MrAvionics Skrevet 5. januar 2010 Del Skrevet 5. januar 2010 (endret) Hei. Skal kjøpe nye ski... Kjøre litt i preparert løype men også ut i skogen mellom løypene : - ) Ser at Coop OBS! har på tilbud: Dynstar Omedrive ski C-Cube bindinger Rossignol Axium alpintstøvler Pris: 1849,- Ser også at G-sport har på tilbud: Head Xenon X 1.0 CP9 Light carvingski Head SL100 Alpinbinding Nordica One 45 støvel Pris: 1999,- EDIT: Intersport hadde disse: Tecnopro Flyte Alpinski Tecnopro N TL 90 CP Alpinbinding Tecnopro ST 1.9 M Alpinstøvel Pris: 2499,- Hvordan er de? Og hvem er best av de? Har ikke mye penger å bruke på ski og er ikke så veldig ofte oppe der [Gautefall] men trenger nye ski siden de jeg har er noen eldgamle ski fra føritiden som holder på å sprekke Så hvordan er disse til å renne både i preparerte bakker og litt anternative løyper? Er ikke supergod men kan svinge å stå på slalom da =) Litt knall å fall innimellom når jeg renner i skogen =) Hvor lange ski pør jeg ha? Veier 80KG og er ca: 173 høy EDIT: Lagg til en til pakke =) EDIT2: Hvordan er de i forhold til utleieski på Gautefall? Endret 6. januar 2010 av ArneAustenaa Lenke til kommentar
MrAvionics Skrevet 5. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2010 Tenker å kjøpe i morgen så det haster... Lenke til kommentar
MrAvionics Skrevet 6. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2010 vil carving funke utenfor løypene? Lenke til kommentar
Brotato Skrevet 6. januar 2010 Del Skrevet 6. januar 2010 regner med det så lenge du ikke skal kjøre i ekstrem løssnø, og kjøper veldig små ski, går det nok helt fint har i hvertfall kjørt med 5 cm kortere ski enn anbefalt, og det er jo enklere å svinge med korte ski, spessielt nå du kjører utenfor de preppa løypene og ofte må ta kjappe svinger.... Lenke til kommentar
Brotato Skrevet 6. januar 2010 Del Skrevet 6. januar 2010 og når det gjelder hvor du skal kjøpe ski, har jeg ikke peiling... g-sport/intersport har mest sannsynelig bedre service og mer kompetanse når det gjelder å sette bindingene rett, riktig lengde osv.... Lenke til kommentar
MrAvionics Skrevet 6. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2010 (endret) ok. TAKK : - ) nei det pleier ikke være veldig mye løssnø. blir jo kjørt opp av andre som renner der. men noen andre som vet hvordan er de billig ski pakkene da? erfaringer? Endret 6. januar 2010 av ArneAustenaa Lenke til kommentar
Tosha0007 Skrevet 6. januar 2010 Del Skrevet 6. januar 2010 For dei (oss?) som diverre ikkje får stått så mykje på ski i året er dei rimlegaste pakkane stort sett gode nok. Du vel å handle hos den butikken som passar deg best, og du vil truleg vera nøgd med det Lenke til kommentar
MrAvionics Skrevet 6. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2010 Ja kjøpte de på G-sport idag bare at jeg oppgraderte skoa en 100lapp... Grunnen til det var at de ikke hadde riktig størrelse av de skoa som var i pakken. Så da kostet det 2100,- Ganske billig det for ski.. Hvis man skulle kjølpe de løst så hadde kostet 4800,- Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå