Gå til innhold

[Løst]Ny mobiltelefon, noen som kan hjelpe meg med å velge riktig!

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen

Har bestemt meg for å kjøpe en ny telefon og med dette ønsker jeg å ta i litt, da altså med tanke på pris!

Har kikket på både Iphone 3GS og HTC HD2 men klarer ikke helt å bestemme meg for hvilken jeg skal gå for, hadde tenkt meg en mobil med masse nyttige funskjoner og samtidig ha noen applikasjoner man kan ha det litt artig med!

( viss det er noen andre mobiler som kan være interessante, vær så snill kom med forslag på hvilke)

Jeg har bare sett på disse to telefonene i hovedsak fordi jeg ikke har satt meg skikkelig inn i alle telefonene, men viss det fins noen andre bra alternativer som ligner eller er like bra så si ifra!

Håper på masse gode svar og at mobilkjøpet skal gå i boks!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om du skal ha super mange og superfancy apps på mobilen er nok en HTC eller Iphone sikkert det gøyeste! Om du kan godta en litt mindre fix mobil, men meget god lel, vil jeg anbefale deg Nokia 5800, jeg liker den godt ^^

Den er meget enkelt, god skjerm som ikke er vanskelig å skrive på (fryser ikke i minusgrader på min). En del gøye muligheter for apps, jeg digger Spotify, men det går jo på mange andre uansett.. Meget godt kamera også! Det er riktignok bare 3,2 mp, men hva har det å si når oppløsningen på bildene er supergod! :D

Bare en tanke.. :thumbup:

Lenke til kommentar
Det er riktignok bare 3,2 mp, men hva har det å si når oppløsningen på bildene er supergod!

Megapixler sier noe om oppløsningen. Altså hvis det "bare" er 3,2MP kan "bare" ha en oppløsning på 3200000 pixler.

Enklere sagt. MP = oppløsningen.

Lenke til kommentar

En skjerm med opløsning 1920x1200 har 2304000 pixler på skjermen. Maks antall pixler på et kamera med 3.2 MP er 3200000. Altså regner jeg med at bildene du tar med den telefonen er større enn oppløsningen på skjermen din uansett. Med mindre ma skal ta familiefotografier osv. som skal være flotte og vare en stund, så trenger du nok ikke mer enn 3.2 MP kamera.

Men litt on topic. HTC HD2 er den jeg ville valgt hvis jeg skulle hatt den "råeste" telefonen i dag. Men samtidig så vet man at det sikkert kommer en god del nye telefoner ut den neste tiden (tenker vel mest på Xperia X10).

Personlig så synes jeg ikke at iPhone er en særlig god telefon. Jeg synes egentlig den er best som en bærbar spillkonsoll uten knapper. Men det er også noe jeg vet at mange er kraftig uenig i. Men poenget er at jeg synes de fleste funksjoner er bedre og raskere å bruke osv. på f.eks. HD2.

Lenke til kommentar

Telefoner verdt en titt:

- HTC HD2

- Iphone 3GS

- Samsung i8910 Omnia HD

- Samsung Omnia II

- Acer A1 Liquid

- Motorolla Millstone

- Sony Ericsson Satio

Kommende godbiter:

- Sony Ericsson X2

- Sony Ericsson X10

- Nokia X6

- Google Nexus One

Endret av Bacchus
Lenke til kommentar

Så dere syns altså at jeg skal gå for HTC HD2?

Har godt kunne tenkt meg den nye android mobilen til Google, men siden det er fastsatt at den ikke kommer til norge så er den saken egentlig klar!

Ingen som kan sette opp mobilene mot hverandre og få meg til å forstå ulike ting, som kan være vanskelig å forstå!

Har lest tester av mobilene, men blir ikke helt klok, Så veit igjen ikke hvilken jeg skal velge!

Har også tatt en titt på den nye Sony Ericsson X10, og jeg syns den ser helt fantastisk ut, men er usikker på grensesnittet, om det er brukervenelig osv!

Så viss noen har kunne satt opp de 3 telefonene mot hverandre hadde jeg vært takknemlig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...