formann Skrevet 31. mai 2003 Del Skrevet 31. mai 2003 Hovedkortet hans har bare 4bits FID.. noe som gjør at han ikke kan velge over 12,5 i MP. 13 vil feks bli 5. For å endre dette så må du leke litt med broene på CPU. Å kjøre sync er ingen nødvendighet på KT400 kort.. det er bare nForce2 som er kresen der. Jeg vet ikke hvilke dividere du har på ram, men om du overklokker ramen din det som går, så kan du heller justere FSB i forhold til det. Feks: FSB: 183 MP: 10 Ram divider: HCLK-33 Da skal du få en ramhastighet på 150 Mhz, noe jeg tror de klarer. Mest sannsynlig klarer de mer også. Dette gir en teoretisk minnebåndbredde på 2400MB/s .. og siden du kjører høy FSB så skal ikke CPU ha noen problemer med å utnytte nesteparten av det. På denne måten så får du ytnyttet potensialet så mye som mulig når man bare har PC2100 ram. Lenke til kommentar
strykebrettet Skrevet 14. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2003 Nå har jeg skaffet meg en 333MHz ram brikke, men han finner ikke noen XP2500. Jeg tar og stiller inn fsb på 166 og mp på AUTO. men han finner ikke noen XP2500. alt han finner er en 2200. Det må da være feil med hovedkortet eller no. vet ikke Styr unna KT4V Lenke til kommentar
MorePower Skrevet 14. juni 2003 Del Skrevet 14. juni 2003 Nå har jeg skaffet meg en 333MHz ram brikke, men han finner ikke noen XP2500. Jeg tar og stiller inn fsb på 166 og mp på AUTO. Kan du stille mp til 11 ganger. Hvis du kan, gjør det. Hva har du da? Lenke til kommentar
DaRe_deVIl Skrevet 14. juni 2003 Del Skrevet 14. juni 2003 Det er ikke no' galt med hk-et ditt...det hender at når du bytter CPU så bytter ikke hk-et automatisk til roktig fsb osv...så da må man gjøre det manualt..og du burde tenkt på det med minne før du bestilte...og nå har du vel fiksa på mp og fsb, så da må du bare sette tilbake for standard for 2500 barton, husker bare ike hva det var :oops: Lenke til kommentar
strykebrettet Skrevet 15. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2003 Nå har jeg skaffet meg en 333MHz ram brikke, men han finner ikke noen XP2500. Jeg tar og stiller inn fsb på 166 og mp på AUTO. Kan du stille mp til 11 ganger. Hvis du kan, gjør det. Hva har du da? Da fikk jeg en XP2200. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå