DJ_Dark Skrevet 5. januar 2010 Del Skrevet 5. januar 2010 (endret) Tråden for damenes 10km i OL. Tid for konkurransen: 15/2 19.00 10 km langrenn fristil, kvinner Mulige norske deltakere: Marit Bjørgen Kristin Steira Marthe Kristoffersen Vibeke Skofterud Se opp for: Avhengig om det er klassisk eller skøyting. Uansett: Petra Maidic, Justyna Kowalczyk, Aino-Kaisa Saarinen, Natalia Korosteleva Endret 12. februar 2010 av DJ_Dark Lenke til kommentar
Latias Skrevet 5. januar 2010 Del Skrevet 5. januar 2010 10 km individuell start pleier å være klassisk, men er ikke sikker. Lenke til kommentar
DJ_Dark Skrevet 5. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2010 Nja. Mener og de varierer. Bruno sa vel at siden 50km er klassisk er de andre skøyting, men jeg vet ikke. Lenke til kommentar
medlem-207551 Skrevet 5. januar 2010 Del Skrevet 5. januar 2010 Jeg tror Therese går seg i form i tour de ski som ho gjor i fjor og har en stigene form fram mot OL og tar tredje plassen, men Bjørgen blir for sterk etter og ha skippa touren og tar seieren. Andreplassen e eg litt usikker på, men eg har en sterk følelse av at Kalla, Follis, Kowalczyk (i skøyting), Saarinen og Kowalczyk (i klassisk) kan skjempe om andreplassen. Utfordrara til pallen Skofterud, Roponen, kristoffersen, Steira, Longa, Maidic, Haag. Det var dei eg kom på i farta, har sikkert glemt eit par stykk Russarane e sterke, men e dei doping fri? det kan diskuterast... Det var ei kort evaluering av løpet, kom gjerne med fleire Lenke til kommentar
Latias Skrevet 5. januar 2010 Del Skrevet 5. januar 2010 Kommer nok slike evalueringer når vi nærmer oss OL. Litt vanskelig å si noe sånt, da troppene ikke er tatt ut og man kan skade seg når som helst. Lenke til kommentar
DJ_Dark Skrevet 5. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2010 (endret) Det var en veldig god analyse der, ThereseJohaug. Mye sant i det. Endret 5. januar 2010 av DJ_Dark Lenke til kommentar
agail Skrevet 5. januar 2010 Del Skrevet 5. januar 2010 Ingen som har nevnt Virpi, er det klassisk så tror jeg hun blir å se på pallen. Lenke til kommentar
DJ_Dark Skrevet 5. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2010 Er ikke hun helt ute av form? Har nesten ikke sett hun i år jeg. Lenke til kommentar
agail Skrevet 5. januar 2010 Del Skrevet 5. januar 2010 Er skøyting. Da kan vi glemme virpi. Løype profilen har også litt å si på hvem som blir de største favorittene. Lenke til kommentar
DJ_Dark Skrevet 5. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2010 Førstetråd endret. Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 8. januar 2010 Del Skrevet 8. januar 2010 Bjørgen eller ingenting, ingen av de andre som har sjans på medalje, sorry Kristin, jeg unner deg så enormt et gull, men du kom rundt 20 år for sent. Jeg liker ikke langrennsutviklingen, individuell start er best med god margin. 50km / 30km fellesstart er helt bak mål. Sånn til på siden. Får frysninger fra 1998 i Nagano når jeg tenker på 50 kilometeren. Et slikt løp får vi ALDRI igjen. Nå blir det 48km i treningstempo og en massespurt. Det er forbanna synd. Lenke til kommentar
Latias Skrevet 3. februar 2010 Del Skrevet 3. februar 2010 Bjørgen er sterk, forhåpentligvis gjorde hun det rette ved å droppe TDS. Hadde vært morro med medaljer (gjerne gull også). Distansen passer henne nok ganske greit, blir helt klart en topp-plassering. Lenke til kommentar
DJ_Dark Skrevet 3. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2010 Hahaha. Tenkte ikke på det før nå, men så hvor utrolig usikker Skofterud ser ut på det bildet. :!: Lenke til kommentar
Latias Skrevet 3. februar 2010 Del Skrevet 3. februar 2010 Skofterud er wierd. Hvem kommer til å gå denne distansen da? Selv tror jeg det blir Bjørgen, Steira, Jacobsen og Kristoffersen. Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 3. februar 2010 Del Skrevet 3. februar 2010 Bare Bjørgen går, da er alt bra. NRK HD er også på plass i kanallisten ser jeg. Tilbudet NRK har på nett virker meget spennende. Godt man har flere skjermer tilgjengelig, bare hodet klarer å multitaske. Lenke til kommentar
medlem-207551 Skrevet 3. februar 2010 Del Skrevet 3. februar 2010 Jeg tror Therese, Kristoffersen, Marit og Steira Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 4. februar 2010 Del Skrevet 4. februar 2010 Syns Skofterud burde få gå den. Lenke til kommentar
vad Skrevet 7. februar 2010 Del Skrevet 7. februar 2010 Såvidt jeg har forstått er løypeprofilen i Whistler ganske lett. Det skulle tale for at det er de beste teknikkerne som har gode sjanser. Hva med noen av italienerne? Kanskje Follis, eller er hun for mye av en sprinter? Sånn jeg har forstått har Steira kvaliteter i bratte bakker, men ikke helt ueffen i lettpartier (hun er jo så lett) heller. Bjørgen kan jo alltids slå til. Egentlig har jeg ingen peiling, så jeg skal sjekke om det ligger ute noe odds fra bookmakerne Lenke til kommentar
vad Skrevet 7. februar 2010 Del Skrevet 7. februar 2010 Egentlig har jeg ingen peiling, så jeg skal sjekke om det ligger ute noe odds fra bookmakerne Noen utvalgte fra oddschecker.com: 3.5 Charlotte Kalla 5 : Marit Bjørgen 5.5 Kowalczyk 10 Kahzova 17 Kristin S. Steira 17 Kristina Smigun 16 Anna Haag 29 Roponen 34 Maiken Falla 34 Saarinen 41 Follis 81 Johaug 81 Kristoffersen 81 Jacobsen 81 Skofterud Jeg var visst litt på bærtur. Kalla vant vel kanskje det siste fristilrennet som var, med Kowalczyk på andre. Videre analyse må nok noen andre ta seg av. Lenke til kommentar
Latias Skrevet 7. februar 2010 Del Skrevet 7. februar 2010 Nå var det ingen norske med da, så burde bli annerledes i OL. Håper Bjørgen gjorde det rette ved å stå over, kan bli et sjakktrekk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå