Gå til innhold

Den store Xboxkaféen


Wutwut

Anbefalte innlegg

Fikk lyst til å google litt, og kom over denne kommentaren på gamespot-forumet i tråden "Why Xbox 720? makes no sense..."

 

It'll be called the Xbox 720 because all their games will be native 720P for the first time...

 

Jeg lo ihvertfall.

 

 

Edit: Hva synes egentlig om de siste ryktene da, Xbox Loop? Blir nok ikke det ferdige navnet uansett, men må si at jeg hadde likt Xbox 720 mye bedre.

Endret av Ginecólogo Necrolamedor
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg foretrekker faktisk Xbox Loop. Det er sannsynligvis bare et rykte eller et kodenavn, men jeg liker det bedre enn f. eks 720, 3 eller Ten. Xbox 720 høres greit ut på norsk, men Xbox Seven-Twenty funker ikke like bra. Hvis de absolutt skal fortsette med å bruke grader i navnet så burde de heller gå for 1080.

 

xbox-loop-logo-mockup_t.png

O'ene kan tolkes som enten ∞ eller et liggende 8-tall. Med Windows 8 like rundt hjørnet(2012?) kan det være en glimrende sjanse til å samkjøre produktene.

 

XboxLoop1.png

Med litt kreativ fargelegging ser den midterste delen av navnet ut som en X.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-T9cKWhDpN0

360= 360*grader

Du kan med den trådløse kontrolleren sitte 360 grader rundt xboxen.

 

 

og det får du ikke til med en kontroller som har ledning?

 

 

 

uansett, jeg er faktisk mest nysgjerrig på hva neste xbox skal hete, enn hvilke stats den får. de har en gåte å løse. xbox 460? 3600? litt som gamle atari maskiner som het flere tusen og noen hundre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Man er jo nærmest tvungen til å kjøpe ny konsoll. Xbox 360 vil jo være "dårlig" i forhold til den nye, og de aller feteste spillene vil alltid komme til de nye maskinene. I tillegg så vil vel internett tjenesten som finnes på 360 reduseres for å kunne oppnå maksimal ytelse på den nye xboxen. Jeg tror allikevel at salget vil forsette noe alla vi ser på dagens PS2, men hardcore folka vil nok flytte seg over.

 

 

Jeg har et ønske til nye xbox og det er at guide knappen skal forbedres mye. Synes at menyen ofte kan være treig og seig å bruke. Det å skulle f.eks. sende en melding kan ta lenger tid en nødvendig. Så håper de gjør det svært raskt så vil det være knall!

Lenke til kommentar

Forhåpentligvis prøver ikke Microsoft seg på en Nintendo og satser på kraftigere hardware som de har gjort før. I likhet med nabogutten er det andre ting enn innmaten som interesserer meg mest, så lenge den ikke blir tilnærmet lik.

 

Hva står 360 for? Er det ment som 360 grader?

Liker at du spurte om dette da jeg skrev hvorfor to innlegg over deg.

Lenke til kommentar

Jeg vil ha mye bedre kraft en det X360 har nå, for spillene (eksklusivene) har ikke imponert meg siden Gears Of War 1 og litt Gears Of War 3. Var jo Epic Games som ville at rammen skulle være 512mb istedenfor 256 som opprinnelig xbox 360 skulle hatt.

 

Så hos meg så er det maskinvaren som gjør at jeg enten kjøper den eller ikke. Vil ikke ha en liten oppgradering fra en Xbox 360, vil ha noe som fra for eks PS2 til PS3 for det hoppet der er det mest utroligste jeg har sett av eksklusivene

 

Viss den nye Xboxen ikke er kraftig så folk vil ha det til, blir det å styre unna den nye xboxen. Tar heller å kjøper en PC som mest sannsynligvis banker innmaten i alle konsollene

Men slikt tøv sier jeg hver gang, og jeg ender opp med alle uansett ;)

 

Xbox Loop kan være et bra navn for folk flest, jeg synes det er tøft. Det som kommer på min andreplass er designet og raskere menyer. Går jo fortere å navigere på en smartphone (sende en epost, SMS) ala Samsung S2 en det gjør på dagens Xbox 360.

 

Kinect blir nok vel innebygd eller følger med som en del av 2 konsoll løsninger MS kansje planlegger. Kjøper ikke den som er ment for billigst mulig, her skal den "beste" og den dyreste skaffes. Operativsystemet kan godt være en hybrid mellom det X360 får 5.desember og kommende Windows 8 for det hadde vært noe for meg.

Endret av iToMaN
Lenke til kommentar

Forhåpentligvis prøver ikke Microsoft seg på en Nintendo og satser på kraftigere hardware som de har gjort før. I likhet med nabogutten er det andre ting enn innmaten som interesserer meg mest, så lenge den ikke blir tilnærmet lik.

 

Hva står 360 for? Er det ment som 360 grader?

Liker at du spurte om dette da jeg skrev hvorfor to innlegg over deg.

 

Hehe gjorde du? Hahahaha!

Lenke til kommentar

Microsoft satser stort på interne studioer for tiden. Nå har de planer om å åpne opp enda et studio i Canada: Microsoft Studios Victoria.

 

http://tech.ca.msn.com/video-games/article/microsoft-opening-game-studio-in-victoria

 

Det betyr at de har åpnet eller kjøpt opp minst seks nye studioer siden 2009. Åtte dersom vi teller med MS Kids/Family og MS Soho. Jeg har en følelse av at mange av ryktene rundt Xbox 3 stemmer, og at MS ønsker å bygge opp utviklerstallen før maskinen blir lansert. Forhåpentligvis kommer den ikke før i 2013.

Lenke til kommentar

Dersom det verkeleg blir lansert ein ny Xbox-konsoll innan ~2 år er eg mest spent på korleis dei løyser "problemet" med optisk media. Eg ser ikkje for meg at dei går for ein konsoll utan optisk media der ein kun får kjøpt spela gjennom XBL Marketplace. I alle fall ikkje heilt enda. Men med høgare oppløysning, forhåpentligvis betre lyd, og så vidare, vil jo behovet for lagringsplass også bli betrakteleg større.

 

Å dele opp spel over fleire diskar går jo an, men eg kan aldri tenke meg at Microsoft vil gå for vanleg dual layer DVD der dei første titlane byrjar på to eller tre diskar allereie frå starten av. Dei vil trenge eit media med større lagringskapasitet. Blu-ray er sjølvsagt ein mulighet, men den anser eg som så liten at den knapt er reell. Då spørs det om ikkje dei går for eit proprietært format basert på blå/lilla laser. Så lenge det ikkje er Blu-Ray og/eller er assosiert med Sony på noko som helst vis er det vel greit for MS :)

 

At konsollen vil køyre på (i alle fall eit derivat av) Windows 8 og med eit Metro-grensesnitt er vel ganske sannsynlig. Kinect vil nok også spele ei større rolle allereie frå starten av.

Lenke til kommentar

Problemet med å gjøre en ny xbox med kun spill online vil jo være folk som ikke sitter med mega linjer. Jeg ville brukt 5 timer på å laste ned et spill til xbox 360 nå i dag, med tanke på at de nye spillene sikkert vil være større kan vi snakke sikkert flere timer også. Så lenge folk ikke har linjer som er ment til å laste ned giga filer så burde de fortsette med plate salg ihvertfall ut en generasjon til. I tillegg er det kanskje lettere å få solgt spill i butikken da man ofte kjøper på impuls, det er ikke like lett å få gjort online.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...