HanselV Skrevet 5. januar 2010 Del Skrevet 5. januar 2010 Hei! Jeg hadde opprinnelig ikke lyst til å gå i militæret, men etter ett par år har denne meningen forandret seg... Så jeg lurer da på om det er mulig å komme seg inn før sommeren eventuelt i sommeren? Skal bli brannmann og det er derfor viktig for meg å ha tjenestegjort. Jeg kommer til å ringe å høre en av de nærmeste dagene, men det hadde vært greit om noen her kunne gitt meg svar:) Takk på forhånd! Lenke til kommentar
aklla Skrevet 5. januar 2010 Del Skrevet 5. januar 2010 ring VPV på 03003 og snakk med de. det er umulig for noen her å si noe som helst om dine muligheter til å komme inn før høsten... Lenke til kommentar
HanselV Skrevet 5. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2010 Takk for det! Vel, kunne hende noen visste om dette har blitt gjort tidligere. En mulighet er en mulighet, og selv om det ikke hadde gått for meg, så hadde fortsatt muligheten for at _noen_ kunne vært der. Uansett så tar jeg å ringer i morgen:) Lenke til kommentar
baBuShKa Skrevet 5. januar 2010 Del Skrevet 5. januar 2010 (endret) Jeg er ikke helt sikker, men tror det blir innrykk i slutten av Juli til Sjø-og luftforsvaret. Og nå i Mars. Vet ikke hvordan det funker i hæren, men i sjøforsvaret kan du søke deg inn på brannvern. Dvs at du på en måte blir brannmann-assistent mens du er i militæret. Og da går du gjennom ganske mye nyttig som du sikkert får bruk for senere. Alt fra sanitet, øvelser i røyk, slukking av brann og sånt. Og bli kjent med diverste utstyr som brannvern benytter. Endret 5. januar 2010 av baBuShKa Lenke til kommentar
Humrik Skrevet 6. januar 2010 Del Skrevet 6. januar 2010 Kommer du deg til Skjold, har du mulighet til å søke brannmannopptak. Her består nemlig brannvesenet av vernepliktige Lenke til kommentar
baBuShKa Skrevet 6. januar 2010 Del Skrevet 6. januar 2010 Det er nok slik på HOS også, men da selvsagt under ledelse av høyere befal. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 6. januar 2010 Del Skrevet 6. januar 2010 Det er nok slik på HOS også, men da selvsagt under ledelse av høyere befal. Forskjellen er at på Skjold er de også brannvesen for resten av bygda, ikke bare for leiren. Lenke til kommentar
Pleya Skrevet 7. januar 2010 Del Skrevet 7. januar 2010 http://www.mil.no/felles/vpv/start/fgt/art...&source=ftd Sjekk ut den du og se hvilke avdelinger som har innrykk i den aktuelle tiden du ønsker å bli innkalt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå