Gå til innhold

Den store Xboxkaféen


Wutwut

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

3 ganger med samme feil = pengene tilbake

 

Nå er det gått såpass lenge i mellom hver feil til at jeg kan påstå uten videre at det er samme feil, selv om symptomene er de samme.

Fra sist gang dvd spilleren røyk og denne gang har jeg i mellomtiden hatt den inne for red light syndromet også.

Tror ikke jeg orker å krangle mot MS om det.

Lenke til kommentar

Sant nok det og skal prøve å presse litt på han på kundesenteret så får vi se.

i fremtiden bør du installere spilla dine til hdd. Dette gir mindre slitasje på dvd spiller og hørsel. + at lasteytelser blir mye bedre.

 

Jeg har alltid spillet jeg spiller for øyeblikket installert ;)

Lenke til kommentar

Altså, min xbox er hentet her for 3 uker siden, vært på tur til verkstedet og kommet tilbake med beskjed om at dette var en slitasjeskade de ikke dekket.

Jeg må ikke betale for å få sendt den inn på rep ;)

 

De 109 euroene var hva MS skal ha for å reparere boksen om jeg skulle ønsket den løsningen, hvorfor i euro vet jeg ikke.

 

Kun rene og fine plater som går inn i den, brødskivene blir spist opp på veien :)

Lenke til kommentar

Når går den ut på garanti da egentlig?

 

Selve boksen er over garantitiden, men ettersom dvd drevet er byttet i den boksen tre ganger allerde har man ny garanti på den delen slik jeg har forstått det.

Er dvd drevet det er noe feil med denne gangen også, men nå prøver de seg med at dette er slitasje.

 

Jeg har nå tenkt å be MS om å sende meg hele historikken de har på min xbox, med datoer for når den ble sendt og returnert fra verksted, hvilke deler er byttet og hva som har feilet de delene.

Jeg mener også at slitasjen like godt kan komme av alle de turene til verksted som at dette er en slitasjeskade jeg skulle ha noe med å gjøre ettersom boksen har hatt et såpass trøblete liv med feil, og vil derfor se hva de har gjort med boksen hver gang den har vært hos de så jeg kan ta saken videre om så.

 

Ikke fått tid til å ringe de i dag, men tar en tlf til de i morgen så får vi se hva de sier :)

Lenke til kommentar

En liten oppdatering av status.

 

Snakket med Microsoft som nekter å opplyse noe som helst info fra verksted, hverken datoer, komponenter eller hva som er feil.

Dette var MS sin policy at de ikke ga ut informasjon om verkstedsrapporter, og jeg måtte bare godta at sa de det var en slitasje og at denne ikke var dekket.

De vil heller ikke på noen som helst måte være mer behjelpelige enn at de sender boksen ureparert tilbake eller reparerte den for 109 euro.

 

Jeg føler vel at jeg som eier av boksen har krav på å få vite hva slags del det er slitasje på, og hva slags type slitasje de mener boksen har vært utsatt for, men nei..

Lenke til kommentar

Sånn er alle.

 

I noe lignende tilfelle for et år tilbake skulle jeg reaprere en Super Nintendo, egentlig bare bytte ut en komponent. Sendte mail og ringte dem. Fikk tilbakesvar at dette ville de gi meg noe informasjon på, fordi de var redd for konkuranse.

Lenke til kommentar

En liten oppdatering av status.

 

Snakket med Microsoft som nekter å opplyse noe som helst info fra verksted, hverken datoer, komponenter eller hva som er feil.

Dette var MS sin policy at de ikke ga ut informasjon om verkstedsrapporter, og jeg måtte bare godta at sa de det var en slitasje og at denne ikke var dekket.

De vil heller ikke på noen som helst måte være mer behjelpelige enn at de sender boksen ureparert tilbake eller reparerte den for 109 euro.

 

Jeg føler vel at jeg som eier av boksen har krav på å få vite hva slags del det er slitasje på, og hva slags type slitasje de mener boksen har vært utsatt for, men nei..

er den over 5 år?

du må åpne en reklamasjonssak for å nå frem, det nytter ikke bare å si at den skal repareres gratis.

 

Hvis dvd drevet er byttet før så er det fortsatt reklamasjon på drevet og da skal du ha dette gratis ved å åpne en reklamasjonssak.

Selvfølgelig kan de si at det er slitasje for det er det ingen tvil om, men vi snakker heller ikke om vindusviskere her.

Endret av 530XD
Lenke til kommentar

Åpne reklamsjonssak? Jeg har som alle tidligere ganger ringt nummeret til kundeservice, gitt de serial nummeret og den blir hentet på døra.

Er ikke det en reklamasjonssak da?

 

Jeg har ikke krevd at de skal reparere den gratis, jeg startet egentlig posten i denne tråden for å høre om mulighetene for å bytte dvd drev selv siden MS ikke ville hjelpe meg. Så skled den over i reklamasjonsaken i seg selv, men jeg har altså ikke krevd noen gratis reperasjon.

 

Det jeg har krevd nå er informasjon om hvilken del som er ødelagt og hva slags slitasje det er snakk om, noe som er ganske så vanlig å få opplyst i slike saker med andre teknologiske ting. I hvertfall som mitt inntrykk er. Dette nekter MS tvert å si noe om, jeg skal bare godta at når de sier det er slitasje som ikke er dekket av utvidet garanti så må jeg forholde meg til det.

 

DVD drevet er byttet to ganger tidligere, det er tredje gang denne gang at den ryker, men i følge MS var sist gang den var på rep. for dette i januar for 2 år siden og at da garantien på delen ikke gjelder, noe som kan stemme det. Boksen er over 5 år eller rett i grenseland, husker ikke helt når den ble handlet inn, men det er rundt 5 år siden, pluss-minus.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...