Gå til innhold

Et avansert kjærlighetsdilemma?

munken

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har et dilemma og søker noen objektive råd/kloke ord.

Jeg er en 23 år gammel mannlig student som i 5 år har vært i et parforhold (de 2,5 siste årene samboerforhold). Det siste året har jeg imidlertid opplevd sterke følelser for en annen kvinne, og dette er gjensidig. Jeg har svært store vansker med å finne ut hva jeg skal gjøre. Kjæresten min vet ingenting, jeg vil ikke foreta meg noen forhastede beslutninger.

Det som gjøre det ekstra komplisert er at denne andre studerer i Belgia. Nå drar også kjæresten min til Frankrike 1 år på utveksling. Selv kan jeg faktisk velge å studere begge stedene til neste år. Vanskelig! Tenker utrolig mye på dette, det begynner å slite meg ut. De store avstandene i tid og rom gjør etter min mening ting ganske vanskelige.

Det eneste jeg har gjort med den andre kvinnen er å sende noen mailer i ny og ne, møtt henne i smug noen ganger i feriene for å gå en liten tur og prate, samt noen uskyldige avskjedskyss. Hun forventer imidlertid en avgjørelse fra min side ila nærmeste fremtid. Jeg har presistert at hun ikke må vente på meg, hun må bare leve sitt eget liv. Jeg kan ikke love noe.

Slik jeg ser det kan jeg videre:

1) legge kortene på bordet raskest mulig ovenfor kjæresten min, fortelle at jeg er svært usikker. Samvittigheten min vil gjerne bli bedre, men hun vil bli knust. Er dette moralsk riktig, eller er det egoistisk?

2) Velge å ta tiden til hjelp, se hvordan jeg greier meg på egenhånd her i Norge, finne ut hvem jeg egentlig savner. Leker jeg da med følelsene til de to involverte? (det er dette jeg tar sikte på å gjøre i skrivende stund)

3) Si til den andre kvinnen at jeg ikke kan fortsette å ha kontakt med henne lenger, at jeg vil forsøke å redde mitt nåværende forhold. Feigt og uærlig ovenfor alle tre?

ALLE råd og synspunkter mottas med stor takk!

Mvh

munken

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...