Rampage Skrevet 11. desember 2010 Del Skrevet 11. desember 2010 synes ikke noen av spillene skjærer i øynene. Det jeg tenkte på er at heltene er kulere i dota. Gameplayet er vel ganske likt, men dota er mer avansert strategy-wise. hostingsystemet er bedre i HoN, men statsgreiene hater jeg. Dette gjør at alle blir så fragkåte og alt for mye farming, alt for få som spiller support, lite warding og babysitting. ¨ Men jaja, folk må spille det de vil Hvordan i all verden er dota mer avansert strategy-wise? Ja, selvfølgelig, men dette problemet har du jo i absolutt alle spill, ikke bare pga. stats, men fordi at supportrollen er noe folk flest ikke liker å spille. Da spiller du selvfølgelig med folk du kjenner slik at du unngår slikt. Lenke til kommentar
aluxez Skrevet 11. desember 2010 Del Skrevet 11. desember 2010 Nei altså at metagamet er mer avansert med forskjellige taktikker mens HoN er litt mer farming. Er dere gode i HoN btw? Lenke til kommentar
Rampage Skrevet 11. desember 2010 Del Skrevet 11. desember 2010 Nei altså at metagamet er mer avansert med forskjellige taktikker mens HoN er litt mer farming. Er dere gode i HoN btw? Du sier at HoN er mer farming? Har du sett HONCASTS av matcher? Ja, å farme carry er ganske vanlig, men det er et ganske vidt spekter at taktikker som er mulig, og kan ikke helt se hvordan dota kan ha flere taktikker eller strategier når gameplayet er tilnærmet identisk. Helt kurrant, men spiller jo bare casual med venner. Lenke til kommentar
Hansoen Skrevet 12. desember 2010 Del Skrevet 12. desember 2010 Gameplayet er vel ganske likt, Basert på gameplay Først sier du at Dota er bedre basert på gameplay også snur du og sier at det er ganske likt på gameplay? Hva mener du egentlig? Lenke til kommentar
aluxez Skrevet 12. desember 2010 Del Skrevet 12. desember 2010 VEl, blant annet siden spillnivået er så høyt spiller taktikk og strategi en mer avgjørende rolle. Men selvfølgelig, sammenlignet med andre spiller jo gameplayet i DotA og HoN svært likt. Lenke til kommentar
Hansoen Skrevet 12. desember 2010 Del Skrevet 12. desember 2010 Nivå har da ingenting med hvor bra spillet er. Hadde nivået i HON vært likt som i Dota(jeg vet ikke om det er det eller ei siden jeg følger ikke spesielt med på Dota), hadde strategi etc hatt like stor betydning. Ergo er ikke Dota bedre, det er bare spillerne som er bedre, men det var jo ikke diskusjonen. Lenke til kommentar
Zarfax Skrevet 12. desember 2010 Del Skrevet 12. desember 2010 (endret) Det er VELDIG mye taktikk i high tier games i HoN. Tåpelig statement som kommer av at du ikke vet noe om det. Endret 12. desember 2010 av Zarfax Lenke til kommentar
aluxez Skrevet 12. desember 2010 Del Skrevet 12. desember 2010 jada det er mye taktikk i HoN også, men det betyr ikke at det ikke er mer i DotA. Lenke til kommentar
Hansoen Skrevet 12. desember 2010 Del Skrevet 12. desember 2010 Så hva er bedre med Dota hvis grafikken er dårligere, gameplayet er likt, det er strategi i begge spill? For meg ser det ut som at HoN er et bedre spill, men at de beste spillerne spiller Dota, pga nostalgiske grunner garantert. Lenke til kommentar
aluxez Skrevet 12. desember 2010 Del Skrevet 12. desember 2010 Jeg synes gameplayet og stragien er ganske likt, men litt bedre i favør dota. Grafikken synes jeg er like bra, i den grad den spiller noen rolle. hoN sliter dessuten mer med balance-issues. Det er nok en del som ikke bytter pga nostalgi og goodfeeling, men det er jo heller ikke så rart, warcraft3 er jo et mothership innen gaming, mens HoN er en kopi. Lenke til kommentar
