Gå til innhold

Google-mobilen anmeldt


Anbefalte innlegg

Ein oppsummerande artikkel av testane til no: http://blogs.techrepublic.com.com/itdojo/?p=1412

 

Eg meiner ein ikkje må hengje seg så mykje opp i antalet applikasjonar til desse plattformene, men heller kvaliteten på programma som blir laga.

 

Det kjem til å kome meir til Android sakte men sikkert no framover, og i den samanhengen er det slett ikkje negativt med all den omtalen som Nexus One har fått dei siste par månadane. (Vi må heller ikkje gløyme at Iphone har vore på marknaden i meir enn eitt år lenger enn den første telefonen med Android.)

Endret av huf
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Denne må jo gå ann å få i landet på en vettug måte? Finnes det ikke flere selskaper som driver med videresending av varer?

 

Noen som vet navnet på noen av disse? Jeg er veldig klar for ny telefon, selvom den ikke er så rå som håpet.

 

Glem det.

 

Telefonen er nå bestilt via bekjente i UK.

 

Håper bare det er ikke er så lang leveringstid.

Lenke til kommentar

Folk kan sikkert bli lei av at man sammenligner alt av telefoner med iphone, men for meg faller det ganske naturlig. iphone har jo satt standarden for hvordan en touchtelefon skal være, og selv med sine mangler så er den fortsatt en av de beste på markedet, og definitivt den mest populære. Så sammenligningene vil nok bare fortsette til noen slår iphone av tronen.

Lenke til kommentar
Eg meiner ein ikkje må hengje seg så mykje opp i antalet applikasjonar til desse plattformene, men heller kvaliteten på programma som blir laga.

 

Med tanke på at det kommer rundt 800 nye applikasjoner hver uke til android, er jeg ikke bekymret. Tallet har dobblet seg på noen måneder..

 

Eg er heller ikkje bekymra for utviklinga. Skal bli særs interessant å sjå nyutvikla programvare som kan dra nytte av Nexus-en sin kraftige prosessor og høge oppløysing.

Lenke til kommentar
Og fortsatt bare engadget som klager på skjermen? De andre sier jo den er glimrende??

Vel, jeg synes telefonen får meget gode omtaler egentlig, foruten at folk tydeligvis hadde forventet seg at denne skulle ta råtta på iphone. Hvorfor skjønner jeg egentlig ikke. Vel, bare å glede seg nå :)

 

Er rimeleg sikker på at eg har lest nær sagt samtlege reviews av telefonen til no, og ingen andre enn Engadget har påpeika trøbbel med skjermen. Den eine testen nemnde noko om ein ubalanse i fargeforholdet, men ikkje i negativ forstand. Ein anna test var jo vitterlig filma utendørs med vanleg handholdt kamera, og fyren i andre enden nemnde ikkje noko om uvanlege skjermproblemer. (Les: alle skjermar fungerar då naturlegnok dårlegare utandørs.)

 

Så det er nok berre å glede seg, ja. :)

 

Minner også om NexusOneBlog sin kjempetest for dei som ikkje har sett den.

Lenke til kommentar
Så langt jeg kan se er det bare Engadget som har testet skjermen utendørs i sterkt lys. De andre nevner det ikke med ett ord hvordan den er under slike forhold.

 

Man kan nesten lure på om de unngår det med vilje.

 

Jepp, sikkert ein megakonspirasjon...

 

Ta å sjå på denne videoen så ser du i alle fall korleis den ser ut utandørs. (99% sikkert at den er satt opp med default settings her, så er nok meir å gå på i styrke også.) Greit nok, ikkje noko sterkt sollys her, men kva slags skjerm fungerar like godt i sollys som til vanleg? Er rimeleg brennsikker på at AMOLED-en i N1 ikkje er noko verre enn på nokon anna tilsvarande telefon.

 

Edit:

Kan jo vere så enkelt at det er noko feil med lyssensoren på Engadget sin versjon slik at den ikkje skalerer riktig lysmengde. Kven veit... Skal uansett bli spanande å lese nokre litt meir djuptgåande testar når det nærmar seg helga.

Endret av huf
Lenke til kommentar

Jepp, den ser ut som de andre AMOLED-skjermene jeg har sett. Altså ganske dårlig utendørs. Det var ikke engang direkte sollys på den, og den ble nesten helt utvasket der han ikke skygget for.

 

Det er ingen konspirasjon, men jeg mistenker heller litt "flokkmentalitet". De fleste tenker visst at AMOLED er jo nyere enn LCD, altså er det automatisk bedre.

Ok, ok SE klarte faktisk å gjøre vanlige LCD-skjermer uleselige i sollys. (K750i osv)

Lenke til kommentar
Eg meiner ein ikkje må hengje seg så mykje opp i antalet applikasjonar til desse plattformene, men heller kvaliteten på programma som blir laga.

 

Med tanke på at det kommer rundt 800 nye applikasjoner hver uke til android, er jeg ikke bekymret. Tallet har dobblet seg på noen måneder..

 

Eg er heller ikkje bekymra for utviklinga. Skal bli særs interessant å sjå nyutvikla programvare som kan dra nytte av Nexus-en sin kraftige prosessor og høge oppløysing.

 

Fint at android market lister de best rangerte applikasjonene innenfor hver kategori øverst. Det meste av søppelvare faller ut rimelig fort, det samme gjelder applikasjoner som krever betaling for fullversjoner eller inneholder mye reklame. Sålangt er jeg veldig fornøyd med kvaliteten og funksjonaliteten applikasjonene jeg har installert (taskiller, astrid, AndChat, NewsRob osv...).

Lenke til kommentar
Den kan sanslynligvis bestilles enklest hos USA-Scandinavia. De kjøper inn telefonen og sender den til deg i Norge. Enklere blir det ikke.

http://usa-scandinavia.com/norwayindex.html

http://www.facebook.com/group.php?gid=1361...2621&ref=ts

 

Dette fikk jeg til svar fra USA-Scandinavia:

 

 

Ja vi kan hjelpe deg med denne Nexus One mobiltelefonen. Den kommer på 575.29 usd inn til oss + vår handling fee 85.00 usd.

Vi kan sende denne med DHL og hvis vi sender en telefon blir frakta 85.00 usd, men hvis du kjøper disse ilag med andre (3 stk) telefoner da blir prisen på frakt 42.50 per telefon.

 

Så da blir prisen for en telefon alene med DHL totalt 745.29 usd FOB Carlsbad , California USA.

 

Hvis du bestiller ilag med andre blir prisen 702.79 usd FOB Carlsbad California, USA.

 

Vi sender ikke disse med posten fordi vi hadde mange iPhoner som ble stjålet gjennom posten, derfor er det trygt og raskt å sende med DHL.

 

Håper dette var til hjelp. Si I fra om du vil bestille denne så sender vi en faktura til deg via E-post fra Paypal. Så snart som den er betalt bestiller vi telefonen for deg.

 

Vennlig hilsen,

Sunniva & Bente

Lenke til kommentar
Hvis du mener å lage mapper og undermenyer, finnes det da programmer som fikser det for deg :)

Regner med det ikke er det store problem å fikse tilbake rullegardinen heller...

Niks, det gjør ikke det dessverre. Ikke sist jeg sjekket i hvertfall, men jeg tar gjerne imot tips. Det finnes muligheter for å bytte ut den innebygde, men den jeg har testet er for dårlig foreløpig. Mappene åpner seg som skrivebordmapper og ikke sømløst i programskuffen, noe som gjør den meningsløs å bruke til å sortere programmer - det blir for tungvindt og lite sømløst.

hva med det faktum at du får plass til minst 50% mer film hvis du velger h.264 fremfor xvid/divx?
Godt nok argument i seg selv, om ikke dårligere batterlivetid og kvalitetsforringende downscaling var nok.
Lenke til kommentar

Han drar også fram noen store svakheter slik som det å sveipe i et bestemt mønster for å låse opp telefonen, uresponsive software-knapper osv. Viktig å merke seg vil jeg si.

 

Han sammenligner denne mot iPhone da han er mest kjent med den, men hvis man ser forbi det er det fremdeles mye rart med Nexus One sitt oppsett.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...