L4r5 Skrevet 5. januar 2010 Del Skrevet 5. januar 2010 (endret) Tidligere har jeg jo skrevet Hymne til Ueland og et par andre forumviser. Disse har jeg nå tenkt å overgå med mitt største prosjekt så langt. Jeg skal faktisk skrive en liten musikal. Foreløpig er kun første akt klar. Men den poster jeg til gjengjeld nå. So without further ado, la meg presentere: Cave Dotten (Scenen er mørk. En fortellerstemme kommer over høyttaleranlegget) Fortelleren: “Hallo? Er denne på?” (pipelyd) “Ja, det var den. Vel, Jeg er Fortelleren. I dag skal vi prøve å illustrere en typisk dag på vårt kjære forum gjennom en musikalsk varieté i flere akter. Stykket heter "Cave Dotten". "Cave" er latinsk og er tatt fra "Cave Canem" som betyr "Vokt dem for hunden". "Cave Dotten" er det første av to latinske uttrykk du vil høre i løpet av denne forestillingen. Det andre er “Et tu, Brute.” Hvorfor det er med vet jeg ikke. Det står bare her at jeg skal lese det. Sånn. Nå er det nok latin for i kveld. La oss sette i gang med akt 1.” AKT 1 (Teppet glir til siden og en spot lyser på Dotten som er kledd i supermann-drakt. Han står foran et speil og beundrer seg selv, mens han forsiktig stryker seg over haka.) Dotten: “I dag var jeg usedvanlig kjekk i grunnen. Som vanlig.” (Fiolinmusikk høres. “Vem kan segla”) Dotten (synger): “Hvem kan poste helt uten nett? Hvem kan banne selv Fredrik? Hvem kan stenge ut brukere uten å felle tårer?” (Et troll kledd i klovnedrakt springer syngende over scenen. Bak ham kommer wheelman i full fart i stolen sin. Wheelman holder en diger, overdimensjonert hov. På den står det “Advarsel”. Trollet har stortromme og lokk på magen og et trekkspill på ryggen. Typisk “one-man-band”-stil) (fiolinmusikken overdøves av melodien til Halvdan Sivertsen – Ti tusen tommeltotta) Trollet (Synger): “Førr æ hadd' ti tusen OT-posta', personangrep og forumfeida'!” (musikken stopper like brått som den kom) (Dotten ser seg forfjamset omkring. Så gjør han seg klar til å fortsette sangen sin. Fiolinmusikken starter opp igjen, men han rekker bare så vidt åpne munnen før trollets musikk starter opp igjen og trollet, med wheelman på slep springer over scenen igjen andre veien) Trollet (synger): “Stort hat og warnlog med sprækk!” (trollet forsvinner ut igjen på andre siden og musikken fader) Dotten (roper): "Wheelman! Bli nå for faen kvitt det jævla trollet da! Må jeg gjøre alt sjøl her eller?” (fiolinmusikken starter opp igjen) Dotten (synger): “JEG kan posten helt uten nett. JEG kan banne selv Fredrik. Men ei stenge ut brukere uten å felle tårer.” (brå symfonimusikk før trollet med wheelman på slep styrter ut på scenen igjen. Denne gangen forsvinner de ikke ut på den andre siden, men fortsetter i sirkel rundt Dotten) Dotten: “Trodde du tok deg av det trollet, jeg, Wheelman!” Wheelman: “Jeg gjorde det. Men det byttet bruker, sjef! Dessuten går bare stolen min i warp factor 5. Trollet poster med warp factor 8!” (plutselig går lyset) En stemme vi ikke ser: “STOOOOOPP!” (en spotlight kommer på hver person på scenen. Vi ser det er Tom Waits for Alice som har kommet på scenen iført Gandalf-kostyme. Han løfter en stokk i været. På den står det skrevet “Ban-hammer”) TWFA (høyt): “YOU SHALL NOT POST!” (TWFA slår stokken hardt i gulvet. Strober blinker og torden høres. Trollet faller dødt om. Alle spotlights uten om den på TWFA fader ut.) TWFA: “Sånn gjør man dét.” (TWFA går over til en mikrofon som står ved siden av en krakk og setter seg ned. Melodien til Alf prøysen - Du skal få en dag i mårå starter) TWFA (synger): "Det var et lite troll som gikk og gråt og var så lei Han postet bare tull og tøys til han fikk ban av meg. Han ød'la hele tråden, han var tufsete og dum. Men så hørte han et sus som over internetten kom: Du skal få ny sjangs rundt påske som rein og ubrukt står. Og da får du det så godt rundt TG-tid. Men om du poster goatse-link og alt blir bare trist så skal du høre suset over internett som sist. Du skal få ny sjangs rundt påske som rein og ubrukt står. Og da får du det så godt rundt TG-tid.” (Lyset fader ut. Musikken stilner) AKT 1 SLUTT Endret 5. januar 2010 av L4r5 Lenke til kommentar
Green Onion Skrevet 5. januar 2010 Del Skrevet 5. januar 2010 Genialt! Gleder meg til akt 2! Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 5. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2010 Om noen ønsker å fremføre stykket, deler av stykket eller bare enkeltnummer og poste resultatet her så oppfordres det til å gjøre nettopp det. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 5. januar 2010 Del Skrevet 5. januar 2010 Haha. Fantastisk. Gleder meg til fortsettelsen! Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 5. januar 2010 Del Skrevet 5. januar 2010 I approve of this tread. Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Lenke til kommentar
Mephistopheles Skrevet 5. januar 2010 Del Skrevet 5. januar 2010 Dette ser ut til å vera byrjinga på eit epos, eg gler meg som ein gris! Lenke til kommentar
Minus Skrevet 5. januar 2010 Del Skrevet 5. januar 2010 Fantastisk! Gleder meg, som de fleste andre her, til å lese fortsettelsen. Du er kjempeflink, Lars! Lenke til kommentar
TSP Skrevet 5. januar 2010 Del Skrevet 5. januar 2010 Om noen ønsker å fremføre stykket, deler av stykket eller bare enkeltnummer og poste resultatet her så oppfordres det til å gjøre nettopp det.Jeg foreslår at vi starter "Diskusjon.no noobteater"! (Hovedkvarter i Bergen) Lenke til kommentar
pululf Skrevet 5. januar 2010 Del Skrevet 5. januar 2010 Genialt Dette burde bli fremført på TG Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 5. januar 2010 Del Skrevet 5. januar 2010 TWFA (høyt): “YOU SHALL NOT POST!” Hehe, årets Kanskje endre den til gammal-engelsk; THOU SHALT NOT POST! Jeg har funnet kandidater til å spille meg; Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Alle ydmyke karer, med lite ego, null arroganse og fraværende self-esteem Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 5. januar 2010 Del Skrevet 5. januar 2010 Jada, itt morsomt var det. 10poeng for god fantasi. Lenke til kommentar
RainbowLady Skrevet 5. januar 2010 Del Skrevet 5. januar 2010 Haha, så utrolig artig! Lenke til kommentar
hernil Skrevet 5. januar 2010 Del Skrevet 5. januar 2010 Jada, itt morsomt var det. 10poeng for god fantasi. Jeg oversetter: Det der var faktisk utrolig bra! Og jeg må si meg enig! Da vet vi hvertfall hva en skal ta seg til ved neste treff Er planen å skape en helaften? Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 5. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2010 (endret) Tusen takk for tilbakemeldingene. Jeg føler det er på tide å avsløre litt av planene mine for fortsettelsen. Jeg har planlagt fem akter. Der man er innom litt forskjellige kategorier av forumet. Kjente fjes vil bli dratt inn her og der. Jeg er allerede godt i gang med akt2. Den blir en smule mer dialogbasert, men selvsagt også med musikalske innslag. Hvorfor stykket heter "Cave Dotten" (eller på norsk "vokt dem for Dotten") blir nok ikke avslørt før siste akt. Jeg kommer ikke til å sette opp denne produksjonen selv da det er min første kreasjon ment for sceneoppsettning, men om noen ønsker å gjøre det så er det bare å sette i gang. En flash-versjon er selvsagt også mulig. Men jeg kan ikke flash så da må noen andre ta seg av den biten. Endret 5. januar 2010 av L4r5 Lenke til kommentar
Sameboe Skrevet 5. januar 2010 Del Skrevet 5. januar 2010 Tror en flash versjon hadde blitt epic! Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 5. januar 2010 Del Skrevet 5. januar 2010 Vurdert å skrive noe musikk selv? Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 5. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2010 Vurdert å skrive noe musikk selv? Jeg er alt for tonedøv til å gjøre det tror jeg. Dessuten føler jeg det er best med melodier de fleste vil kjenne igjen. Er jo ikke ment som noe superseriøst så jeg tror jeg holder meg til å omskrive gamle og (til dels) kjente klassikere. Lenke til kommentar
:Francis: Skrevet 6. januar 2010 Del Skrevet 6. januar 2010 Kjempekult Lars! Jeg gleder meg veldig til fortsettelsen . Francis Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå