Gå til innhold

På tide med ny pc, dere datakyndige.. ser dette bra ut?


Anbefalte innlegg

Hei

 

I denne runden av databestilling har jeg valgt Dustinhome.

Synes prisene var veldig bra der, men vet ikke noe om service.

 

Det jeg skal med ny pc:

 

Se 1080p HD filmer

 

Spille spill høyere en 1280x960 oppløsning på medium (alle spill)

 

Photoshop, WinRar, multitasking med litt forskjellige programmer

 

Jeg er også veldig fan av musikk og derfor har jeg valgt med et lydkort som jeg håper gjør jobben.

 

Slik ser oppsettet ut nå:

 

 

 

Samsung SH-S223B - DVD±RW (±R DL) / DVD-RAM-stasjon

 

CORSAIR 4GB DDR3 XMS3 DHX PC10600 1333MHZ CL9 (2X2GB

 

XFX RADEON HD5770 1GB GDDR5 PCI-E DVI/HDMI/DP

 

GIGABYTE GA-MA790XT-UD4P AM3 ATX

 

AMD PHENOM II X4 945 3.0GHZ 2MB SOCKET AM3 BOX

 

CORSAIR TX 650W ATX12V 2.2 / EPS12V

 

SAMSUNG SPINPOINT F3 1TB SATA/300 7200RPM 32MB

 

WD Caviar Black WD7501AALS harddisk - 750 GB - SATA-300

 

ASUS Xonar DX/XD

 

Logitech Deluxe 250

 

Logitech MX 518 Optical Gaming Mouse

 

 

 

Jeg er litt usikker når det kommer til harddisk. Har 8200,- å bruke, men vil gjerne ha med skjerm og kabinett i for litt under 8000,-. Så da må jeg eliminere en av harddiskene, hvilken bør jeg ta? Denne skal da brukes som OS harddisk og det blir senere kjøp av mer lagringsplass. Har prøvd både mus og tastatur før og synes de er kjempegode :) Når det gjelder skjerm så ville vel en BenQ 21.5 tommer holde, men hvor finner jeg denne billigst?

 

Bør jeg gå for 2mb eller 6mb versjonen av Phennom II? (100-200 kroner dyrere)

 

Håper på tilbakemeldinger og om jeg bør skifte noe for å spare litt kroner og miste litt ytelse eller omvendt så er det bare å komme med forslag :)

 

Et godt kabinett ser ut som Antec Three Hundred, kanskje noe annet?

 

Kommer til å bruke nettverkskortet som er på hovedkortet. Dette tar vel ikke så mye av cpu vel?

 

Bør jeg gå for AM3 eller AM2, hvilken er fremtidsrettet iforhold til om jeg skal bytte ut cpu noen gang?

Endret av melvh
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Antec 300 er et veldig bra kabinett, men hvis du skal ha bra luftkjøling bør du kjøpe rundt 2 til 3 extra vifter som fort kan koste deg 200kr.

Men jeg anbefaler In Win Fanqua koster litt mere en antec three hundred, men du for med 4 vifter: 120m 3 stk en i topp, 1 rett ved hovedkort plata og en ved hardisk rammen.

 

Og en sjvær 200m vifte i side døra

 

605 kr :)

Lenke til kommentar

Synes ditt oppsett så meget bra ut, komponentene passer godt sammen og lydkortet du har valgt ut er også bra.

Skal det være en pc med minst mulig støy eller er lufting like viktig? Isåfall vil jeg anbefalle et lian li kabinett, eller et annet som f.eks det utvalgte antec three hundred du har valgt ut.

Lenke til kommentar

kult :D

 

 

hvordan er det med 2 mb kontra 6 mb på cpu? Kan jeg forresten bestille fra netshop og få de til å bygge den om mulig?

 

http://www.dustinhome.no/pd_5010330114.aspx <--- 2 mb

 

http://www.dustinhome.no/pd_5010315459.aspx <---- 6 mb

 

 

Feilinformasjon fra dustin?

 

 

Slik ser det ut nå:

 

 

BENQ G2220HD 22" WIDE TFT BLACK 1 099,00 kr

 

AMD PHENOM II X4 945 3.0GHZ 2MB SOCKET AM3 1 169,00 kr

 

Logitech Deluxe 250 - tastatur 82,00 kr

 

ASUS Xonar DX/XD - lydkort 649,00 kr

 

WD Caviar Black WD7501AALS - harddisk - 750 GB - SATA-300 629,00 kr

 

CORSAIR TX 650W ATX12V 2.2 / EPS12V 719,00 kr

 

GIGABYTE GA-MA790XT-UD4P AM3 ATX 959,00

XFX RADEON HD5770 1GB GDDR5 PCI-E DVI/HDMI/DP 1 319,00 kr

 

CORSAIR 4GB DDR3 XMS3 DHX PC10600 1333MHZ CL9 (2X2GB) 879,00 kr

 

Samsung SH-S223B - DVD±RW (±R DL) / DVD-RAM-stasjon 189,00 kr

 

COOLER MASTER MIDITOWER HIGH AIR FLOW 922 MINI ATX BLACK 889,00 kr

 

 

Vareverdi

8 521,00 kr

 

 

Hva synes dere? Er det satt sammen slik det burde nå?

 

Håper på en liten bekreftelse når jeg våkner å kikker her i morgen, vil gjerne bestille den da :) Takker for så langt god hjelp

Endret av melvh
Lenke til kommentar
Gå for 6MB'ern og 5770. Drit i WD disc'en.

 

 

Blir vel en SAMSUNG SPINPOINT F3 1TB SATA/300 7200RPM og den 6 mb du sa jeg skulle ta, 6mb prosessoren kjører 125w mens 2 mb har 95w ser jeg, skal lese meg opp på hva det betyr jeg hehe. Når det kommer til 2 mb prossesoren så står det Produksjonsprosess: 45nm, men ingen informasjon på den 6mb.

 

Takker for svar ^_^

Endret av melvh
Lenke til kommentar

X4 945 har 8MB cache

Eventuelt har jeg en fullblods corei7 maskin jeg vurderer å selge. Den har Intel i7 920 CPU, 6GB ddr3 minne(tre-kanals), corsair vx 450w PSU, sitter i et Ati 4670 kort, men det trenger du ikke kjøpe hvis du ikke vil. Svært pent brukt. Selger til 5500

Lenke til kommentar
Selv vet jeg ikke hva forskjellen er på de to prosessorene, det for noen andre svare for meg på. Dataen bbll er en bra pc, men anbefaller at du kjøper nytt skjermkort selvfølgelig.

 

Ok :)

 

Hva med HD 5770 vs HD 4890? Det koster bare 50 kroner mer for 4890 og jeg kommer nok ikke til å bruke DX11 med det første. Men kanskje det er best å kjøpe 5770 nå også evt et til slik at jeg kan kjøre Crossfire i mitt hovedkort? Vil da min PSU ha nok strøm?

 

Noen andre individer her som kan svare for det med prosessorene?

 

 

Er det forresten mulig når man kjøper en vifte vedsiden av til døren på HAF 922 kabinettet og bruke den slik at den blåser ut varme i stedet for å blåse inn?

Endret av melvh
Lenke til kommentar

Jeg vil si at du bør satse på 5770 kortet, selv om det er litt mer futt i 4890. Synes det var dårlige tilbakemeldinger du fikk her. Du får håpe at noen andre svarer for deg når det gjelder prosessorene.

 

Angående HAF 922 så vet jeg ikke om du kan snu viften, men det er et knakende godt kabinett!

Lenke til kommentar

Skal du overklokke heftig? Du vil ikke få noe som helst varmeproblem med ett mellomklasse skjermkort. De fleste kabinett holder i lange baner. De sidemonterte viftene trenger du kun hvis du kjører heftig SLI/CF. Husk at vifter=støy.

 

Har ikke sett noe annet enn x4 945 med 8mb cache så det dustin holder på med er sært

Lenke til kommentar

Jeg kunne tenke meg å kjøre crossfire senere ja :) Men bør jeg da satse på et 4890 kort nå også heller kjøre crossfire med bedre kort enn to 5770 når den tiden kommer?

 

Skal overklokke max 50-100 mhz på kortet kanskje mer, eller er det for mye?

 

Det var rar feilinformasjon dustinhome driver med:

 

http://www.dustinhome.no/pd_5010315459.aspx

 

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=488303

 

Den koster litt mer på komplett men da er jeg sikker på at det er med 8 mb da. Eller hvis jeg bestiller den med 2 mb så får jeg kanskje en 8 mb uansett? Lurer på om jeg skal ta fra komplett da jeg bestiller Windows 7 mest sannsynelig fra der. (altså windows 7 og cpu)

 

Takk for svar bbll, tenker fortsatt litt på tilbudet ditt :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...