Jusst Skrevet 26. april 2010 Del Skrevet 26. april 2010 Noen som skal inn i HMKG, 20 juli her? Gi fra deg et pip da Lenke til kommentar
Liddell Skrevet 27. april 2010 Del Skrevet 27. april 2010 Sesjon neste onsdag. Huff og huff... Lenke til kommentar
mac_gyver Skrevet 27. april 2010 Del Skrevet 27. april 2010 Madla - sjø i september for meg Lenke til kommentar
Armador Skrevet 27. april 2010 Forfatter Del Skrevet 27. april 2010 Fikk den nye innkallingen min i dag! byttet fra GSV jan 2011 til Juli 2010! så endelig kom innklligen i posten Lenke til kommentar
Brukernavn2010 Skrevet 27. april 2010 Del Skrevet 27. april 2010 Jeg fikk innkalling til sesjon i mai. Hva skjer på sesjon egentlig? Jeg skal gå skole neste år, og skal studere etter dette... Det er ikke sånn at de tvinger deg inn i førstegangstjeneste på sesjon? Jeg aaaner ikke hvordan dette fungerer. Lenke til kommentar
Jusst Skrevet 27. april 2010 Del Skrevet 27. april 2010 Jeg fikk innkalling til sesjon i mai. Hva skjer på sesjon egentlig? Jeg skal gå skole neste år, og skal studere etter dette... Det er ikke sånn at de tvinger deg inn i førstegangstjeneste på sesjon? Jeg aaaner ikke hvordan dette fungerer. Hei! Når du møter opp på sesjon, får du en kort innføring i hva forsvaret har å by på. På sesjon får du figurtester, testing av matte, og ordlikhetstester. Du vil også bli testet helsemessig, altså om syn/hørsel osv. er i orden. Videre vil du få en samtale med lege og sesjonsoffiser. Så er det ingen vits å gjøre seg dum for å slippe unna forsvaret. Testene krever god konsentrasjon. Lykke til! Lenke til kommentar
Brukernavn2010 Skrevet 27. april 2010 Del Skrevet 27. april 2010 Lykke til! Tusen takk Høres jo greit nok ut, det. Men hvis jeg sier at jeg skal studere og sånt, blir jeg sendt hjem igjen uten noe behov for tjeneste? Det jeg helst vil skal skje. Lenke til kommentar
Jusst Skrevet 27. april 2010 Del Skrevet 27. april 2010 Lykke til! Tusen takk Høres jo greit nok ut, det. Men hvis jeg sier at jeg skal studere og sånt, blir jeg sendt hjem igjen uten noe behov for tjeneste? Det jeg helst vil skal skje. Du trenger ikke å fortelle at du skal studere. Om du mottar innkalling til forsvaret, kan du søke om utsettelse på grunn av dine studier Evt. så kan du faktisk på mange studier, få holdt av skoleplassen din til året etter. Ting ordner seg uansett! Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 27. april 2010 Del Skrevet 27. april 2010 Sesjonsordningen er i endring. Slik det var da jeg var på sesjon, så funka det slik at så lenge du ikke var tjenesteudyktig av medisinske årsaker, så var det helt tilfeldig om du ble kalt inn eller ikke. Med ny sesjonsordning skal man også ha fysisk testing, samt at motivasjon og lignende skal telle (sesjonsordningen er todelt, og bare de motiverte kalles inn til del to eller lignende). Lenke til kommentar
Jusst Skrevet 27. april 2010 Del Skrevet 27. april 2010 Sesjonsordningen er i endring. Slik det var da jeg var på sesjon, så funka det slik at så lenge du ikke var tjenesteudyktig av medisinske årsaker, så var det helt tilfeldig om du ble kalt inn eller ikke. Med ny sesjonsordning skal man også ha fysisk testing, samt at motivasjon og lignende skal telle (sesjonsordningen er todelt, og bare de motiverte kalles inn til del to eller lignende). Tenkte det bare var i tankeboksen, men da lærte jeg noe nytt Lenke til kommentar
KingEdward Skrevet 27. april 2010 Del Skrevet 27. april 2010 Da fikk jeg endelig innkallingen til GSV. Oppmøte Tirsdag 13. juli 2010 på Gardermoen Gleder meg! Noen flere? Nå venter jeg bare på BS-innkalling. Lenke til kommentar
KingEdward Skrevet 27. april 2010 Del Skrevet 27. april 2010 Da fikk jeg endelig innkallingen til GSV. Oppmøte Tirsdag 13. juli 2010 på Gardermoen Gleder meg! Noen flere? Nå venter jeg bare på BS-innkalling. Noen som vet når vi får tilgang til utvalgt.no? Lenke til kommentar
Armador Skrevet 27. april 2010 Forfatter Del Skrevet 27. april 2010 Da fikk jeg endelig innkallingen til GSV. Oppmøte Tirsdag 13. juli 2010 på Gardermoen Gleder meg! Noen flere? Nå venter jeg bare på BS-innkalling. Da er vi faktisk i akkurat samme bås! venter også på hbs innkallingen... Skulle komme i Mai, innen 2 uken var omme Lenke til kommentar
KingEdward Skrevet 27. april 2010 Del Skrevet 27. april 2010 (endret) - Endret 13. januar 2012 av KingEdward Lenke til kommentar
Erratum Skrevet 27. april 2010 Del Skrevet 27. april 2010 GSV 13. Juli 2010, cya there. Lenke til kommentar
KKake Skrevet 27. april 2010 Del Skrevet 27. april 2010 Er 92-modell, men svarer her likevel. Skal på Madla uke 30 også videre som lærling i kystvakten eller marinen. Noen andre som skal det? Lenke til kommentar
southparkman Skrevet 27. april 2010 Del Skrevet 27. april 2010 Nå begynner jeg å bli nervøs. Har ikke fått inkallelsen min enda og ser at flere som skal på gsv allerede har fått. Burde komme i løpet av de neste dagene. Blir skuffa hvis forsvaret har rota til et eller annet så jeg ikke kommer inn. Lenke til kommentar
Goldshoten Skrevet 27. april 2010 Del Skrevet 27. april 2010 Akkurat det skal vel veldig godt gjøres? Har ihvertfall fått bekreftet min endring nå, med innkallelse til Artilleribataljonen den 17. august. Gleder meg kjem.. DRITMYE! Lenke til kommentar
Juggel Skrevet 27. april 2010 Del Skrevet 27. april 2010 Akkurat det skal vel veldig godt gjøres? Har ihvertfall fått bekreftet min endring nå, med innkallelse til Artilleribataljonen den 17. august. Gleder meg kjem.. DRITMYE! Jeg fikk også innkallelsen min dit for noen dager siden:) Har trua på at det blir bra! Lenke til kommentar
Armador Skrevet 27. april 2010 Forfatter Del Skrevet 27. april 2010 Står mellom 2bn og gsv her også, men jeg heller mest mot gsv Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå