Smurfn Skrevet 5. januar 2010 Del Skrevet 5. januar 2010 har en bat fil som jeg har lagt til i startup mappen (windows) for at den skal starte automatisk når jeg starter pcen... problemet er at den starter for tidlig og derfor ikke fungerer ordentlig... hva må jeg gjøre for og få den til og starte ca 15 sekunder etter jeg er kommet in i windows? takker.... Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 5. januar 2010 Del Skrevet 5. januar 2010 lag en bat fil som heter wait.bat inni denne legger du inn følgende: @CHOICE /T:N,%1% > NUL I original BAT filen din legger du da inn call wait 15 der du vil at den skal vente 15 sekunder. antas at du legger begge BAT filene i samme mappe. Lenke til kommentar
Smurfn Skrevet 5. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2010 står bare 'wait' is not a recognized as an internal or external command, operable program or batch file. og den starter fortsatt med en gang >.< her er koden i .bat filen som skal startes @echo off Rem ######################################################### Rem Kobler opp filområder på server Rem ######################################################### ping -n 1 -w 1000 10.10.10.100 >nul if %ERRORLEVEL% EQU 1 goto NETWORK_ERROR if %ERRORLEVEL% EQU 0 goto SJEKK_Z :NETWORK_ERROR echo *** Server er utilgjengelig. Sjekk server! *** pause exit :SJEKK_Z net use | findstr /i "Z:" >nul if %ERRORLEVEL% EQU 0 goto DISCONNECT_Z if %ERRORLEVEL% EQU 1 goto CONNECT_Z :DISCONNECT_Z net use Z: /DELETE >nul :CONNECT_Z echo Kobler til Z: \\10.10.10.100\materiallibraries >nul net use Z: \\10.10.10.100\materiallibraries killer02 /user:administrator /PERSISTENT:NO >nul If %ERRORLEVEL% EQU 0 GoTo CONNECTED If %ERRORLEVEL% EQU 1 GoTo ERROR GoTo End :CONNECTED echo *** Nettverksstasjonen Z er koblet opp til Filserver/materiallibraries *** goto END :ERROR echo *** Error: Stasjonen Z til Filserver/materiallibraries er ikke koblet opp... *** :END Rem ********************************************************************************* :SJEKK_Y net use | findstr /i "Y:" >nul if %ERRORLEVEL% EQU 0 goto DISCONNECT_Y if %ERRORLEVEL% EQU 1 goto CONNECT_Y :DISCONNECT_Y net use Y: /DELETE >nul :CONNECT_Y echo Kobler til Y: \\10.10.10.100\3d-objects >nul net use Y: \\10.10.10.100\3d-objects killer02 /user:administrator /PERSISTENT:NO >nul If %ERRORLEVEL% EQU 0 GoTo CONNECTED If %ERRORLEVEL% EQU 1 GoTo ERROR GoTo End @exit :CONNECTED echo *** Nettverksstasjonen Y er koblet opp til Filserver/3d-objects *** goto END :ERROR echo *** Error: Stasjonen Y til Filserver/3d-objects er ikke koblet opp... *** :END Rem ********************************************************************************* :SJEKK_R net use | findstr /i "R:" >nul if %ERRORLEVEL% EQU 0 goto DISCONNECT_R if %ERRORLEVEL% EQU 1 goto CONNECT_R :DISCONNECT_R net use R: /DELETE >nul :CONNECT_R echo Kobler til R: \\10.10.10.100\felles >nul net use R: \\10.10.10.100\felles killer02 /user:administrator /PERSISTENT:NO >nul If %ERRORLEVEL% EQU 0 GoTo CONNECTED If %ERRORLEVEL% EQU 1 GoTo ERROR GoTo End @exit :CONNECTED echo *** Nettverksstasjonen R er koblet opp til Filserver/Felles *** goto END :ERROR echo *** Error: Stasjonen R til Filserver/Felles er ikke koblet opp... *** :END Rem ********************************************************************************* :SJEKK_P net use | findstr /i "P:" >nul if %ERRORLEVEL% EQU 0 goto DISCONNECT_P if %ERRORLEVEL% EQU 1 goto CONNECT_P :DISCONNECT_P net use P: /DELETE >nul :CONNECT_P echo Kobler til P: \\10.10.10.100\prosjekter >nul net use P: \\10.10.10.100\prosjekter killer02 /user:administrator /PERSISTENT:NO >nul If %ERRORLEVEL% EQU 0 GoTo CONNECTED If %ERRORLEVEL% EQU 1 GoTo ERROR GoTo End @exit :CONNECTED echo *** Nettverksstasjonen P er koblet opp til Filserver/Prosjekter *** goto END :ERROR echo *** Error: Stasjonen P til Filserver/Prosjekter er ikke koblet opp... *** :END pause Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 5. januar 2010 Del Skrevet 5. januar 2010 laget du den ekstra bat fila? det fungerer iallefall her Lenke til kommentar
Smurfn Skrevet 5. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2010 (endret) edit: skal prøve igjen ;)/edit edit2: fungerer lite :(/edit fikk til med en sleep.exe fil, med sleep 10 kode sånn halveis... funker hvis jeg åpner startup mappen og trykker på .baten, den venter 10 sec... men når jeg bare trykker på det i start menyen eller når windows blir startet så oppfører den seg som at den ikke ser sleep.exe filen i samme mappen som den og bare går rett forbi kommandoen Endret 5. januar 2010 av Smurfn Lenke til kommentar
Saiko Skrevet 7. januar 2010 Del Skrevet 7. januar 2010 (endret) Du må vel ha den wait.bat-fila i path (evt. samme katalog som du har lagt .bat-fila du kjører fra startup-mappen)? Endret 7. januar 2010 av Saiko Lenke til kommentar
Smurfn Skrevet 8. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2010 Du må vel ha den wait.bat-fila i path (evt. samme katalog som du har lagt .bat-fila du kjører fra startup-mappen)? har det.... og det fungerer normalt hvis jeg starter .bat filen manuelt... men når den skal gjøre det av seg selv under startup så sier den bare at wait.bat ikke fins så den bare hopper rett over det og starter med en gang... Lenke til kommentar
Saiko Skrevet 12. januar 2010 Del Skrevet 12. januar 2010 Hvis det ikke hjelper å ha den i path, så kan jeg dessverre ikke hjelpe deg. Hvis du har lagt den i egendefinert path kan du kanskje prøve å legge den i "default" windows path (er vel ofte \[windowskatalog]\system32\)? Lenke til kommentar
norpheus Skrevet 22. januar 2010 Del Skrevet 22. januar 2010 Jeg pleier bare å kjøre "ping -n 1 -w <TID> 1.1.1.1" der jeg vil ha en delay. Bytt ut <TID> med tid i millisekund (15 sek= 15000ms). Finnes helt sikkert bedre metoder å gjøre det på, men denne har fungert for meg i alle år. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå