Gå til innhold

Ti4200 eller FX5600

Anbefalte innlegg

Står her med Ti4200 128mb i ene hånda, og FX5600 256mb i den andre.

Hvilket skal jeg dytte inn i maskina?

Ønsker ikke andre annbefalinger her, eller noen nVidia vs ATi.

Dette er bare et spørsmål om hvilket kort som burde brukes av de jeg allerede har.

BTW: er det mye forskjell på støyen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
...Ønsker ikke andre annbefalinger her, eller noen nVidia vs ATi.

Dette er bare et spørsmål om hvilket kort som burde brukes av de jeg allerede har.

BTW: er det mye forskjell på støyen?

virker ikke ut som om du gadd å lese noe mer enn bare overskriften...

selvfølgelig hadde jeg kjøpt ATi hvis jeg skulle hatt et nytt...

Lenke til kommentar

Hvorfor skal GF4200 kortet sendes til Afrika..., det yter jo minst like bra eller bedre enn 5600 kortet. Les selv på Toms Hardware Guide.

Jeg gjetter at GF4200 kortet støyer mindre også, men det kommer an på hvem som har produsert kortene. De bruker ikke alle samme kjøle-/vifteløsning. Jge ville anbefalt at du prøvde begge. Selv bruker jeg en dB måler kjøpt fra Clas Ohlson for å måle støy.

Lenke til kommentar

Støy er jo så VIKTIG.. NOT!!! Irriterer meg grenseløst over folk som whiner over støy fra pc'n... Dere må være forstyrra... "Å nei å nei.. Gid de bråker 25-30db huff"... Skån meg!

(14is 2k)

NS...

TEST: http://www.hardware.no/tester/skjermkort/a...tes/index8.html

Eksempel...

3.6 ns tilsvarer en maksimal frekvens på omkring 275 MHz. Dette kan man regne seg frem til ved å ta følgende enkle regnestykke: 1000 / ns. Her har vil altså 1000 / 3,6 = 277,77

*Sover 2.5m unna pc'n*

POWER OFF @ NIGHT

Lenke til kommentar
Støy er jo så VIKTIG.. NOT!!! Irriterer meg grenseløst over folk som whiner over støy fra pc'n...  Dere må være forstyrra... "Å nei å nei.. Gid de bråker 25-30db huff"... Skån meg!  

(14is 2k)

Det er faktisk det når du sover 2 meter unna...

Lenke til kommentar

Du har et GeForce 4 ti4200 128mb i ene hånda og et GeForce FX 5600 256mb(ultra??), hvorfor spør du folk hva du bør sette i? Kan du ikke bare først sette i det ene, installere de nyeste drivere og kjøre noen benchmarks og spille litt, så bytte kort og gjøre det samme? Da finner du jo ut hvilket kort du liker best/som passer best for deg og maskina di... As simple as that... :wink:

Det er jo et viktig poeng at FX kortet har DX9 støtte.

:shrug:

Lenke til kommentar

:)

Du har vel et luksusproblem... Jeg har sett flere tester som sier at Ti 4200 kort er kjappere enn 5600 kortene , når man ikke bruker Antialaising og antistrofisk filtrering . Så hva bruker du ? Er du opptatt av at spillene skal flyte best mulig , så velger du ti 4200 kortet. Vil du gjerne ha best bildekvalitet , men større fare for småhakk , velger du 5600 kortet . Selv har jeg et Radeon 9700 kort og spiller alle spill i 1260*1024 med 4X AA og 8 X Antialaising. Det blir et helt suuupert bilde , og jeg har ikke opplevd hakking ennå .

Til slutt må du tenke på hvor lenge du skal ha kortet. Skal det vare 1 år er Ti 4200 kortet et godt valg , skal du ha det i 2-3 år er nok 5600 et bedre valg på grunn av Direct X 9 hardware støtte .

Lykke til

Lenke til kommentar
Støy er jo så VIKTIG.. NOT!!! Irriterer meg grenseløst over folk som whiner over støy fra pc'n... Dere må være forstyrra... "Å nei å nei.. Gid de bråker 25-30db huff"... Skån meg!

(14is 2k)

Skjerp deg!

Du har vel ikke nådd fjortiss stadiet enda?

Du må da skjønne at folk reagerer forskjellig på støy, selv om du elsker å høre på en delta som surrer mens du ligger i senga så betyr ikke dette at alle andre liker det og.

Selv så synes jeg pc'en min har et alt for høyt støynivå, ca. rundt 35db og jeg irriterer meg kraftig over støyen selv om jeg ligger i rommet ved siden av.

Så jeg håper du skjønner at det innlegget der var veldig provoserende og unødvendig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...