Gå til innhold

Overføring av video fra hf200 til data

Anbefalte innlegg

Hei

Nettopp fått videokamera og er ikke helt varm i trøya enda.

Kameraet er canon hf200, og jeg hadde håpt at det kun var å filme, så stikke minnebrikken i dataen, kopiere over og så gjøre alt jeg ville med filene.

Men dette har jeg ikke fått til, må jeg instalere alt av software som følgte med osv? Kan jeg ikke bare dra de over og så se på filmene i alt fra Windows media player til VLC?

Endret av nicolaylh
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jo, det er bare å stikke minnebrikken inn og rote inni mappene der til du finner .mts filene (Husker ikke banen i mappene akkurat nå) :)

Oppdager ikke maskinen din at du får en ny "enhet" når du stapper inn brikka?

Lenke til kommentar

Hmm..

Er blitt litt smartere, men fortsatt litt usikker.

Om jeg vil redigere filene, så må jeg bruke USBkabelen og redigeringsprogrammet som følgte med, kan jeg bruke et annet redigeringsprogram? Hvilke i så fall?

Men om jeg har kun filer som jeg drar over, hvordan kan jeg få sett disse filene i andre spillere enn kun det til canon?

Lenke til kommentar
Hvis du skal redigere filmen, kan du ikke dra de over på maskinen via Windows Utforsker.

HD-film MÅ importeres via egnet redigeringsprogram!

Hvorfor MÅ man importere det med egnet redigeringsprogram? Jeg har samme kamera og har brukt Windows utforsker til å dra over filene før redigering hver gang :)

Jeg bruker Sony Vegas 8 og synes det er bra til å redigere filmene. For å se det i andre spillere en canon sitt må de enten støtte visning av filformatet på filmen (feks Media Player Classic), eller du kan redigere filmen og så lagre det som .avi eller .wmv . Da leser de fleste spillerne det. Husk at du må ha en "oppegående" pc for å se/redigere uten at det hakker skikkelig. Jeg måtte kjøpe ny pc da jeg fikk kameraet :)

Lenke til kommentar
Hvis du skal redigere filmen, kan du ikke dra de over på maskinen via Windows Utforsker.

HD-film MÅ importeres via egnet redigeringsprogram!

Hvorfor MÅ man importere det med egnet redigeringsprogram? Jeg har samme kamera og har brukt Windows utforsker til å dra over filene før redigering hver gang :)

Jeg bruker Sony Vegas 8 og synes det er bra til å redigere filmene. For å se det i andre spillere en canon sitt må de enten støtte visning av filformatet på filmen (feks Media Player Classic), eller du kan redigere filmen og så lagre det som .avi eller .wmv . Da leser de fleste spillerne det. Husk at du må ha en "oppegående" pc for å se/redigere uten at det hakker skikkelig. Jeg måtte kjøpe ny pc da jeg fikk kameraet :)

Okei! Takk, har skjønte at et par redigeringsprogrammer tar disse filene... Jeg skal ut å reise i 4-5 måneder ser du, så vet ikke om jeg kan laste ned Vegas hver gang jeg kommer til et nytt sted! Håpte jeg kunne dra over og bare redigere eller bare legge filene rett ut på nettet!

Men hva er egentlig forskjellene på disse filene .avi .wmv og .mts? Kan du få HDkvalitet på alle?

Lenke til kommentar

Hvis du bare skal droppe innom netcafèr og laste over filmene til youtube så tror jeg du vil slite, siden råfilene (.mts) er svære og tunge. Når du så redigerer og "render" de til andre filformat kan du stille på de slik at de blir mye mindre. Feks er et opptak på 2min kanskje 300mb, etter at du har redigert de med innstillinger for youtube kan du få den ned i 50mb.

Hvis du skal backpacke får du kanskje ta bilder og legge ut på nett til familie og venner og så får du legge ut filmen i fra reisen din etter at du kommer hjem :) (hvis du ikke skal ha med egen laptop eller har tilgang til gode pcer under veis)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...