Gå til innhold

Fordeler med CF?

k3b4b

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det vil at 2 høyttalere spiller dobbelt så høyt som én?

2 skjermkort i SLi/CF lager ikke noe nevneverdig mye mer lyd enn ett enkelt kort. Om du opplever høyere lyd er det i så fall fordi kortene sitter såpass tett at det blir dårlig med luft for kortet som sitter med vifta klint inn i det andre.

Lenke til kommentar

Ytelsen kan være doblet, eller faktisk mer enn doblet enkelte ganger, men det kan også være 0% forbedring eller t.o.m. yte verre enn enkeltkort.

Med mindre man spiller de nyeste spillene med høyest mulige innstillinger for grafikk i oppløsning på 1920x1200 eller høyere vil man sikkert greie seg med enkeltkort som det finnes massevis av på markedet. CF er vel mest aktuelt for folk som ikke er fornøyd med ytelsene til dagens toppmodeller eller allerede har et kort som er kompatibel med CF og vil få opp ytelsen til en minst mulig pris.

Lenke til kommentar
Ytelsen kan være doblet, eller faktisk mer enn doblet enkelte ganger, men det kan også være 0% forbedring eller t.o.m. yte verre enn enkeltkort.

"Mer en doblet enkelte ganger" Dette er vel ikke helt mulig. Hvis 100% er maks ytelse for 2 kort, så kan ikke 2 kort yte f.eks 120% enkelte ganger...

Man har en total ytelse som blir vanskelig å overskride.

--

Fordelen med crossfire er mer ytelse.

+ det er morro når det virker og det ser kuult ut(hvis du syns sånt er viktig).

Minussidene er:

Støy

Varmeutvikling.

Ingen garanti for bedre ytelse i alle situasjoner.

Jeg kommer til å kjøpe meg et 5870 kort til iløpet av måneden, ikke fordi jeg trenger det, men fordi jeg har lyst på.

Få her som trenger noe mer en 1x 5870. Skal man ha 2x 5870 / 5970 så bør man i realiteten game på en 30" eller bruke Eyefinity for at det skal være noe vits.

De aller fleste på forumet her som kjøper seg 5970 har garantert ikke behov for det, men noe må man bruke pengene på :)

Lenke til kommentar

Jeg husker å ha sett noen tester hvor i de aller høyeste oppløsningene så greide et CF-oppsett å yte over dobbelt så bra som enkeltkortet. Du får bare ta meg på ordet så lenge her ettersom jeg ikke har noe link i øyeblikket, men ble faktisk ganske overrasket selv :)

Lenke til kommentar

Har allerede ett 4890 kort, fikk relativt mye "lagg" på crysis, så da vurderte jeg om er noe vits å kjøpe enda ett 4890 kort eller ett 5870, har sett litt rundt på tester å sett at CF slår ett enkelt 5870 kort, også blir det billigere :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...