Gå til innhold

91-Årgang, innkalling 2010

Armador

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hehe. På utvalgt.no var det et par fast ansatte (ikke mange) og muligens noen vernepliktige som jobbet med informasjonsgreier, og 99% vernepliktige som ikke hadde vært enda. Det var på ingen måte noen "indre kretser". Du mistet jo tilgangen etter innrykk, til og med.

Lenke til kommentar

Var på sesjon mandag. Fikk vite at jeg muligens kom til å bli innkalt til inntaket for Jeger i juli. Men kom isåfall til å få innkalling en gang i juni. Kan dette stemme?

Er rimelig innstilt på å inn i forsvaret. Og håper på at jeg kan bli innkalt. :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hei. Har et spørsmål.

Jeg var på sesjon 23. april i år, og ble erklært tjenestedyktig.

De forsikret meg om at jeg skulle til Setermoen i august i år.

Etter å ha lest litt på dette forumet stilte jeg meg litt tvilende til det de informerte meg om på sesjon.

Jeg ringte derfor til Vernepliktsverket og der sa de at jeg tidligst kunne rykke inn i januar 2011 på grunn av utdanningen min (påbygging til generell studiekompetanse, ferdig nå i juni). De foreslo å sende en mail med forespørsel om å endre dato, så jeg gjorde det.

Det jeg egentlig lurer på er hvordan sjansene mine er for å kunne rykke inn i august i år.

Jeg har veldig lyst på et år i forsvaret, men hadde vært veldig kipt for meg å reist i januar, da jeg "kaster bort" to (skole)år på det. Jeg skjønner ikke hvordan utdanningen min skal sette en stopper for å kunne rykke inn i august, og har sett flere andre på dette forumet som har erfart samme greia.

Endret av mr_blue_
Lenke til kommentar

Det kommer etter 17. mai. Sjekk facebookgruppa.

Jeg fikk mitt i dag :) så du kan få det når som helst! Kom forresten med på opptaket, og fikk en del info, med videoer jeg skulle se og en liten treningsplan...

Oppmøte før 1600 på kjevik 26.Juni

Gleder meg utrolig mye nå!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Skal selv inn i sjøforsvaret 26 september, men betyr dette at jeg ikke kan begynne å studere til høsten i 2011 siden førstegangstjenesten varer i 12 måneder? Har hørt at man kan søke om tidlig permisjon slik at man rekker å begynne å studere til høsten, stemmer dette? :)

Lenke til kommentar

Skal selv inn i sjøforsvaret 26 september, men betyr dette at jeg ikke kan begynne å studere til høsten i 2011 siden førstegangstjenesten varer i 12 måneder? Har hørt at man kan søke om tidlig permisjon slik at man rekker å begynne å studere til høsten, stemmer dette? :)

Nei jeg tror de som har søkt skole til høsten 2011 får "Skoledimme" altså at du dimmer en gang i august før skolen. Hvertfall gjorde kjæresten min det =)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...