Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Den store Xboxkaféen

Wutwut

Anbefalte innlegg

Xboxen har mange år igjen, så sant ikke jorden krasjer med solen el. lignende. En ny generasjon maskiner kommer ikke ut så raskt som forrige gang, blant annet pga. finanskrisen som herjet for ikke lenge siden og som fortsatt henger igjen som ett spøkelse, selv om vi kanskje ikke har merket så mye til det her i Norge.

Ellers er både PS3 og 360 kommet såpass langt på gode spesifikasjoner, at det ikke er behov for ett løft på en god stund enda. Både Sony og Microsoft har hatt mye utgifter med disse maskinene, og ønsker å melke dem mye mer før dem kaster ut nye kostbare ny generasjoner på markedet.

Xbox 360 vil være mange år til på markedet før den blir danket ut av 720 el. lignende. Det går minimum 2 år fra nå vil jeg tro, før en helt ny maskin kommer, men mest sansynleg går det 3 år eller mer. Visst det i det hele tatt kommer noen nye det neste 5 årene, kommer det enda en ny finanskrise som er enda kraftigere enn den som var, så skal en ikke se bort fra at vi må ta til takke med PS3 og 360 helt til 2015...

...ja visst vi i det hele tatt vil få en ny generasjon maskiner før 2020. Men nå er jeg kanskje litt pessimistisk. D

Det jeg prøver å si, er at du kan med god samvittiget kjøpe en 360 slim, fordi nye generasjoner konsoller er milevis vekke.

Tar jeg ikke feil, tror jeg det er Nintendo som først vil få en ny maskin på markedet, som erstatter Nintendo Wii. Men selv det tipper jeg ikke vil komme før tidligst i siste halvdel av 2012 (minimum 2 år fra nå). Og det er uansett tvilsomt at en arvtaker av Wii, vil danke ut Microsoft og Sony, da Nintendo mest fokuserer på litt andre typer spill osv. Pluss at en evt. wii 2 mest sansynleg ikke blir mye kraftigere enn PS3/360, men heller fokuserer på spilleopplevelsen, som f.eks noen nye utrolige kontrollere...kanskje noe som ligner på kinect...men med spill som Mario og Zelda i 360/PS3 grafikk.

Endret av ola the icebox
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-T9cKWhDpN0

Sånn passe lei av bråket og skrapingen fra Xboxen min nå. To ganger inn til reperasjon og tre, fire spill ødelagt av cd-drevet. Fire år siden jeg kjøpte den, så synes det er på tide å investere i ny konsoll. Er fortsatt Xbox som er aktuellt for min del, siden jeg har en god del spill. Xbox Slim ser deilig ut. Ikke så ille pris heller. Ser det er flere nettbutikker som ikke selger den med harddisk. Hvorfor?

Og en annen ting. Hvor lang levetid tror dere Xboxen har igjen?

kanskje 4-5 år til? de selger uten harddisk slik at de sparsomme skal kunne kjøpe. de som klarer seg med den plassen man kan ha på minnepenner. er det 2*16gb?

Lenke til kommentar

Hvordan er egentlig nyere F1 spill i forhold til de gamle fra f.eks PS1.. ?

http://xbox-360.nowgamer.com/reviews/xbox-360/9396/f1-2010

Virker som en ærlig kar som ikke har tatt imot penger for å skrive spillet opp i skyene.

Så faktisk utifra den linken her så er nok ikke dette spillet noe man gidder å prøve.

Nå får vi heller vente å se om WRC spillet blir noe bedre, utifra diverse videoer man har sett så ser det ganske greit iht kjørerealisme.

Men derimot, korter de ned lengden på stages, så kan det fort bli en skuffelse (ihvertfall for meg, som liker litt realisme i spilldesignet.)

Lenke til kommentar

de selger uten harddisk slik at de sparsomme skal kunne kjøpe. de som klarer seg med den plassen man kan ha på minnepenner. er det 2*16gb?

Det som er litt dumt med at de ofrer lagring for prisen er jo at de ofrer 250gb med lagringsplass for å kutte prisen et par hundre kroner? Er jo en ganske dårlig deal det der.

Ser ut som du fortsatt får konsollen med 250gb harddisk på enkelte nettbutikker, men koster rundt 2000kr.

Lenke til kommentar

de selger uten harddisk slik at de sparsomme skal kunne kjøpe. de som klarer seg med den plassen man kan ha på minnepenner. er det 2*16gb?

Det som er litt dumt med at de ofrer lagring for prisen er jo at de ofrer 250gb med lagringsplass for å kutte prisen et par hundre kroner? Er jo en ganske dårlig deal det der.

Ser ut som du fortsatt får konsollen med 250gb harddisk på enkelte nettbutikker, men koster rundt 2000kr.

ja, en kvalitets minnepinne vil jo koste ca 300kr og oppover.

kjøper man billigste som fins, kan man risikere å vente i 45 minutt for å innstallere et spill. For ikke å snakke om lastetider :(

Lenke til kommentar

Hva er det som avgjør hvor rask overføring går? Er vel USB 2.0 som er standarden nå. Får vel ikke kjøpt minnepinner som ikke har det i dag?

joda, alle er usb 2.0

men overføringshastigheten på disse varierer noe voldsomt.

max hastighet er da ca 32-34 MB/s som usb 2.0 klarer.

og igjen så ligger kanskje skrivehastighet igjen på ca 18-28 MB/s på en skikkelig god minnepinne.

de dårlige som man får for en 100lapp har da en lese/skrive hastighet på 10/3 MB/s og da sier det seg selv at dette kommer til å gå tregt.

Endret av 530XD
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...