raid2 Skrevet 11. mars 2010 Del Skrevet 11. mars 2010 PMS fåes jo til Mac.. Prøvd det eller? http://code.google.com/p/ps3mediaserver/downloads/list Siden det er mkv du har problemer med så kan det jo være at du mangler noen libs eller noe. Se om du finner noe her. Lenke til kommentar
Krom-stag Skrevet 11. mars 2010 Del Skrevet 11. mars 2010 Til han som skrev det artige svaret: For å si det sånn, det er ikke noe problem. Bruker Rivet til dem som måtte lure . PMS fåes jo til Mac.. Prøvd det eller? http://code.google.com/p/ps3mediaserver/downloads/list Siden det er mkv du har problemer med så kan det jo være at du mangler noen libs eller noe. Se om du finner noe her. Men problemet er ikke få streamet over til xboxen, men hvordan jeg kan få styrt med .mkv filene, det lurer jeg på. Lenke til kommentar
The Walking Dead Skrevet 11. mars 2010 Del Skrevet 11. mars 2010 http://www.divx.com/en/software/mac/divx du fant den sikkert, men itilfelle. da skal du i teorien få spilt av .mkv også. Lenke til kommentar
Krom-stag Skrevet 11. mars 2010 Del Skrevet 11. mars 2010 Takk for svar. Men hvordan får jeg spilt av .mkv via Xbox'en da? Lenke til kommentar
Krom-stag Skrevet 11. mars 2010 Del Skrevet 11. mars 2010 (endret) PS3 Media Server Jeg gir det en sjans . Edit: Jeg skjønner faen meg ikke hvordan jeg skal gjøre detta, fikk det til med Rivet, men det er endel simplere. Hvordan kobler jeg til xboxen via PS3 Media Server på Mac? Endret 11. mars 2010 av Krom-stag Lenke til kommentar
raid2 Skrevet 11. mars 2010 Del Skrevet 11. mars 2010 Men problemet er ikke få streamet over til xboxen, men hvordan jeg kan få styrt med .mkv filene, det lurer jeg på. wat Hva er det du ønsker..? Åpne MKV i Mac kan du gjøre med MPlayer, VLC, eller Perian plugin til quicktime. Konvertere kan du gjøre i QuickTime med Perian, eller med et eget konverteringsprogram som f.eks VisualHUB. Streame MKV til 360: 1. Bruke et annet program, feks PS3 Media Server 2. Bruke det programmet du nå bruker til å streame, men legge til de nødvendige codecer og libraries. http://mkv4mac.free.fr/?p=faq Lenke til kommentar
The Walking Dead Skrevet 11. mars 2010 Del Skrevet 11. mars 2010 (endret) Media center som allerede ligger på xboxen er vel grei nok? men om det virker via en mac er vel tvilsomt. Hvorfor ikke bruke en pc? Endret 11. mars 2010 av 530XD Lenke til kommentar
Krom-stag Skrevet 11. mars 2010 Del Skrevet 11. mars 2010 Men problemet er ikke få streamet over til xboxen, men hvordan jeg kan få styrt med .mkv filene, det lurer jeg på. wat Hva er det du ønsker..? Åpne MKV i Mac kan du gjøre med MPlayer, VLC, eller Perian plugin til quicktime. Konvertere kan du gjøre i QuickTime med Perian, eller med et eget konverteringsprogram som f.eks VisualHUB. Streame MKV til 360: 1. Bruke et annet program, feks PS3 Media Server 2. Bruke det programmet du nå bruker til å streame, men legge til de nødvendige codecer og libraries. http://mkv4mac.free.fr/?p=faq Jeg ønsker å streame MKV til boxen min. Men altså, kan du forklare hvordan jeg gjør nummer to? Og om du vet, hvordan jeg får til PS3 Media Server. Lenke til kommentar
raid2 Skrevet 11. mars 2010 Del Skrevet 11. mars 2010 Nummer 2, altså konvertere? Hvordan du benytter deg av programmene får du nesten finne frem til selv. Visualhub ser ganske rett frem ut, dra og slipp filen inn i programmet, velg format og kjør. PS3 Media Server/PMS er ganske enkelt, last ned og installer (lenken er i innlegget mitt på toppen av siden her). Du trenger i utgangspunktet ikke endre noen innstillinger, annet enn å legge til mappene som inneholder filmer/musikk selvsagt. Lenke til kommentar
TMB Skrevet 11. mars 2010 Del Skrevet 11. mars 2010 (endret) Og om du vet, hvordan jeg får til PS3 Media Server. 1. Start PS3 Media Server 2. På Xbox'en, gå til My Xbox -> Video Library -> PS3 Media Server 3. Finn filmen du vil se på. 4. Trykk play Du trenger i utgangspunktet ikke endre noen innstillinger, annet enn å legge til mappene som inneholder filmer/musikk selvsagt. Trenger ikke legge til noe som helst. Det går ikke an Du tenker nok på TVersity Endret 11. mars 2010 av timb Lenke til kommentar
raid2 Skrevet 11. mars 2010 Del Skrevet 11. mars 2010 Trenger ikke legge til noe som helst. Det går ikke an Du tenker nok på TVersity Tenkte på: Lenke til kommentar
TMB Skrevet 11. mars 2010 Del Skrevet 11. mars 2010 (endret) Jeg trenger i hvert fall ikke å legge til noe der.. ;P Kan browse hvilken mappe jeg vil på hele pcen Endret 11. mars 2010 av timb Lenke til kommentar
raid2 Skrevet 11. mars 2010 Del Skrevet 11. mars 2010 Ja, men for min del så ønsker jeg å kun bla i det som er interessant --sorterte filmer og musikk. Lenke til kommentar
Krom-stag Skrevet 11. mars 2010 Del Skrevet 11. mars 2010 Altså jeg tror jeg har fått koblet til, er det "XBMC: Media Server" den heter når man skal velge source i Video Library? Når jeg trykker a, får jeg bare opp "No videos found". Lenke til kommentar
TMB Skrevet 11. mars 2010 Del Skrevet 11. mars 2010 Nei, det kommer opp PS3 Media Server (pcnavn) Lenke til kommentar
Krom-stag Skrevet 11. mars 2010 Del Skrevet 11. mars 2010 Det funker ikke ass! Når jeg starter PMS, så kommer det opp en stor rød X, som sier "Ps3 has not been found. Is it on? You can also check traces and/or configuration, or also the debug.log file". Og den kommer ikke opp i Video Library heller. Lenke til kommentar
Fenixen Skrevet 11. mars 2010 Del Skrevet 11. mars 2010 prøv å legg inn ipen og nettverkskortet til pcen din på general configuration... Men å bruke ps3mediaserver på en xbox er litt jall, for du får ikke surroundlyd. Lenke til kommentar
Krom-stag Skrevet 11. mars 2010 Del Skrevet 11. mars 2010 prøv å legg inn ipen og nettverkskortet til pcen din på general configuration... Men å bruke ps3mediaserver på en xbox er litt jall, for du får ikke surroundlyd. Jeg elsker deg!!!! Nå funka det! Lenke til kommentar
Fenixen Skrevet 11. mars 2010 Del Skrevet 11. mars 2010 bare husk at dersom pcen skifter ip addresse funker det ikke lengre.. Sett fast ip til pcen din enten på pcen eller via routeren din (anbefaler egentlig router, for da huskes det selv om du formaterer) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå