Gå til innhold

Den store Xboxkaféen


Wutwut

Anbefalte innlegg

Det vet jeg ingenting om. Det hjelper ikke med å bytte Locale og Language heller. Vil ikke lage en egen account bare for å bruke voicecommands fordi jeg vil gjøre dette på min main account.

Er surt når man kjøper et produkt og bruksområder som fungerer dårligere en andre land er jo litt patetisk.

Et eksempel bare for å nevne det hvor dumt dette er.

 

Er så som at Wii-mote ikke kan fungere i spill siden jeg er norsk og heller ikke min move med navigation kontroller ikke fungerer på nordisk account.

Men slik er det ikke nå med de 2, men Kinect åjada. -_-

 

Får bare nøye med med nesten full støtte på dashbordet med control your Xbox 360 with your hands, thats magic and you are the controller :)

Endret av iToMaN
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det kommer en update senere i desember med youtube og dailymotion. Om vi får youtube aner jeg ikke da 7 land tydeligvis er utelatt.

 

EDIT;

YouTube blir heller ikke tilgjengelig på Xbox i Norge fordi det ikke finnes en lokalisert YouTube-tjeneste her til lands, har PressFire fått opplyst fra Microsoft Norge.

 

http://www.pressfire.no/spesialer/GamesCom-11/4124/Nr-kommer-egentlig-den-neste-Xbox-konsollen

 

Helt utrolig at vi ikke engang kan få Youtube.

Endret av Emils1
Lenke til kommentar

Det kommer en update senere i desember med youtube og dailymotion. Om vi får youtube aner jeg ikke da 7 land tydeligvis er utelatt.

 

EDIT;

YouTube blir heller ikke tilgjengelig på Xbox i Norge fordi det ikke finnes en lokalisert YouTube-tjeneste her til lands, har PressFire fått opplyst fra Microsoft Norge.

 

http://www.pressfire.no/spesialer/GamesCom-11/4124/Nr-kommer-egentlig-den-neste-Xbox-konsollen

 

Helt utrolig at vi ikke engang kan få Youtube.

 

Stemmer. Der var det jeg hadde lest det ja. Da kom jeg i alle fall ikke med feil informasjon.

Lenke til kommentar

Voice commands vil aldri bli en realitet i Norge, verken for Siri, Android eller MS. Vi er for få. Eneklt og greit. Markedet vårt (Skandinavia) er altfor lite fot at de skal bruke millioner på å tilpasse vårt språk. Ikke før noe lager et program som lærer seg språk vil vi se dette hos oss.

Er det der jeg lurte på, er det ulovlig for MS å lansere engelsk talestyring i Norge? Leste noe om tilsvarende i Kanada, der er det visst påbudt at ting skal fungere på både engelsk og fransk, siden begge er offisielle språk. Bare nyskjerrig på om det er samme grunn her - om det er MS eller Norge som er problemet.

 

Engelsk talestyring er jo allerede laget, og fungerer i andre land. Vi kunne vel i alle fall fått leke oss med det. Dette gjelder jo ikke bare Norge, mange land med merkelige språk som aldri får støtte for slike ting.

Lenke til kommentar

Voice commands vil aldri bli en realitet i Norge, verken for Siri, Android eller MS. Vi er for få. Eneklt og greit. Markedet vårt (Skandinavia) er altfor lite fot at de skal bruke millioner på å tilpasse vårt språk. Ikke før noe lager et program som lærer seg språk vil vi se dette hos oss.

Er det der jeg lurte på, er det ulovlig for MS å lansere engelsk talestyring i Norge? Leste noe om tilsvarende i Kanada, der er det visst påbudt at ting skal fungere på både engelsk og fransk, siden begge er offisielle språk. Bare nyskjerrig på om det er samme grunn her - om det er MS eller Norge som er problemet.

 

Engelsk talestyring er jo allerede laget, og fungerer i andre land. Vi kunne vel i alle fall fått leke oss med det. Dette gjelder jo ikke bare Norge, mange land med merkelige språk som aldri får støtte for slike ting.

 

har vel noe med at MS vil lansere et ferdig produkt kanskje...de lanserte jo Win Phone før mango, så det spørs.

