Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Kan ikke åpne .exe filer på pc-en. Trenger hjelp!

Anbefalte innlegg

Hei :)

for noen dager siden lastet jeg ned et program, husker ikke hva det var, men det var en .exe fil. jeg trykket på filen, så kom det opp en boks om at jeg måtte velge hvilket program den skulle åpnes i. har aldri skjedd før med en .exe fil, så jeg prøvde og åpne den i winrar istedet. men det som skjedde var at ALLE andre .exe filer åpnet seg i Winrar. jeg prøvde å bytte standardprogram, men fant ikke ut hvordan jeg skulle endre tilbake og hva jeg skulle endre det til. endte opp med og skru av og på pc'en og håpe på at det ble som det skulle igjen, men det ble det ikke. når jeg skrur på pc'en er skjermen helt svart og det kommer en boks som det står at winlogon.exe ikke kunne starte siden "the archive is either in unknown format or damaged". prøvde og avinstallere winrar, men hjalp heller ikke. kun noen programmer funker, ved å åpne oppgavebehandling -> ny oppgave -> skrive inn adressen til der filen er lagret -> trykke på den og velge program som den skal åpnes i og åpne den i filen jeg prøvde å åpne. feks. Msn: trykke "åpne i" og åpne den i msn igjen. dette funker på noen programmer, men ikke alle. får heller ikke kommet inn til systemgjenoppretning, får bare den samme meldingen opp på skjermen.

noen som har hatt samme problemet selv og vet hva jeg kan gjøre uten og bruke en cd for å installere windows på nytt eller bruke en gjenoppretnings cd? takker for alle svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hmm, prøv å gå inn på:

HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\FileExts\ og se om du har en mappe der som heter .exe. Slett den hvis du finner den der.

Takk for svar :D nå kan jeg åpne alle programmer osv. men skrivebordet og oppgavelinjen synes fortsatt ikke :S noen flere tips?

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...