Gå til innhold

91-Årgang, innkalling 2010


Armador

Anbefalte innlegg

Kan de svare på om du har kommet inn hvis man ringer?

 

 

Hovedfordelingen skal ha skjedd allerede, så det tror jeg skal være mulig. Var vel en person tidligere i denne tråden som hadde gjort dette.

 

 

Selv hadde jeg forhåpninger om brev i dag, men akk nei :)

 

Ingen krise sålenge ingen andre får det heller

 

Nei, vi er i mars enda. Men jeg blir rimelig frustert når jeg ikke ser noe brev i postkassa :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da fikk jeg innkalling til ingeniørbataljonen i januar 2011.

 

For noe tull. Det var jo ikke dit jeg ville :p

Hvordan er mulighetene mine for å søke over til 2.bataljon eller noe mer fornuftig? De kan jo ikke plassere meg i en ingeniørbataljon. Det nytter bare ikke. Jeg er ikke skapt for å drive med reperasjoner og bygging og drit.

Lenke til kommentar

Hvordan er mulighetene mine for å søke over til 2.bataljon eller noe mer fornuftig?

 

Ring vernepliktsverket på tlf 03003 og forklar situasjonen :)

 

Fikk du brev om varsel om planlagt innkallelse i posten, eller ringte du? Hvor i landet bor du?

Endret av -Longva-
Lenke til kommentar

Da fikk jeg innkalling til ingeniørbataljonen i januar 2011.

 

For noe tull. Det var jo ikke dit jeg ville :p

Hvordan er mulighetene mine for å søke over til 2.bataljon eller noe mer fornuftig? De kan jo ikke plassere meg i en ingeniørbataljon. Det nytter bare ikke. Jeg er ikke skapt for å drive med reperasjoner og bygging og drit.

Eller noe mer fornuftig? Sett deg nå i det minste inn i hva tjeneste i ingeniørbataljonen innebærer. Les litt om det. Mulighetene er store for å få svært givende tjeneste. Vil heller være i ping i ingbn enn i kdo-troppen i 2bn, hvis det er "action" og sånn du er ute etter.

Lenke til kommentar

Har lest litt, blant annet den brosjyren som ligger ute på mil.no

 

"Ingeniørbataljonen støtter avdelinger med forflytninger fra a til b. Viktige arbeidsoppgaver er rekognosering, minerydding, vei- og brobygging og drift av ferger og små, raske båter."

 

Jeg syns det høres ut som mye konstruksjon/reparasjon/teknisk arbeid. Er dette feil?

 

Hva er "ping i ingbn" ?

Er det mulig å få en tjeneste i ingbn hvor du slipper å drive med avansert teknisk-praktisk arbeid som konstruksjon og reparasjon? Det er jeg nemlig lite kvalifisert til å drive med :p

Lenke til kommentar

Yes!

 

Ringte vpv nå, og de fortalte meg at innkallingen min var sendt ut og at den mest sannsynlig lå i posten nå! Og det ble GSV :D

 

Hva angår BS opptak, skjer det utenom, og hvis jeg kommer inn faller GSV fra, hvis ikke tjenestgjør jeg vanlig i sør varanger :) Syns det er veldig braa

Lenke til kommentar

Da var jeg klar for inntrykk i Luftforsvaret på Madla allerede i slutten av juli. Noen flere som har fått anslått juli 2010 og Luftforsvaret? Evt. Marinen, siden de ve også har rekruttene på Madla. Er jo temmelig tidlig med juli, men desto bedre i forhold til neste sommer og å begynne på studier da.

Lenke til kommentar

Fikk meg inkalling til Garden 2011, men fikk byttet til pbn før jeg fikk brevet om garden i posten :p

FIKK BYTTE TIL PANSERBATALJONEN INNRYKK TIL HØSTEN :D:D:D:D

Dette hørtes merkelig ut. Da jeg ringte vpv sa de at det var en teknisk sperre som hindret at de kunne flytte på folk før påske. Jeg er selv innkalt til garden til høsten, og vil i aller høyeste grad flytte til et annet sted, og enda viktigere: bytte tidspunkt med et par måneder. Nå forstår jeg ingenting... Sa han i vpv feil?

Lenke til kommentar

Da jeg ringte vpv sa de at det var en teknisk sperre som hindret at de kunne flytte på folk før påske. Jeg er selv innkalt til garden til høsten, og vil i aller høyeste grad flytte til et annet sted, og enda viktigere: bytte tidspunkt med et par måneder. Nå forstår jeg ingenting... Sa han i vpv feil?

 

Vet at du ikke siterer meg, men når du først spør om noe jeg har vært borti... :-)

 

Jeg ble kalt inn til sambandstjeneste (SBBN) i Brigade Nord fra januar 2011 på slippen jeg fikk i dag. Seks minutter senere var jeg klar for innrykk i Luftforsvaret på Madla i slutten av juli 2010. Høres med andre ord ut som det han sier er feil. Det er mulig det finnes en logisk forklaring, men jeg fikk i hvert fall byttet med en gang. Ringte 03003, oppga personnummer til dama i andre enden, hun sjekket hva jeg var satt opp på, jeg forklarte hvorfor jeg ville bytte og vips, så var jeg en del av Luftforsvaret allerede om under fem måneder.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...