 

Nei, det har nok med at MS, elelr andre store ikke vet at Norge eksisterer. For alt de vet er det ingen er som snakker engelsk. I Frankrike og Tyskland og Spania vet de at alt dubbes så der kan de ikke lansere noe på kun engelsk. Også bor det jo noen gode millioner i de landene. Men kanskje de tror at Norge ikke er et sekundært engelkspråkelig land, og ikke bryr det dem heller.

Lenke til kommentar

Haha, herlig beacon greia er fint for de som har bruk for det. Men allikevel er bruken av TA bedre for slikt hvis du ikke har noen på vennelista som har det spillet o.s.v.

 

Skuffet over Youtube-greiene, så tilbakestående Norge er. Daily Motion er omtrent det samme ja, men Youtube er det største (ikke nødvendigvis beste).

 

Er ikke helt 100% fan av nye menyen nå som jeg var fra da jeg tidligere så det. Skal prøve å se om jeg kan gjøre om themet og se om det blir bedre.

 

Cloud-saving er rett og slett en herlig funksjon. Fuck minnepenn, elsker at Major Nelson mildt sagt sier det på 101`en som er på amerikanske marketplace.

 

Forresten mye på amerikanske marketplace som ikke er kommet enda. Syfy, Youtube, Hulu, HBO Go o.s.v. er der ikke enda.

Lenke til kommentar

Også bor det jo noen gode millioner i de landene. Men kanskje de tror at Norge ikke er et sekundært engelkspråkelig land, og ikke bryr det dem heller.

 

Som alle store selskaper har nok garantert Microsoft tatt en markedsundersøkelse av noe slag for dette. De vet nok at en hel del vet at Norge kan snakke engelsk, men til tross for dette betyr dette ikke automatisk at å gå inn for dette med ressurser er noe vits for dem, og profitabelt.

Lenke til kommentar

Hvorfor ikke gi oss det? Får vi det ikke til så bruker vi det ikke, så enkelt. Når man har muligheten så er det faktisk lettere å evt. ikke bry seg om det i så stor grad. Så lenge MS ikke gir oss stemmekontroll et år etter Kinect kom er jo dårlig. Det ble sagt at det skulle komme flere land på nyåret(våren 2011), vi ser hvor det går en. Vi blir nærmest fryst ut av Xbox 360 samfunnet, mens resten av verden får mye nytt sitter vi med den samme boksen som kom for 7 år siden, bare med nyere dashboard.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+32asd4f

Kanskje det tar lang tid å få til norsk stemmestyring pga de 100 forskjellige dialektene vi har.

Men hvis det er kun kommandoer som "Xbox. Spill", så bør jo ikke det være noe problem.

 

Ellers lurer jeg på hva folket i Microsoft Norge bedriver tiden sin med. INGEN avtaler med norske TV-selskaper. Det er for dårlig.

Lenke til kommentar

Som jeg sier, det er kanskje ikke profitabelt? Eller også det kan være vanskelig å få til, kanskje noe idiotiske norske forbrukerlover som gjør det vanskelig? Er ikke første, tredje eller sjette gangen det har skjedd med tjenester som kunne ha kommet til Norge.

 

Jeg aner ikke, men hvis så, så er det jo helt idiotisk å ha slike lover. Det handler om å selge en tjeneste til Norge, og vi kan ikke ha krav om alt skal fungere med norsk. Xbox 360 menyen er heller ikke Norsk, men alle bruker da den uten noen problemer. Engelsk begynner man vel med i 5 klasse på barneskolen og får nærmest inn engelsk lenge før det også.

 

Forbrukerlovene våre er vel fra 70 tallet, som alt annet av drittlover her i landet. De jævla politikerne tenker bare på olje og fisk. Er vel ikke lenge før de forbyr nordmenn å prate engelsk eller.

 

Enig med deg blackbuck. At Viasat, tv2, nrk, cd eller andre ser potensiale til å implantere seg i xbox 360. Det er penger å tjene på folk som ville benytte tjenesten deres der.

 

Hvis det er en norsk lov som stopper det her så er det vel ikke verre enn at MS sier så? Da slipper de å kjeft fra oss for noe som i utgangspunktet ikke er deres feil.

Endret av Emils1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...