjenesten varer i 12 måneder? Har hørt at man kan søke om tidlig permisjon slik at man rekker å begynne å studere til høsten, stemmer dette? Nei jeg tror de som har søkt skole til høsten 2011 får "Skoledimme" altså at du dimmer en gang i august før skolen. Hvertfall gjorde kjæresten min det =) Det kommer veldig an på sjefen din. Hvis vaktsituasjon eller lignende tilsier at du må bli værende, får du ikke førtidsdimme. Eller du kan rett og slett ha en hestkuk til sjef som trenerer søknadsprosessen osv. osv., det opplevde jeg. Er du heldig har du en flink sjef, og et bra tillitsmannsapparat, men jeg ville for å være helt ærlig heller ha satset på å ringe vpv og be om innrykk i juli/august. Lenke til kommentar
kommer Skrevet 30. mai 2010 Del Skrevet 30. mai 2010 Leste at man ikke lenger kunne bytte innrykksdato så får håpe på det beste. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 30. mai 2010 Del Skrevet 30. mai 2010 Jau, er vel litt sent nå. Du får satse på at det ordner seg, i de fleste tilfellene gjør det det. En kompis av meg hadde septemberinnrykk og dimma 24. juli. Lenke til kommentar
The Grand Vizier Skrevet 30. mai 2010 Del Skrevet 30. mai 2010 Leste at man ikke lenger kunne bytte innrykksdato så får håpe på det beste. Hvor leste du det? Send et brev til vernepliktsverket der du forklarer sitasjonen, og hvorfor du ønsker å bytte til juli. Jeg gjorde det for ca. to uker siden, og fikk i forrige uke en innkalling i juli. Var forresten innkalt til sjøforsvaret den 26. september jeg også, og har hørt om en del som har fått avslag om bytte av innrykksdato, men som sagt, har du gode nok argumenter så går det. Lenke til kommentar
dehov Skrevet 8. juni 2010 Del Skrevet 8. juni 2010 Jeg har innrykk i slutten av september, og har ikke spurt om å få tidligere innkalling i og med at det sto på nettsida deres at det var "fullt" for 2010. Bør jeg likevel spørre om å få flyttet førstegangstjenesten? Grunnen til at jeg vil flytte det er at jeg har tenkt å ta videre utdanning og vil ikke "miste" et år. Er varigheten på alle førstegangstjenester 12 mnd? Vil det være negativt å dimme tidligere enn det man egentlig skal? Lenke til kommentar
KingEdward Skrevet 10. juni 2010 Del Skrevet 10. juni 2010 Da fikk jeg endelig innkallingen til GSV. Oppmøte Tirsdag 13. juli 2010 på Gardermoen Gleder meg! Noen flere? Nå venter jeg bare på BS-innkalling. Noen som vet når vi får tilgang til utvalgt.no? Utvalgt.no er ikke lengre en operativ side. Hadde tilgang der før, men den ble brått stoppet. Svaret er ganske enkelt, at de ikke har personell for å drifte den. Nå er den tydeligvis startet igjen for jeg i dag fikk jeg passord i posten. Hva utvalgt.no er godt for er ikke godt å si, driver fortsatt og utforsker siden. Lenke til kommentar
Muffinss Skrevet 10. juni 2010 Del Skrevet 10. juni 2010 Da fikk jeg endelig innkallingen til GSV. Oppmøte Tirsdag 13. juli 2010 på Gardermoen Gleder meg! Noen flere? Nå venter jeg bare på BS-innkalling. Noen som vet når vi får tilgang til utvalgt.no? Utvalgt.no er ikke lengre en operativ side. Hadde tilgang der før, men den ble brått stoppet. Svaret er ganske enkelt, at de ikke har personell for å drifte den. Nå er den tydeligvis startet igjen for jeg i dag fikk jeg passord i posten. Hva utvalgt.no er godt for er ikke godt å si, driver fortsatt og utforsker siden. Allerede kommet i kontakt med en del folk der, virker som en fet side det Lenke til kommentar
Goldshoten Skrevet 10. juni 2010 Del Skrevet 10. juni 2010 Fikk selv tilgang til utvalgt.no i dag. Virker som en veldig grei side. Noen som har prøvd ut "kampklar"? Den er jo bare i beta-versjon enda, men den virka faktisk ikke så veldig dum. Lenke til kommentar
Swolebraham Lincoln Skrevet 10. juni 2010 Del Skrevet 10. juni 2010 Funket overraskende bra, bare synd det er litt kort tid igjen til innrykk (20. juli) til å komme ordentlig i gang med et treningsprogram. Lenke til kommentar
haeren Skrevet 14. juni 2010 Del Skrevet 14. juni 2010 Utvalgt.no er ikke lengre en operativ side. Hadde tilgang der før, men den ble brått stoppet. Svaret er ganske enkelt, at de ikke har personell for å drifte den. Utvalgt.no er så absolutt operativ. Vi er fem administratorer og i overkant av 40 moderatorer som er klare til å ta imot henvendelsene til de utvalgte Lenke til kommentar
Jusst Skrevet 14. juni 2010 Del Skrevet 14. juni 2010 Utvalgt.no er ikke lengre en operativ side. Hadde tilgang der før, men den ble brått stoppet. Svaret er ganske enkelt, at de ikke har personell for å drifte den. Utvalgt.no er så absolutt operativ. Vi er fem administratorer og i overkant av 40 moderatorer som er klare til å ta imot henvendelsene til de utvalgte Nå ja! : ) Fikk beskjed fra VPV rundt desember at de ikke hadde folk til å drive utvalgt.no, derfor fikk ikke jeg ha bruker der lengre. Utvalgt.no er helt supert! Forsvaret bør få creds for jobben. Lenke til kommentar
dehov Skrevet 27. juli 2010 Del Skrevet 27. juli 2010 (endret) Jeg har innrykk i slutten av september, og har ikke spurt om å få tidligere innkalling i og med at det sto på nettsida deres at det var "fullt" for 2010. Bør jeg likevel spørre om å få flyttet førstegangstjenesten? Grunnen til at jeg vil flytte det er at jeg har tenkt å ta videre utdanning og vil ikke "miste" et år. Er varigheten på alle førstegangstjenester 12 mnd? Vil det være negativt å dimme tidligere enn det man egentlig skal? Jeg lurer fortsatt på det samme. Hittil har jeg egentlig satsa på at jeg får førtidsdimme og har derfor ikke kontaktet dem ennå. Men nå begynner jeg å bli litt usikker på om jeg ikke vil rekke skolestart. Men som Herr Brun sier i en tidligere post her så kommer det an på sjefen. Er det noen andre som har erfaringer med dette eller kan si noe om jeg kan regne med å få førtidsdimme før skolestart 2011? Jeg har innrykk 29. sept, Luftforsvaret, Madla Det står på denne siden at man ikke kan få endret innkallingen: http://www.mil.no/felles/vpv/start/article.jhtml?articleID=198454 Så er det noe vits i å ringe dem? Endret 27. juli 2010 av dehov Lenke til kommentar
-Longva- Skrevet 27. juli 2010 Del Skrevet 27. juli 2010 Det verste du kan få er et nei, så ja, ring og hør Lenke til kommentar
Prinz Poldi Skrevet 29. juli 2010 Del Skrevet 29. juli 2010 91-modell, fått innkalling til Sjø i september. Fornøyd med det, tror det går helt fint. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå