Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Den store Xboxkaféen

Wutwut

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Til han som skrev det artige svaret: For å si det sånn, det er ikke noe problem.

Bruker Rivet til dem som måtte lure :).

PMS fåes jo til Mac.. Prøvd det eller?

http://code.google.com/p/ps3mediaserver/downloads/list

Siden det er mkv du har problemer med så kan det jo være at du mangler noen libs eller noe. Se om du finner noe her.

Men problemet er ikke få streamet over til xboxen, men hvordan jeg kan få styrt med .mkv filene, det lurer jeg på.

Lenke til kommentar
Men problemet er ikke få streamet over til xboxen, men hvordan jeg kan få styrt med .mkv filene, det lurer jeg på.

wat

Hva er det du ønsker..?

Åpne MKV i Mac kan du gjøre med MPlayer, VLC, eller Perian plugin til quicktime.

Konvertere kan du gjøre i QuickTime med Perian, eller med et eget konverteringsprogram som f.eks VisualHUB.

Streame MKV til 360:

1. Bruke et annet program, feks PS3 Media Server

2. Bruke det programmet du nå bruker til å streame, men legge til de nødvendige codecer og libraries.

http://mkv4mac.free.fr/?p=faq

Lenke til kommentar

wat

Hva er det du ønsker..?

Åpne MKV i Mac kan du gjøre med MPlayer, VLC, eller Perian plugin til quicktime.

Konvertere kan du gjøre i QuickTime med Perian, eller med et eget konverteringsprogram som f.eks VisualHUB.

Streame MKV til 360:

1. Bruke et annet program, feks PS3 Media Server

2. Bruke det programmet du nå bruker til å streame, men legge til de nødvendige codecer og libraries.

http://mkv4mac.free.fr/?p=faq

Jeg ønsker å streame MKV til boxen min. Men altså, kan du forklare hvordan jeg gjør nummer to? Og om du vet, hvordan jeg får til PS3 Media Server.

Lenke til kommentar

Nummer 2, altså konvertere?

Hvordan du benytter deg av programmene får du nesten finne frem til selv. Visualhub ser ganske rett frem ut, dra og slipp filen inn i programmet, velg format og kjør.

PS3 Media Server/PMS er ganske enkelt, last ned og installer (lenken er i innlegget mitt på toppen av siden her). Du trenger i utgangspunktet ikke endre noen innstillinger, annet enn å legge til mappene som inneholder filmer/musikk selvsagt.

Lenke til kommentar
Og om du vet, hvordan jeg får til PS3 Media Server.

1. Start PS3 Media Server

2. På Xbox'en, gå til My Xbox -> Video Library -> PS3 Media Server 3. Finn filmen du vil se på.

4. Trykk play

Du trenger i utgangspunktet ikke endre noen innstillinger, annet enn å legge til mappene som inneholder filmer/musikk selvsagt.

Trenger ikke legge til noe som helst. Det går ikke an ;) Du tenker nok på TVersity

Endret av timb
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...