Hansoen Skrevet 12. desember 2010 Del Skrevet 12. desember 2010 I hvilket univers er grafikken like bra? Lenke til kommentar
InToRv Skrevet 12. desember 2010 Del Skrevet 12. desember 2010 (endret) Noen med 1650+ og over 2.5 i A/D som vil spela i natt? Det er meg (Aggrobully, og devour) MSG meg i clienten. DoTA slår HON pga; Balance, balance balance, det er fortsatt noen lane comboer som er så alt for sterke, og egentlig ikke "counterable" i det hele tatt. Tri-lanes er også noe som gjør spillet meget ubalansert. Men gi S2 games, 2-3 måneder, så er HON milevis fremfor DoTA. Endret 12. desember 2010 av PaperWalls Lenke til kommentar
Rampage Skrevet 12. desember 2010 Del Skrevet 12. desember 2010 Noen med 1650+ og over 2.5 i A/D som vil spela i natt? Det er meg (Aggrobully, og devour) MSG meg i clienten. DoTA slår HON pga; Balance, balance balance, det er fortsatt noen lane comboer som er så alt for sterke, og egentlig ikke "counterable" i det hele tatt. Tri-lanes er også noe som gjør spillet meget ubalansert. Men gi S2 games, 2-3 måneder, så er HON milevis fremfor DoTA. Det er mye harde lanesetups ja, men hva er ikke counterable egentlig? Er det ikke mulig å tri-lane i DotA? Og hvordan er det ubalansert? Lenke til kommentar
Proxymate Skrevet 12. desember 2010 Del Skrevet 12. desember 2010 DotA er stappfult av trilanes så iikke verdens beste argument. Hvis grafikk over gameplay hadde vært et godt argument hadde nyere konsoller blitt utkonkurrert av N64. Lenke til kommentar
Rampage Skrevet 12. desember 2010 Del Skrevet 12. desember 2010 DotA er stappfult av trilanes så iikke verdens beste argument. Hvis grafikk over gameplay hadde vært et godt argument hadde nyere konsoller blitt utkonkurrert av N64. Her er vel argumentet mer: Samme gameplay og bedre grafikk i det ene spillet. Lenke til kommentar
aluxez Skrevet 13. desember 2010 Del Skrevet 13. desember 2010 Jeg skjønner ikke hva som er så gale med grafikken i wc3, den er jo så utrolig ryddig og stilren. Lenke til kommentar
Rampage Skrevet 13. desember 2010 Del Skrevet 13. desember 2010 Sier ikke at det er noe galt med wc3-grafikken, bare at HoN er bedre. Lenke til kommentar
Pokey Skrevet 13. desember 2010 Del Skrevet 13. desember 2010 Alle HoN-fanboys summert opp: Jeg sier ikke at det er noe galt med X, bare at HoN er bedre. Lenke til kommentar
Hansoen Skrevet 13. desember 2010 Del Skrevet 13. desember 2010 Grafisk sett er HoN bedre enn Dota. Det er det ingen tvil om. Når Dota fans også innrømmer at gameplayet er likt, eller tilnærmet likt, så kan jeg ikke se argumentene for at Dota er bedre enn HoN. Lenke til kommentar
InToRv Skrevet 13. desember 2010 Del Skrevet 13. desember 2010 Noen med 1650+ og over 2.5 i A/D som vil spela i natt? Det er meg (Aggrobully, og devour) MSG meg i clienten. DoTA slår HON pga; Balance, balance balance, det er fortsatt noen lane comboer som er så alt for sterke, og egentlig ikke "counterable" i det hele tatt. Tri-lanes er også noe som gjør spillet meget ubalansert. Men gi S2 games, 2-3 måneder, så er HON milevis fremfor DoTA. Det er mye harde lanesetups ja, men hva er ikke counterable egentlig? Er det ikke mulig å tri-lane i DotA? Og hvordan er det ubalansert? Nå er det 1 år siden jeg spillte Dota, men tri lanes var ikke så populært før, og jeg gjetter på at det er fordi supporterne ikke var like sterke som de er i HON. Nå orker jeg ikke liste opp en haug med comboer som er så godt som udødelig uten hjelp fra mid elns, men prøv å gå feks (ds)+ (glac/plague) + (sb/pred/dl/bub/panda) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå