Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

[Løst]hvor sette følere til intrumenter ;)

Anbefalte innlegg

Heo, jeg skal sette inn ojle trykk, olje temp og voltmeter paa en vw golf 3 :!: voltmetre veit jeg men er litt u sikkre paa de 2 andre. hvor er det best aa plasere foleren til olje tempen ? bunnpanna? og hvor skal jeg sette foleren til olje trykke ? er bare usikker paa hvor jeg skal plasere de 2 folerne, koble aa alt det andre veit jeg selv :) hadde vert til fint om dere hadde lost mysterumet mitt :D Haaper dette blir bra :dribble: hehe, hvis dere lurer paa hvorfor jeg ikke skriver med de 3 siste bokstavene i alfabetet er det rett aa slett fordi jeg ikke har dem :whistle:

Mvh Stian :thumbup:

Endret av StiaNofc
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei.

Oljetrykk: Her skrur du ut oljetrykksmåleren og setter inn et T rør som gir oljetrykk både til den orginale Av-På bryteren og din nye oljetrykksmåler.

Motortemperatur skal måles i blokken og ikke i bunnpannen. Ev. så kan du måle temperaturen på kjølevannet som kommer ut av motoren. Temperaturen i bunnpannen er helt uinteressant.

Lenke til kommentar
Hei.

Oljetrykk: Her skrur du ut oljetrykksmåleren og setter inn et T rør som gir oljetrykk både til den orginale Av-På bryteren og din nye oljetrykksmåler.

Motortemperatur skal måles i blokken og ikke i bunnpannen. Ev. så kan du måle temperaturen på kjølevannet som kommer ut av motoren. Temperaturen i bunnpannen er helt uinteressant.

ok, fint da skjonte jeg det med oljetrykk. men det med tempratur tror jeg du misforstod litt for det er oljetempratur ikke kjolevannet for det er de orginalt i bilen. saa skal egentlig bare ha tempratur paa oljen. hadde det gaatt f.eks aa sette inn en med 3 utganger paa isteden for T stykke saa kunne den staatt der ogsaa eller blir det best da i bunnpannen ? :yes:

Takk for svar paa oljetrykk :new_woot:

Lenke til kommentar

Er ikke noe fasitsvar på dette du spør om. Du kan gjerne installere flere sensorer og måle temperaturen hvor du vil. Skal du måle "motortemperaturen", så må sensoren sitte på / i blokken. Dersom du setter sensoren der som oljetrykksbryteren står, så vil du måle temperaturen der.

Jeg ville målt temperaturen i blokken og hadde derfor sett etter et hull i blokken som sensoren kan puttes inni. Kanskje du kan lime den fast inni en frostplugg?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...