neemac Skrevet 5. januar 2010 Del Skrevet 5. januar 2010 Nå er emnetittelen litt misvisende, men en god indikasjon på hva jeg mener. Etter å ha søkt litt på nettet, fant jeg bare noe som heter streamripper. Det jeg trenger er et program til linux( Mint 8 helena) som kan rippe ifra lydkortet når det er i bruk. Som feks når jeg spiller av sanger i spotify, så lagrer det musikk på hdd. helst med GUI Streamripper kunne bare brukes til å rippe ifra internett ( radio osv) der jeg måtte ha url. Håper iallefall på svar Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 5. januar 2010 Del Skrevet 5. januar 2010 Ser ikke helt poenget i dette, vil du (pirat)kopiere fra spotify for å bruke det på mp3-spilleren? Lenke til kommentar
neemac Skrevet 5. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2010 Ser ikke helt poenget i dette, vil du (pirat)kopiere fra spotify for å bruke det på mp3-spilleren? Nei, no ble spotify brukt som et eksempel. men er generelt for å kunne lagrer musikk som går gjennom lydkortet Lenke til kommentar
Adversary Skrevet 5. januar 2010 Del Skrevet 5. januar 2010 (endret) Audacity med "record what you hear"-funksjonen burde fungere fint vil jeg tro. Edit: Nevermind det jeg skreiv. Record what you hear er en XP-greie. Endret 5. januar 2010 av Adversary Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 5. januar 2010 Del Skrevet 5. januar 2010 Vis noen her kan alsa og bash kan det sikkert lages et enkelt script som gjør nøyaktig dette. Lenke til kommentar
HawP Skrevet 5. januar 2010 Del Skrevet 5. januar 2010 ALSA har et kommandolinjebasert verktøy for å gjøre det. Audacity kan visstnok også ta opp fra "mix" enheten i følge den siden. Lenke til kommentar
neemac Skrevet 6. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2010 hmmm. Har prøvd det som sto her inne nå. Men det med alsa forsto jeg ikke. Audacity fungere visst eg forsto det riktig, men der må du "klippe" etterhvert, da den ikke er istand til å dele lyd automatisk. Alternativ kanskje kjøre et windowsprogram via Wine? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå