Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Den store Xboxkaféen

Wutwut

Anbefalte innlegg

Shit, trodde ikke de kosta så mye, jeg hadde sett noe til en 100 lapp på nettet. Så det var en litt stiv pris

Ikke sant .. Jeg selv har tenkt meg Dazzle, som koster 500-600 kr, men sjekk ut denne her, vet ikke om det er (et capture card) noe som kan filme TVen? Kan noen bekrefte det?

Ikke egentlig ... xD Men hva skal jeg spørre om på Clas Ohlson om da?

Er dårlig til å forklare så kommer med linker straks :)

=)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Først vil du trenge denne . Det vil si du trenger tre av de.

Da kobler du f.eks bilde som tv på den ene kontakten og bilde som skal til dazzle'n på den andre. Det er på hunnene, altså de som du stikker kontakten inni (skjønner? :) ).

På den andre enden som har motsatt kontakt trenger du denne for å få hunn ende på den også. Da kobler du bare den enden til kabelen fra xboxen.

Og så gjør du dette med begge lydutgangene også.

Lenke til kommentar
Først vil du trenge denne . Det vil si du trenger tre av de.

Da kobler du f.eks bilde som tv på den ene kontakten og bilde som skal til dazzle'n på den andre. Det er på hunnene, altså de som du stikker kontakten inni (skjønner? :) ).

På den andre enden som har motsatt kontakt trenger du denne for å få hunn ende på den også. Da kobler du bare den enden til kabelen fra xboxen.

Og så gjør du dette med begge lydutgangene også.

Skjønte ikke helt det der ... Hvor på Xboxen skal jeg feste skjøten? Og skal jeg ha tre skjøter?

Lenke til kommentar
Flott.

Gleder meg til å komme hjem for å få prøvd den selv jeg nå.

Hehe =) Hva slags filmer skal du lage da? :)

Blir Modern Warfare 2 sniper, og litt drifting på Forza :D

Og MYE mer. Skal prøve å få til det i hvertfall :)

Åh. Kan nesten ikke vente til jeg får skaffe meg det selv ... Får se om jeg kjøper den før ny PC ... =)

Lenke til kommentar
Åh. Kan nesten ikke vente til jeg får skaffe meg det selv ... Får se om jeg kjøper den før ny PC ... =)

Ja blir kult det. Skulle bare ønske at jeg fikk den en dag tidligere :) Hadde noen syke kills på MW2 i går. Og ingen som tror på det når jeg forteller :D

Hehe =) Hadde deg på friend list, men ikke nå lenger, den ble full, så jeg måtte fjerne noen ... Men du er hvor gammel? Jeg er jo bare 13 så ...

Lenke til kommentar

Ja blir kult det. Skulle bare ønske at jeg fikk den en dag tidligere :) Hadde noen syke kills på MW2 i går. Og ingen som tror på det når jeg forteller :D

Hehe =) Hadde deg på friend list, men ikke nå lenger, den ble full, så jeg måtte fjerne noen ... Men du er hvor gammel? Jeg er jo bare 13 så ...

Er 20 år.

Full liste ja. Hvor mange venner kan man ha på lista?

Lenke til kommentar

Kom på en ting med Dazzle som jeg ikke skjønte her ... Når jeg har xbox kablene koblet til Dazzlen, hvordan får jeg da bilde på TVen? Ser at det er noen ekstra Scart kabler, men skjønner ikke helt. Skal jeg koble Xbox Scarten i xboxen og Dazzlen? Også trenger jeg en ny scart-kabel, som går til TVen og Dazzlen, som vil si at jeg må kjøpe en ny scart-kabel med like ender på begge sider? Og da vil jeg få bilde og lyd på tven, samtidig på Dazzlen? Ble litt usikker på dette, klarer du å forklare? :whistle:

Lenke til kommentar

Grunnen til at du bruker splittere er fordi da deler du opp signalet slik at du kan ha flere utganger på signalet fra xboxen.

Prøvde å filme noe i stad forresten. Ble litt dårlig kvalitet siden jeg må bruke scart i stedenfor komponentkabel.

Vet jeg er dårlig til å forklare men jeg prøver så godt jeg kan :)

Endret av erlendo89
Lenke til kommentar
Grunnen til at du bruker splittere er fordi da deler du opp signalet slik at du kan ha flere utganger på signalet fra xboxen.

Prøvde å filme noe i stad forresten. Ble litt dårlig kvalitet siden jeg må bruke scart i stedenfor komponentkabel.

Men trenger jeg bare Xbox 360 scarten? Eller må jeg ha 2 kabler? :S

For på tutorialen har han jo 2 ... Og det er vel det man skal ha ?

Endret av JT_NIKO
Lenke til kommentar

Men trenger jeg bare Xbox 360 scarten? Eller må jeg ha 2 kabler? :S

For på tutorialen har han jo 2 ... Og det er vel det man skal ha ?

Du trenger 3 av de splitterne jeg viste deg og du må ha en scart kabel.

Lenke til kommentar
Du trenger 3 av de splitterne jeg viste deg og du må ha en scart kabel.

Ikke 2 scart kabler? Blir litt forvirret, må ha det inn med teskje, jeg er ikke så god til å forstå alt ... På filmen bruker han 360 Scart kabelen, og hva mer? Hva skal på det andre uttaket på splitteren? (Altså ikke det uttaket som skal ikke dazzlen, men det andre.)

---

Innlegg nr. 200 :w00t:

Endret av JT_NIKO
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...