livingman Skrevet 5. januar 2010 Del Skrevet 5. januar 2010 hei hallo. skal ha meg ny skriver og google gir meg ingen svar . bruker laser skrivere blekk ? vis ikke. hva bruker de ? hva er billigst blekk eller laser skriver ? takker for svar Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 5. januar 2010 Del Skrevet 5. januar 2010 (endret) Hei. Laserskrivere bruker det som kalles Toner. Det er "blekk" i pulverform som blir varmet opp og festes til arket. Blekkskrivere er som regel billigere i innkjøp, men om du skal skrive ut i større mengder, blir laserprintere fort billigere om du tar innkjøpspris og pris per utskrift med i betrakning. Toner kasetter klarer nemlig langt flere utskrifter pr kassett enn blekkpatroner. Selv om de vanligvis også koster litt mer å bytte, blir kostnad pr utskrift langt lavere i de fleste tilfeller. En annen fordel med laserprintere er at Toner sjeldent størkner på samme måte som blekk. Laserprintere kan derfor så ubrukt i lengre perioder uten at du må kaste tonerkassetten, slik som ofte er problemet med blekkskrivere hvis blekket i blekkpatronen størkner. Endret 5. januar 2010 av MrLee Lenke til kommentar
livingman Skrevet 5. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2010 tusen takk. når du sier koster mer og bytte mener du at jeg må ha noen til og bytte for meg eller er det det at "tonene" er dyrere i innkjøp? Lenke til kommentar
SirAmp Skrevet 5. januar 2010 Del Skrevet 5. januar 2010 tonerene er dyrere i innkjøp, man kan lett bytte dem selv Lenke til kommentar
Big_JT Skrevet 5. januar 2010 Del Skrevet 5. januar 2010 En tonerkaset koster gjerne fra 800 til 1500. Alt etter merke ol. Men kan skrive under på at de holder lenge! Det kjipe er når du har en fargelaser, og to-tre kasetter begynner å gå tom samtidigt. Blir fort så dyrt å bytte. Men nå har min holdt i snart 5 år, og kun byttet svart toner en gang enda. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå