Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Ønsker meg kjæreste. What to do?

Gjest Jenteee25år

Anbefalte innlegg

Gjest Jenteee25år

Jeg har ikke kjæreste, vil gjerne ha en, men flørter ikke mye eller går på fest.

Jeg tenker at datesider på nett er en god løsning. Men jeg føler at hele konseptet er teit og at det ville vært flaut å fortalt at jeg møtte kjæresten på nettdate. Jeg har dessuten prøvd det, men mister interessen etter første eller andre gang, veit ikke hvorfor. Selv om vi liksom passer føles det så kaldt og kjedelig og helt uten spenning og jeg blir trist.

Finnes det noen alternativer til nattdating men som går ut på mye av det samme? Eller har dere noen andre råd?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har ikke kjæreste, vil gjerne ha en, men flørter ikke mye eller går på fest.

Jeg tenker at datesider på nett er en god løsning. Men jeg føler at hele konseptet er teit og at det ville vært flaut å fortalt at jeg møtte kjæresten på nettdate. Jeg har dessuten prøvd det, men mister interessen etter første eller andre gang, veit ikke hvorfor. Selv om vi liksom passer føles det så kaldt og kjedelig og helt uten spenning og jeg blir trist.

Finnes det noen alternativer til nattdating men som går ut på mye av det samme? Eller har dere noen andre råd?

Hvorfor er det flaut ? Er mange som ikke drar mye på fester, eller ikke føler seg vel i en slik setting, og på byen er jo sterotypen at man ikke får seg varige forhold

Jeg er i samme situasjon som deg, dvs jeg hadde ei her i høst (som jeg møtte online) og har innsett at jeg må komme meg videre

Har lyst på kjæreste med tanke på et lengre forhold, men går heller ikke på fest eller flørter, som deg

Nettdating er noe jeg har tenkt å prøve, men har ikke kommet i gang med det foreløpig

Lenke til kommentar
Gjest Jenteee25år

Det at det er flaut er ikke det viktigste. Det føles liksom unaturlig og veldig påtvonget å møte over nettet føler jeg. Man veit heller ikke om det egentlig er noe kemi før man møter personen. Jeg skulle ønske hele kjærestegreia var enklere. Bare si alt rett ut og ordne opp ordentlig ;P

Lenke til kommentar
Gjest Jenteee25år
ja, det er veldig rart på nette og man får helt annet inntrykk i virkeligheten...

Helt ening. Utesteder og fest har blitt et slags date-greie, men jeg liker ikke det så godt heller og er ikke mye på fest

Lenke til kommentar

Jeg har såvidt vært borti nettdating, men ikke seriøst. Jeg ble nesten aldri interessert i å ta kontakt med noen (av flere grunner, som jeg ikke trenger gå mer inn på nå). Men når jeg først gjorde det og fikk svar, så gikk jeg lei nesten umiddelbart. Alle var enten så overfladiske eller så "forsiktige" (litt forståelig), at jeg ikke klarte motivere meg til å fortsette å prøve å bli kjent med noen.

Festing har jeg aldri kunnet fordra.

Én mulighet kan være dansekurs. Selv om man ikke nødvendigvis får seg kjæreste, vil det nok for mange (som for meg) føles sosialt givende.

Lenke til kommentar
Gjest Jenteee25år
ett tips

- snakk med jenter.

Takk for rådet. Men jeg er liksom jente og ser egenlig etter en gutt å bli kjæreste med. Haha. Men godt tips like fullt ;P

Lenke til kommentar

Han/hun hintet vel kanskje til de andre her som sier de også har lyst på kjæreste ;p

Synes ikke det er noe flaut lengre å si at du har funnet kjæresten din på nette. Blitt mere akseptabelt i det siste føler eg, så hvis du føler for det så er det vel å bare prøve. Tror hvertfall ingen ville ha gjort narr av deg hvis du fortalte hvor du traff kjæresten din.

www.sukker.no

www.moteplassen.com

Du finner vel kanskje noen kandidater der.

Er vel også en mulighet å lage deg en profil her på diskusjon.no og lage deg en tråd her ---->> Introduser deg selv <<----

Lenke til kommentar

Nettdating er kanskje kunstig, men å møtes over nettet føles ikke kunstig. Gjorde ikke det for meg.

Traff samboeren i 2002 på et fora for spesielt interesserte, fortsatte med å bli venner, var ikke noe "date" press rundt det. Flørt ble til mer flørt og når jeg flytta til Oslo for å studere så tok det ikke mange månedene før vi bodde sammen. Er sammen ennå. :)

Mitt tips er å ikke søke opp steder der du legger ut profilen din og en "kontakt"annonse a la "liker lange turer med bikkja, regnfulle dager i sofaen med Erling Loe-bøkene mine.." og heller benytter deg av sosiale fora du allerede har på nettet. De flere har sine ting de driver med. Facebook, diskusjonsforum for en hobby, filmer, online spill, blogg-aktiviteter, youtube.. nmja, blir vel for internasjonalt. Men om du allerede er såpass mye på nett at du vil bruke nett for å finne kjæreste så er kanskje sjansen stor for at du bruker nett til noe sosialt allerede?

Jeg ville heller brukt en slik "side" til å bli kjent med noen jeg vet jeg har felles interesser med, da kan man bli venner helt uten "presset" og kanskje møtes for en kaffe uten at begge "vet" at man er på en misjon for å finne en bedre halvdel.

Tror slike nettsituasjoner føles mye mer naturlig enn nettdating-sider som kanskje kan føles litt som kontaktannonse i hjemmet. Ikke vet jeg, jeg har ikke prøvd. Har venner som også har prøvd og har hatt mer eller mindre vellykkede dates fra det, men jeg ville følt at det var konstruert og merkelig. Men det som funker for noen, funker ikke så bra for andre. Det finnes også "mellom"ting. Feks Blink på dagbladet (om de har det ennå) er som regel litt mer vennskapelig og "facebook" i stilen enn Møteplassen til VG som er veldig kontaktannonsete. Er mitt hovedintrykk iallefall.

Endret av Ravadin
Lenke til kommentar
Gjest Jeente25
Hvor er du fra, jente25 ?

Du kunne jo begynt på f.eks en kampsport

Komme deg i form og møte nye mennesker

Jeg kommer fra Oslo-området.

Jeg har prøvd å gå på kampsport, men følte at det ble for lite fokus på kjærlighet. Haha

Nei, men det ble liksom litt rart å sjekke de opp. Sepesielt fordi jeg ikke var så god,

ganske dårlig og klumsete faktisk. Jeg tenkte at de sikkert ville være i fred.

Man går jo ikke vaneligvis på kampsport for å få kjæreste?

Lenke til kommentar

Driver og titter litt på diverse dating sider for tida

Er veldig få nerdejenter

Vet ikke om det er det du er ? Men man er vel over snittet interessert i data om man er på et forum som dette vil jeg tro. Er sikkert en del sjarmerende datagutter som hadde likt ei søt-sjenert datajente :)

Lenke til kommentar
Gjest Jeente25
Driver og titter litt på diverse dating sider for tida

Er veldig få nerdejenter

Vet ikke om det er det du er ? Men man er vel over snittet interessert i data om man er på et forum som dette vil jeg tro. Er sikkert en del sjarmerende datagutter som hadde likt ei søt-sjenert datajente :)

Veldig hyggelig å høre! Hehe, er nok litt nerdete ;) Men er redd for at jeg virker veldig vanlig utenifra, til og med kjedelig. Nerder liker nerder, skulle jeg tro. Men når jeg virker såpass vanlig som jeg gjør får jeg bare på meg vanlige gutter. Eller jeg veit ikke, men de som har likt meg har i hvert fall virka veldig ikke-rare :/

Lenke til kommentar

Ikke virk kjedelig!

Og om det er noen du vil finne på noe med, kom med tilbudet. Enten på kampsport eller på dansetrening, det blir ikke noe dypere uten at noen tar initiativ.

Ikke virk kjedelig!

Og om det er noen du vil finne på noe med, kom med tilbudet. Enten på kampsport eller på dansetrening, det blir ikke noe dypere uten at noen tar initiativ.

Lenke til kommentar

Kjære gjest. Jeg forstår at du har mye å lure på. Derimot blir det mye greiere dersom du velger å registrere deg her på vårt forum, og slutter å poste under mange forskjellige hatter.

Gjestefunksjonen er ikke laget for det du brukeren den til, og du om du ikke følger tipset mitt, kan vi fjerne tilgangen din herifra. Tråden stenges.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...