Gå til innhold

Oppgraderingspakke AMD Phenom II til gaming

Anbefalte innlegg

Hei og hopp

Dagens maskin funker helt greit til de fleste spille jeg spiller (har en P4 3,2 Ghz) med et Sapphire Radeon HD3850.

Fikk derimot lyst til å prøve Dragon Age: Origins, og ser at den helst trenger to kjerner. Lurte derfor på om jeg skulle spytte inn litt penger til en raskere cpu, og så denne pakken hos komplett:

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=432015

Skjønner jo at det neppe er allverdens til den prisen, men tenker det er nok til å juice opp systemet mitt en god del. Forhåpentligvis holder det til Starcraft II også når den tid kommer.

Så, burde denne pakka holde til mitt brukt, eller kan jeg få en mere egnet gaming pc ved å gå for noe annet?

(Til opplysning bruker jeg også en skjerm med oppløsningen 1280 x 1024, så jeg har ikke så store krav der heller)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei

Jeg anbefaler deg å bruke de 3000,- helt annerledes. Jeg foreslår denne "pakken" isteden til 1900,-.

Da har du 1100,- igjen å bruke. Litt avhengig av din strømforsyning så kan du feks kjøpe dette GTX250 til 875,-. Skjermkortet vil gi deg en helt ny opplevelse. Skulle strømforsyningen knipe, så har du 225,- igjen til en ny en. 225,- er litt lite, men det holder med denne Silver Power til 575,-(som var det billigste jeg fant).

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...