Sleepy Gary Skrevet 17. desember 2017 Del Skrevet 17. desember 2017 Det varmeste jeg har opplevd var i en sauna med en galen finne 110+ ºC, det var vondt å puste, svei i hud og øyne. Utendørs har jeg opplevd +40 på Kypros og -30 i Finnmark. Lenke til kommentar
MellomAlt Skrevet 17. desember 2017 Del Skrevet 17. desember 2017 (endret) Kaldest: -52 på tokt for Kystvakta i 2004 Varmeste: Må være på kjøkkenet når jeg jobbet som kokk. Overdriver ikke hvis jeg sier det i perioder var +70 der jeg sto. Edit: Nei, det må være i en sauna i Tyrkia i +120 grader. Endret 17. desember 2017 av MellomAlt Lenke til kommentar
TheDarkSycamore - SCM Skrevet 17. desember 2017 Del Skrevet 17. desember 2017 Det kaldeste jeg har opplevd er rundt -30 grader. Lenke til kommentar
sector Skrevet 20. desember 2017 Del Skrevet 20. desember 2017 På telttur i militæret i indre Troms med ca -45 var rimelig kjølig. Varmt og godt med +45 i ørkenen mellom Las Vegas og Grand Canyon. Lenke til kommentar
nagina Skrevet 20. desember 2017 Del Skrevet 20. desember 2017 Kaldest: -52 på tokt for Kystvakta i 2004 Varmeste: Må være på kjøkkenet når jeg jobbet som kokk. Overdriver ikke hvis jeg sier det i perioder var +70 der jeg sto. Edit: Nei, det må være i en sauna i Tyrkia i +120 grader. Det skulle du ha dokumentert, fordi rekorden er -51.5 i Karasjok. Lenke til kommentar
Hugo_Hardnuts Skrevet 20. desember 2017 Del Skrevet 20. desember 2017 Vi målte -37 under en øvelse i Indre Troms på dagtid. Hva vi var nede i på natten er jeg usikker på - mulig det ikke var så store forskjellen ettersom sola ikke akkurat var lenge over horisonten på dagtid. Jeg husker det som kaldt, men ikke helt horribelt ettersom lufta var tørr og det var vindstille (Men jeg presterte å sovne i MG-grop i ca -20, og det var kaldt det!). Har prøvd kystvintre i ettertid med -5, høy luftfuktighet og vind, og det oppleves som vesentlig kaldere. Men så er jeg vokst opp med innlandsklima også, så det har kanskje noe med tilvenning å gjøre også. Høyeste antall varmegrader er jeg usikker på - antagelig under en eller annen sydenferie - men varmeste opplevelse må ha vært flere timer på en åpen plass uten skygge i Kosovo i juli, ikledd arbeidsuniform, feltstøvler og beret. Da trodde jeg faktisk at jeg skulle omkomme. Lenke til kommentar
MellomAlt Skrevet 20. desember 2017 Del Skrevet 20. desember 2017 Kaldest: -52 på tokt for Kystvakta i 2004 Varmeste: Må være på kjøkkenet når jeg jobbet som kokk. Overdriver ikke hvis jeg sier det i perioder var +70 der jeg sto. Edit: Nei, det må være i en sauna i Tyrkia i +120 grader. Det skulle du ha dokumentert, fordi rekorden er -51.5 i Karasjok. Dette var i den gamle gråsonen mellom Russland og Norge. Altså langt fra fastlandet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå