DarkScorpion Skrevet 31. mai 2003 Del Skrevet 31. mai 2003 Hva hadde det ultimate vannkjølings-settet hvis man skal sette sammen selv. Blir det dyrt??? Lenke til kommentar
|okk^ay Skrevet 31. mai 2003 Del Skrevet 31. mai 2003 AC Vannblokk, "Cuplex", 500 spenn. AC Radiator, AirPlex EVO 360, 700 spenn. Radiatorgrill til AirPlex EVO 360, 225 spenn. Eheim 1250 pumpe, 700 spenn. AC aquatube vanntank, 475 spenn. Brakett til vanntank, 75 spenn. 3x 120mm Delta vifte, 700 spenn. 180 watt TEC ca. 500 spenn. AC vannblokk, twinplex, chipsett/GPU 395 spenn. (x2) AC vannblokk, harddisk, 800 spenn. 5 meter tygon slange, 500 spenn. slangeklemmer, ca. 100 spenn. |-Her får du kjølt ALT, og det med de beste komponentene på markedet i dag.-| ..::Jeg har ikke tatt hensyn til STØY!!::.. Regn med 70-100 dB. Lenke til kommentar
PumpAction Skrevet 31. mai 2003 Del Skrevet 31. mai 2003 Hvorfor ikke Swiftech blokker med Peltier? Vil helt klart gi laves temp. Lenke til kommentar
|okk^ay Skrevet 31. mai 2003 Del Skrevet 31. mai 2003 Hvorfor ikke Swiftech blokker med Peltier?Vil helt klart gi laves temp. Det er rett og slett ikke dyrt nok! Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 31. mai 2003 Del Skrevet 31. mai 2003 Regn med 70-100 dB. Så mye vil du aldri greie å få den til å bråke. Og 5 meter slanger? Hva med å gå frenzy på www.dangerden.com med VISA kortet? Lenke til kommentar
|okk^ay Skrevet 1. juni 2003 Del Skrevet 1. juni 2003 Regn med 70-100 dB. Så mye vil du aldri greie å få den til å bråke. Og 5 meter slanger? Hva med å gå frenzy på www.dangerden.com med VISA kortet? Joda... 3 Delta 58 dB x3 +pumpe =masse lyd. 5 m. slanger for at han skal ha muligheten for å henge radiatoren ut av vinduet på vinteren. Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 2. juni 2003 Del Skrevet 2. juni 2003 Ok... men jeg tipper at tre 60dB vifter vil bråke ca 65dB. Lenke til kommentar
Flop|s Skrevet 2. juni 2003 Del Skrevet 2. juni 2003 Støtter johndoe der, systemet vil ikke bråke mye mer enn ~65dB.. Hva med en magnum-blokk? Er ikke den hakket bedre enn AC-blokka? Evt en swiftec med peltier :wink: Lenke til kommentar
adyton Skrevet 2. juni 2003 Del Skrevet 2. juni 2003 HVorfor ikke flere radiatorer? Hvis det skal være et ultimat vannkjølingssystem bør man ha minst 2 sånne vanlige radiatorer... :wink: Lenke til kommentar
Erik J. Nilsen Skrevet 2. juni 2003 Del Skrevet 2. juni 2003 Og det finnes bedre en Både AC og manublokkene, men da bestilles fra utlandet.. ikke alltid like billig. LRWW er den aller beste vannblokken på markedet, beste radiatore er helt klart et varme register fra bil/trailer. Disse finnes i alle former og kan tilpasses dine behov. Pumpe, eheim 1250 eller en Hydor L30 er bra valg... Men skal du ha best ytelse kan du ikke sitte med 3/8 slanger, og det er nesten det eneste man får i norge, utenom fra Netconnection.no DD sine blokker er 1/2" -P- Lenke til kommentar
gixer Skrevet 2. juni 2003 Del Skrevet 2. juni 2003 Støtter johndoe der, systemet vil ikke bråke mye mer enn ~65dB.. Hva med en magnum-blokk? Er ikke den hakket bedre enn AC-blokka? Evt en swiftec med peltier :wink: Det er mye mer enn nok for meg! Lenke til kommentar
|okk^ay Skrevet 2. juni 2003 Del Skrevet 2. juni 2003 Joda, man får bedre blokker i utlandet, men ikke i norge. AC-blokkka er bedre enn magnum, men kanskje ikke til pelt-kjøling. den er jo litt liten. Jeg brukte forresten et varmeregister fra en volvo-buss som kosta 100 spenn på hogger'n. Det var plass til 6 120mm der.. Men det var ikke verdt det så lenge innovatek'en ga 3 grader høyere temp. (Uten GPU/Chipsett vannblokk.) Fra 28 til 31 grader er ikke ille, og det er jo kjekt å ha "kassedøra" lukket. :wink: Lenke til kommentar
Anders Leipsland Skrevet 2. juni 2003 Del Skrevet 2. juni 2003 Siden dere diskuterer "ultimate" vannkjølinga. Hvorfor bare mase om radiatorer? Er tross alt vesentlig bedre å bruke en bongkjøler slik at du kan komme under romtemperatur. En bong kan man jo på mange måter kjøpe også, det er jo bare snakk om å kjøpe litt rør AC-blokkka er bedre enn magnum Vil anta det kun gjelder for Pentium4 og ikke Athlon, men det er min antagelse da Lenke til kommentar
insider Skrevet 2. juni 2003 Del Skrevet 2. juni 2003 AC vannblokk, CPU, "cuplex EVO" Eheim 1048 vannsirkulasjonspumpe AC radiator, "airplex EVO 240" AC vanntank, "aquatube", Blå Papst vifte, 94m³/time, 26 dB(A) + annet noe i den duren hadde vært kjekt å ha Lenke til kommentar
Dr.X Skrevet 2. juni 2003 Del Skrevet 2. juni 2003 Herregud, AC blokkene er vesentlig dårligere enn for eksempel DD eller Magnum. Skal du ha det "ultimate" settet ville jeg, som over foreslått, gått amokk på www.dangerden.com med VISA kortet til far Lenke til kommentar
Drittsekken Skrevet 2. juni 2003 Del Skrevet 2. juni 2003 Anngående støyen: Tror neppe du klarer 100 db. Husk at db skalaen er logaritmisk så det må mye mer støy/lyd til for å stige fra 70-71db enn for å gå fra 60-61db. I tillegg så mener jeg å ha hørt at et jetfly som står og ruser motoren (før det tar av) har et støynivå på ca 120-125db. Dette er noe man kan høre flere mil unna!!! 120 db er per definisjon smertegrensen for menesker. (Bare litt teknisk data) Lenke til kommentar
sjefen_ Skrevet 2. juni 2003 Del Skrevet 2. juni 2003 Hvis man står ved siden av et jagerfly som tar av så skal det vissnok være 140db, jeg har prøvd å stå 50-100m unna, uten hørselsværn. Det er bare en ting å si om den opplevelsen, AUAU og piiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiip i ørene en stund etterpå. Men da lærte jeg at hørselsværn, det er fint det Lenke til kommentar
Anders Leipsland Skrevet 2. juni 2003 Del Skrevet 2. juni 2003 Angående vannblokk. dtek skal visstnok begynne å selge White Water blokka. Om den yter like bra som den orginale så er jo den en vinner. For de som ikke vet det så banka white water Maze3 med 5 grader. Ellers er jo også Dtek Customs TC-4 en blokk mange vil like: Lenke til kommentar
Cappo Skrevet 2. juni 2003 Del Skrevet 2. juni 2003 Joda... 3 Delta 58 dB x3 +pumpe =masse lyd.5 m. slanger for at han skal ha muligheten for å henge radiatoren ut av vinduet på vinteren. Har du snubla å slått deg kanskje? Har du vannkjøling selv kanskje? Tror ikke det, for min Eheim 1048 er lydløs. Lenke til kommentar
Cappo Skrevet 2. juni 2003 Del Skrevet 2. juni 2003 Angående vannblokk. dtek skal visstnok begynne å selge White Water blokka. Om den yter like bra som den orginale så er jo den en vinner. For de som ikke vet det så banka white water Maze3 med 5 grader. Ellers er jo også Dtek Customs TC-4 en blokk mange vil like: Oi. Får du dama med på kjøpet når du kjøper blokka? :wink: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå