Xprez Skrevet 5. januar 2010 Del Skrevet 5. januar 2010 Er lærling og dro til skattekontoret for å få ordnet nytt skattekort for året men fikk selvfølgelig vite da at di hadde endret regler for 2010 sånn at man ikke fikk skattekort over skranken så jeg måtte på nettet for å få tilsendt et nytt et, problemet er at jeg får lønna for januar den 11 og får garantert ikke skattekortet tilsendt tidsnok. Kan jeg be dama på lønnskontoret trekke 10% som di har gjort til nå eller sitter jeg fint i det å blir trekt 50%? Lenke til kommentar
NoTrace Skrevet 5. januar 2010 Del Skrevet 5. januar 2010 Om du ikke leverer trekkes vel samme prosent som året før (/fra samme tabell), mener jeg å huske. Lenke til kommentar
Flodec Skrevet 5. januar 2010 Del Skrevet 5. januar 2010 Lurer på om ikke de er pliktig til å trekke 50%. Er i allefall er det trusselen jeg mottar hvert eneste år. Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 5. januar 2010 Del Skrevet 5. januar 2010 (endret) Henvis til skattebetalingsforskriften § 5-5-1. Hvis skattekort ikke er levert i januar skal arbeidsgiver foreta trekk i henhold til skattekortet fra foregående inntektsår. Hvis du blir trukket for mye skatt i januar allikevel har du krav på å få det overskytende skattetrekket utbetalt når skattekort er innlevert, jf skattebetalingsforskriften § 5-5-2. Endret 5. januar 2010 av krikkert Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 5. januar 2010 Del Skrevet 5. januar 2010 Det enkleste er å be om at de trekker samme sats som i fjor, det kan de gjøre i januar. Så får du kjappe på og levere nytt skattekort. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå