Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Den store Xboxkaféen

Wutwut

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja hehe, når microsoft sier at prisen skal bli rimelig og bra, så tror jeg folk begynner å lure litt - visst Microsoft kjører like hard pris på den lille natal dingsen sin som en omtrent kan få en hel xbox maskin for, iallefall en arcade...

...men, ingenting burde vel sjokke, da dem tok 799 kr for en bitte liten trådløs dings som ikke engang virket tilfredstillende, visst den virket i det hele.

799,- ??

http://www.lefdal.com/product/spill-konsoll/spilltilbehor/X360WLNADAPTE/x360-tradlos-nettverks-adapter

Den er også den nye om jeg ikke husker feil, ikke virket i det hele tatt? Alle vennene mine som har en slik er stor fornøyd, Kabel er best, men den trådløse der er ganske bra...

Lenke til kommentar

Ja hehe, når microsoft sier at prisen skal bli rimelig og bra, så tror jeg folk begynner å lure litt - visst Microsoft kjører like hard pris på den lille natal dingsen sin som en omtrent kan få en hel xbox maskin for, iallefall en arcade...

...men, ingenting burde vel sjokke, da dem tok 799 kr for en bitte liten trådløs dings som ikke engang virket tilfredstillende, visst den virket i det hele.

799,- ??

http://www.lefdal.co...ttverks-adapter

Den er også den nye om jeg ikke husker feil, ikke virket i det hele tatt? Alle vennene mine som har en slik er stor fornøyd, Kabel er best, men den trådløse der er ganske bra...

Ja det var for ett par år siden, da kostet den 799 og kun 1 antenne på. Dessverer kom det ut ett helt parti, som de var feil med, som gjorde at 360`en ikke klarte å registrere den riktig når en plugget inn.

Jeg var så heldig å få en slik en, jeg byttet den i ny i butikken, den virker heller ikke fordi den nok var fra samme parti. Men jeg visste ikke om problemet, og det gjorde ikke butikken heller, så jeg byttet hele maskinen i en ny fordi jeg trodde det kanskje var den som problemet låg i...

...men nei, jeg gav bare opp til slutt. Og butikken nektet å la meg prøve en tredje adapter, og jeg måtte beholde en dritt adapter som ikke funket. Prøve den også på kameraten sin maskin, men hans maskin klarte heller ikke å registrere den.

Søkte rundt på nettet, og fant ut at det var tvilsom kvalitet på den første trådløse nettvek adapter utgaven. Og etter noen måneder kom det frem at Microsoft hadde laget ett helt parti av adaptere som rett og slett ikke fungerte.

Så først håvet Microsoft inn penger på en dårlig adapter, som kanskje ikke engang fungerer, og med en dårlig antenne. Og etter ett par tre år så kommer dem ut med en ny en, med to antenner og gode poter, og da må alle kjøpe ny igjen, fordi den gamle suger iforhold. Utspekulerte Microsoft, overpriset er den også. Er overhodet ikke verdt 649, selv om 799 for den gamle var helt vanvittig for en billig produsert trådløs mottaker.

Lenke til kommentar

høy moms og grådighet i norske butikker er også en faktor som gjør den dyr.

Får man kjøpt den billigere i en utenlands nettbutikk som sender til Norge? Tenker da utenom toll...

Her er den nyeste med to antenner. Koster 350 kroner, gratis frakt, sender til Norge. Og sansynlegvis slipper den igjennom uten toll.

http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.36306

Lenke til kommentar

Får man kjøpt den billigere i en utenlands nettbutikk som sender til Norge? Tenker da utenom toll...

Her er den nyeste med to antenner. Koster 350 kroner, gratis frakt, sender til Norge. Og sansynlegvis slipper den igjennom uten toll.

http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.36306

joda den slipper unna toll, da det ikke er toll på slike varer, men moms slipper du neppe unna.

Jeg har bestilt mye fra dealextreme, men pakken blir alltid stoppet og gebyr og moms blir lagt til.

Noe som kan være lurt er å bruke EMS express når man bestiller litt dyrere varer, for da slipper man det gebyret til posten på 109kr. men moms slipper man ikke unna likevel. raskere shipping også da.

Lenke til kommentar

http://www.dealextre...ls.dx/sku.36306

joda den slipper unna toll, da det ikke er toll på slike varer, men moms slipper du neppe unna.

Jeg har bestilt mye fra dealextreme, men pakken blir alltid stoppet og gebyr og moms blir lagt til.

Noe som kan være lurt er å bruke EMS express når man bestiller litt dyrere varer, for da slipper man det gebyret til posten på 109kr. men moms slipper man ikke unna likevel. raskere shipping også da.

http://www.dealextre...ls.dx/sku.36306

Jeg har kanskje vert litt heldigere. Har sendt etter rundt 10 forskjellige pakker fra Dealextreme, men alle har kommet igjennom uten noen ekstra utgifter/gebyrer/toll etc, riktig nok har de fleste pakkene ikke oversteget en pris på 250 kroner, men til og med en touch telefon som kostet cirka 700 kroner duppet ned i postkassen uten å ha blitt belastet for noe ekstra...

...så er kanskje litt bingo om en blir pålagt ekstra gebyrer etc eller ikke. Jeg har utrolig nok sluppet alt alle gangene jeg har bestilt, men 4-5 av pakkene har hatt verdi under 150 kroner. Og ikke sikkert dem alltid gidder å ligge til moms når pakkene ikke har en viss størrelse av verdi.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-T9cKWhDpN0

hva forventer dere fra microsoft på E3?

håper å få se mer fra natal, håper natal vil imponere, men at den får en lavere pris. en tynnere 360 regner jeg nesten med at de vil vise fram.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...