Gå til innhold

Heroes of Newerth diskusjon og info

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Én grunn; fordi jeg ble introdusert av noen venner som hadde skiftet fra DotA til HoN, en av dem er en av Norges beste i HoN, og han mener et over 3 års hardcore DotA-gaming at HoN er langt bedre på alle mulige områder og at de som ikke makter å konverte til HoN er konservative, trege gamere som ikke er villige til å akseptere nye og spennende aspekter med spillgenren. Det er tross alt snakk om en pen kopi av DotA, dette her.

Lenke til kommentar

Lurer på hva som hadde skjedd hvis man satte de beste DOTA spillerne mot de beste HON spillerne. jeg har spilt litt Dota hos noen kamerater, og HON er jo bedre på det aller aller meste etter mitt syn. For meg ser det ut som det er mer nostalgi enn noe annet som gjør at folk klamrer seg til Dota.

Lenke til kommentar

Det kommer da an på hva man konkurrerte i :p

Men det er jo ganske åpenbart at nivået i dota er ekstremt mye høyere enn i HoN. Mange av spillerne i topppen av HoN spillte jo DotA før, men klarte aldri å lykkes. For eksempel Loda byttet over til HoN etterhvert som han ikke klarte å prestere i dota-scenen.

Av hva som er best er vel tilmed de fleste HoN-spillere også enige i at det eneste HoN er bedre på er grafikk, og brukervennlighet for nybegynnere.

Lenke til kommentar

Det kommer da an på hva man konkurrerte i :p

Men det er jo ganske åpenbart at nivået i dota er ekstremt mye høyere enn i HoN. Mange av spillerne i topppen av HoN spillte jo DotA før, men klarte aldri å lykkes. For eksempel Loda byttet over til HoN etterhvert som han ikke klarte å prestere i dota-scenen.

Av hva som er best er vel tilmed de fleste HoN-spillere også enige i at det eneste HoN er bedre på er grafikk, og brukervennlighet for nybegynnere.

Basert på hva? HoN har en mye bedre engine, såvidt jeg har forstått det er det ikke mulig å reconnecte i DotA og er heller ikke mulig å implementere det? HoN har også bedre grafikk og er mer brukervennlig ja. Det har rett og slett langt flere strenger å spille på enn DotA.

At de beste ikke går over til HoN er jo åpenbart, de ønsker ikke å begynne på nytt på en klone, når de kan trives med å være best i DotA. Nå vet jeg ikke hvordan DotA-communitiet ligger ann, men med HONCAST og økning i turneringer, så ser det jo ut som HoN har et langt bedre salgspotensiale enn DotA har og da mye større potensiale som et kompetitivt spill. Men man får jo se hvordan det utvikler seg.

Inntrykket mitt er at DotA nå egentlig bare er haugevis av elitist circlejerker in-house-leagues.

Lenke til kommentar

Basert på gameplay. Reconnecting går ikke an nei. Dukan vel si det som at alt er bedre i hon bortsett fra gameplay, og det er både jeg og andre som har spilt begge deler enige i.

Grunnen til at folk ikke bytter over er nok at de elsker dota. Spillere som kuroky kunne lett byttet over til HoN og tjent masse penger på det, men han blir i dota fordi han liker spillet bedre. Og jeg kan love deg. Det kommersielle rundt HoN er større, me det som svikter er spillerne. Ingen av de gode spillerne er fristet til å switche til et spill de anser som dårligere bare pga pengene. For jeg kan love deG: det ville tatt de beste clanene en uke å bytte over til HoN og bli best.

Lenke til kommentar

HoN kunne de lært seg på en uke.

Gameplayet som er bedre? Hmm, jeg synes det er mye ryddigere og mer oversiktlig. Dessuten synes jeg heltene sine skills har bedre animasjoner, og de kuleste heltene fra dota har de jo ikke med :S

Men for all del, de som er nye i spillet og som ikke har spilt begge deler kan vel falle for HoN fordi det er mer brukervennlig for nybegynnere. Men det virker som at de fleste som har spilt begge deler på høyt nivå synes at gameplayet i dota gjør opp for de svakhetene som ligger i battle.net.

Men noen bryr seg mye om grafikk, og da liker man vel kansje HoN bedre.

Lenke til kommentar

Gameplayet i dota er jo utdatert for lenge siden. Svakheten er nettopp det at der en en del av wc3 og har derfor mye mer restriksjoner(og elendig grafikk. Måten man kjøper items på er bl.a. helt tåpelig lagt opp. Det er også ikke minst hvordan man bruker spells. Hotkeysene fungerer ikke i det hele tatt. Måten man velger helter på er mye bedre i hon, server systemet er mye bedre i hon og ikke minst Stats. Noen av animasjonene er kule i dota, men mange er teite. det eneste som er bedre er flere helter, men det blir tatt igjen snart det og.

De eneste som fremdeles vil spille DOTA er gamle gubber som ikke tør prøve noe nytt, de er redd for hva som venter dem. Det er greit å spille en gang iblandt, men HoN er mye bedre.

Lenke til kommentar

Grafikken er elendig? Jeg synes den er stilfull jeg.

Måten man kjøper items på er tåpelig? Den er da omtrent helt lik på HoN?

Hotkeysene fungerer ikke? De kan man modefisere som man vil. Jf warkeys/dotakeys.

Måten man velger helter på er bedre? Dette er da så sykt flisespikkeri uansett, selv om jeg mener det er ganske likt.

Serversystemet er bedre? Ja, dette stemmer. Derfor brukes mirc og garena.

Det er noen svakheter i DotA, men de som faktisk er gode skjønner hvordan disse løses med 3. party software.

De eneste som spiller dota er de som spiller gamet for gameplayet, ikke shade-effects etc.

Denne fyren får sagt det: http:http://www.youtube.com/watch?v=n7VAhzPcZ-s

Endret av aluxez
Lenke til kommentar

First of all, grusomt dårlig kopi av ZP. Og når essensen i spillet er det samme og forskjellene ytterst minimale, så er det selvfølgelig naturlig å velge spillet som ikke skjærer i øynene. Synes wc3-grafikken er bra på sin måte. Argumentet er ikke at HoN er bra fordi det har bra grafikk, men at det er det samme fuckings spillet som DotA bare med bedre grafikk og langt bedre serversystem, hostingssystem.

De har bedre animasjoner? Som i attack-animasjon? Det er mange karakterer som har veldig god attackanimation i HoN.

De har ikke med de kuleste heltene fra DotA er et argument for at DotA har bedre gameplay?

Lenke til kommentar

synes ikke noen av spillene skjærer i øynene.

Det jeg tenkte på er at heltene er kulere i dota. Gameplayet er vel ganske likt, men dota er mer avansert strategy-wise.

hostingsystemet er bedre i HoN, men statsgreiene hater jeg. Dette gjør at alle blir så fragkåte og alt for mye farming, alt for få som spiller support, lite warding og babysitting. ¨

Men jaja, folk må spille det de vil :yes:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...