Gå til innhold

Nye detaljer om GT5!

UrgeLoL

Anbefalte innlegg

Enig i at det er sjåføren som er dårlig, jeg bare syns det ser ut som det ikke finnes noen form for dødsone der og det ser ut som bilen flyr på en liten luftpute. Opplevelsen kan bli anderledes når man spiller selv selvsagt. Fartsfølelsen er heller ikke akkurat noe å skrive hjem om, noe jeg syns de mistet GT3. Han kjører jo en Nissan GT500 bil i over 160mhp (!) og det ser heller ut som bilen går i 160 km/t.

Syns uansett det er underlig at de ikke viser fram skademoduleringen når det trossalt er CES, som er skrytemessen nr1 her i verden.

Jeg håper som sagt at jeg tar feil, jeg har kost meg mye med GT-serien opp igjennom årene, men jeg er ikke så totalt farget av GT av den grunn. Er spillet dårlig, så er spillet dårlig, men det gjenstår å se. Som sagt, jeg håper dette blir bra.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg anbefaler forsåvidt alle å prøve å spille GT5 med ratt og pedaler, dette gir en mye bedre "feeling" som gjør at man lettere merker når bilen begynner å skli osv. Jeg sank rundetiden med 2 sekunder på GT5 demoen ganske raskt bare ved å gå over til ratt og havnet på 400-plass i verden :D (men har nok havnet langt bak nå...)

Eier et Logitech Momo ratt nå, men vurderer å kjøpe G27, selv om det er litt dyrt.

Lenke til kommentar
Mon tro om tidenes bilspill vil få tidenes beste konsoll til å selge som hakka møkk, siden tidenes spill så langt ikke har klart det men ligner mere på tidenes flopp.

Tidenes bilspill er vel subjektivt. For mange GT fans er nok forhåpning at det blir det. Selv tror jeg det blir tidenes beste GT spill for min del, og siden GT serien er det eneste realistiske bilspillet som har fenget meg så blir det tidenes beste for min del. Selv om jeg vet om enkelte pc simulatorer som er bedre på enkelte områder.

Hyggelig å høre at du synes Ps3 er tidenes beste konsoll, men dette kommer vel også ned til preferanser. Selv er jeg enig.

Også hyggelig å høre at du synes at mange av ekslusive ps3 spill er tidenes beste spill, men som vi ofte har sett så trenger det ikke alltid være sammenheng mellom kvalitet og antall spill solgt. Forza 3 f.eks. har vel ikke akkurat solgt til forventning, siden det er av mange sett på som BILSPILLET på konsoll, samt at utviklerene selv sier spillet er nesten en generasjon foran Forza 2.

Tidenes flopp er vel tvilsomt, men at en del titler har solgt mye mindre enn forventet er helt klart. F.eks. Killzone 2 som såvidt har rundet 2 millioner. Her hadde man vel helst sett for seg det dobbelte.

Men ned til kjernen av spørsmålet ditt, ja GT5 vil sikkert hjelpe på salget av ps3. Hvor mye blir bare spekulering, men FFXIII viser at STOR titler kan booste salget mye i 1 måned.

Endret av UrgeLoL
Lenke til kommentar

Uten å vite noen tall (ren tipping) så er ikke alltid mest solgte spill som er best. Richard Burns Rally er et eksempel som ikke ble fullt så populært, men som er milevis bedre enn de andre rally-spillene som f.eks Colin og WRC. De to sistenevnte har sikkert solgt 10 ganger mer, selvom jeg tipper.

Beklager OT btw.

Lenke til kommentar

Njaa, tror ikke det vil hjelpe VELDIG å øve til det. Men øver du, blir du jo en bedre sjåfør uansett, så hvorfor ikke?

Uansett, er jo en ganske annerledes følelse å kjøre bil i virkeligheten kontra spill mtp at man kjenner G-krefter, og man faktisk kan dø ^^

Lenke til kommentar

Gran Tourisimo var selveste kongen på haugen intill det første Forza Motorsport kom og overtok den tronen men det er gledelig att det ser ut som Gran Tourisimo serien ser att til å få med seg elementer som tilsier att jeg vill tenke på det som ett simulator spill og ikke som en arkade racer som jeg syntes Gran Tourisimo 4 var.

Og vilke elementer er jeg tenker på, jo skademodellering, att man blir "straffet" for å bulke bort i andre biler i siste sving. Tenk deg vi spiller online og jeg dulter bort i deg sånn att bilen du kjører får ett byks og sklir ut av veibanen og jeg kan fortsette som om ingenting har skjedd, derimot hvis det kommer med skikkelig skademodellering så vill det ikke "lønne" seg for meg å gjøre dette.

Om singleplayer modus har skademodellering eller ikke spiller mindre rolle men klart jo mere realistisk som en simulator bør være jo bedre. Siden Gran Tourisimo ser ut til å få flere biler enn forza så håper jeg att min bil kommer i spillet siden den ikke er i forza 3 men finnes i forza2.

For meg så er ikke PS3 tidenes konsoll, da jeg syntes att både ps3 og 360 har sammensatt like mye godt i seg og jeg sa det over bare for å være spøkefull mot deg fordi du mener att ett spill du ikke engang har prøvd blir kalt tidenes bilspill.

Utifra releaseplaner som jeg har sett kommer ikke Gran Tourisimo til europa før i 4 kvartal 2010 mens det etter planen skal komme i mars for Japan og hvis dette er tilfelle så blir dette import på lik linje som med Final Fantasy XIII som dessverre er en skikkelig nedtur i forhold til tidliger numre i serien.

Lenke til kommentar

Om vi spiller online og en av oss ønsker å dulte borti hverandre så er det fullt mulig. Selv om vi spiller Forza 2-3, GT4-5 eller andre pc sims. Dette gjøres hele tiden i motorsport i dag. Men det vi ikke kan er å ha 200 kmt rett i ræva på bilen foran for så å bare kjøre videre. Men det var sikkert det du mente. Om GT5 igjen inntar tronen som det beste konsollbilspillet blir morsomt å se. Håper i allefall ps3 eiere og gt fans faktisk kjøper spillet. Blir for kjeldelig å se alle skryte over spill, se gode reviews for så at folk ikke kjøper spill. Slik som Forza 3.

Om jeg tror at dette blir tidenes bilspill for min del er vel ingenting å ta på vei for, men skjønte jo selvfølgelig at kommentaren din ikke var seriøs, men var der bare for å trolle og provosere.

enig med deg angående FFXIII, er skuffet over at det jeg likte mest, verdenskartet og muligheten for å dra hvor man vil, er borte.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...