Gå til innhold

Den store Xboxkaféen

Wutwut

Anbefalte innlegg

Har du vært litt mere våken i det siste så har du vel set at ms har begynt å samle inn norske tale dialekter :nei2:

Kan vel føye til at psn usa er milevis foran psn norge men det er vel viktigere at move kontrolleren funker tenker jeg :green: oh my..

Leste om det for lenge siden. Når tid kommer stemmestyring for oss nordmenn da?

Men så er det mye enklere å registrere seg på den amerikanske PSN enn det er å registrere en amerikansk Xbox LIVE bruker. Har gjort det både på PSN og XBox LIVE. Ellers er USA PSN langt ifra milevis bedre enn den europeiske PSN. Iallfall har de gjort noe med det. Eneste jeg savner på EU PSn som er på USA PSN er arkade spillet Closure.

Angående Move kontrolleren er den mye mer presis enn det Kinect er, selv om Kinect har større bruksområde.

Endret av fantomena
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Aldri håper jeg men tar gjerne engelsk tale på x360 vi har for mye graut mål i norge for en bra voice opplevelse på x360.

Move er mere presis men kinect har vel solgt rundt move salgs tallet flere ganger alerede viser godt at folk har lyst på noe nytt en en rimelig wii kopi

Lenke til kommentar

Salgstall har ingenting å si på kvaliteten. Velger Move fremfor Kinect. Dessuten må du huske at Move er en kopi av Wii Remoten, Kinect er en kopi av EyeToy, så alt kopieres av andre. Slik fungerer samfunnet vårt.

Jeg kan godt snakke Engelsk til Xboxen, men er idiotisk av Microsoft å ikke gjøre Engelsk talestyring kompatibelt i Norge. Og i andre land forsåvidt.

Endret av fantomena
Lenke til kommentar

Når man skal diskutere et tema (Nå: Kinect), så skal man balansere apsektene ved temaet og både snakke om positive og negative sider ved temaet. Så om du ikke er butthurt over all denne negativiteten (og det har ikke vært så mye) så kan vi balansere det bedre eller så slipper du å kommentere. Diskusjonen har gått svært mye rundt våre opplevelser med Kinect og linken Ginecólogo Necrolamedor la ut viser til min opplevelse basert på tekst og kanskje Ginecólogos opplevelse også.

Endret av fantomena
Lenke til kommentar

Blitt mote å mislike kinect.

Synes det er rart det ikke er mer fokus på hvor lite support Move har fått isteden. MS har hvertfdall satset på den i forhold til Sony som ser ut til å gitt ut Move i ren desperasjon og så nærmest ignorert den.

Men sånn blir det vel når nerdene på internett dominerer. De liker jo ikke "casual gaming" suksesser. Akkurat som de ikke likte suksessen til wii moten heller.

Lenke til kommentar

Kinect funker dårlig, og har (etter min mening) dårlige spill. Move er en forbedret versjon av Wii-kontrolleren, men mangler spill. Dette gjør at jeg ikke har kjøpt hverken eller. Jeg bruker wii-kontrolleren ofte, og det er rett og slett fordi det er den som støtter kule spill. Jeg nidigger den til tider, men mange ganger er det unødvendig, som f.eks i Donkey Kong Country Returns, hvor de ihvertfall kunne latt man få muligheten til å bruke en vanlig gamepad, da det ikke er så jævla interessant å riste kontrolleren for å rulle, blåse osv.

Er heller ikke rart at det er blitt "mote" å mislike kinect, da mange har brukt masse penger på den, og i etterkant har den bare støvet ned.

Men jeg kunne faktisk tenke meg Kinect, og det er for Kinectimals og lillesøstera til dama som ble åtte for en måned siden. Men hun er her såpass sjeldent at det ikke er verdt det. Kunne også tenkt meg Move for å teste ut hvordan det funker i Little Big Planet, men bruker ikke penger på den dritten kun for å spille et spill.

Lenke til kommentar
Emnet dekker all diskusjon rundt Xbox. Det inkluderer Kinect, både positivt og negativt. Så lenge diskusjonen er sakleg og ikkje går over til fanboykrangling så er det ikkje noko problem. Eg fjerna eit par innlegg som diskuterte person.

Det er heller ikkje noko poeng i å heile tida ytre sine meiningar om PS3 og Wii.
Lenke til kommentar
Det er heller ikkje noko poeng i å heile tida ytre sine meiningar om PS3 og Wii.
Ting er relative. Så å sammenlikne en spillkonsoll med andre spillkonsoller er bare logisk. Kan garantere at noen i Mac-delen av forumet har nevnt ikke-Mac hardware, eller Microsoft Windows. Endret av Sekai-ichi
Lenke til kommentar

Blitt mote å mislike kinect.

Synes det er rart det ikke er mer fokus på hvor lite support Move har fått isteden. MS har hvertfdall satset på den i forhold til Sony som ser ut til å gitt ut Move i ren desperasjon og så nærmest ignorert den.

Men sånn blir det vel når nerdene på internett dominerer. De liker jo ikke "casual gaming" suksesser. Akkurat som de ikke likte suksessen til wii moten heller.

Å mislike Kinect (og Move) har da alltid vært populært blant såkalte hardcore-gamere. Dessuten virker det som om Microsoft og Sony har støttet sine casual-enheter mye på samme måte - valgfrie støttefunksjoner i storspill som LittleBigPlanet 2 eller Mass Effect 3 og dessuten spill med mindre budsjett som må spilles med motion, eksempelvis The Gunstringer og Sorcery. Merk at disse spillene jo er for å trekke hardcore-spillere, så derfor har jeg ikke tatt hensyn til spillene som disse enhetene sannsynligvis i utgangspunktet var ment for - nemlig casual-spill i "Wii Sports"-genren. Der har kanskje Microsoft hatt mer tiltrekkende titler, iallefall om man ser på salgstallene. Og det er jo ikke til å komme utenom at Kinect iallefall virker mer nyskapende enn Move.

Frem mot neste generasjon vil jeg tro at å satse på casual-spill vil være en dårlig idé for både Microsoft, Sony og Nintendo siden markedet mettes mer og mer for hver dag med spill på mobiler og nettbrett. Casual-spillerne ser vanligvis ingen grunn til å investere i ny hardware hvis den ikke kan tilby noe som ikke allerede finnes på deres eksisterende enheter.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Kommer neppe til å gjøre noe ut av online delen av spillet, men jeg koser meg så mye med enspiller delen nå at 199,- er en OK pris å betale :) Syns de har fått mye godt ut av enspiller delen i denne omgang altså, grei variasjon og herlige fiender + den herlige chit-chatten gruppen seg i mellom har fått seg enda ett harry-løft :D

Hvilke DLC pakker snakker vi her? Såg Raam var inne i bildet her, går ut ifra at dette er en enspiller supplement? Uansett, fantastisk stykke arbeid fra Epic og gjengen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...