TheIlluminated Skrevet 31. mai 2003 Del Skrevet 31. mai 2003 Jeg har installert den siste driveren fra nVidia til mitt GF4 ti4400 kort på SuSE 8.2 Personal. Jeg gjorde slik det skulle gjøres og enable 3D i SaX2 etterpå, testet og det virket. Rebootet etterpå, skulle logge inn, men når den kommer til der jeg vanligvis skal skrive login/pass blir skjermen svart og lysene som viser at scroll/caps lock er på blinker. Dette skjer ikke hvis jeg går i safe modus, jeg kan også gå inn i safe modus og fikse på xf86config slik at jeg kan boote normalt, men da får jeg TO skjermkort installert og enable 3D går ikke siden den ikke kan virke "i et multihead enviroment". Hvis jeg fikser slik at det er bare et skjermkort installert så kan jeg ikke lagre innstillingene etterpå, det står bare at den ikke kan skrive til xf86config. Noen som har peiling på hva som er feilen? Lenke til kommentar
MarcelSB Skrevet 3. juni 2003 Del Skrevet 3. juni 2003 Taktfast blinking på Caps+Scroll betyr kjernekrasj og er veldig bad... Det er veldig merkelig at SaX2 ikke klarer å skrive til XF86Config, helt uforståelig for meg... Er du sikker på at du kjørte som root? Det er også mulig at du må bruke en eldre versjon av driverne. Sjekk her... Avinstaller de gamle driverne med nvidia-installer --uninstall som root og installer på vanlig måte igjen... Du burde også prøve å resette hele XF86Config'en din (slette den) og bruke SaX2 til å lage en helt ny XF86Config fra scratch... Du må være root for å gjøre dette... MarcelSB Lenke til kommentar
TheIlluminated Skrevet 3. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2003 Takker for svar, for å kjøre SaX2 må man jo være root uansett, det vet du jo MarcelSB :wink: Skal prøve forslagene dine. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå