Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Sendt harddisk i retur. Den har blitt borte et sted. Hva kan jeg gjøre?


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg sendte en HD til Netshop i slutten av november.

Spurte etter status etter et par uker. De kunne ikke se å ha mottatt noe. De skulle lete.

Hørte med posten, om de kunne finne den. De opprettet en sak i midten av desember og konkluderte i romjula at de ikke kunne finne den.

 

Dessverre sendte jeg på "billigste måte", altså brevpost uten sporingsmuligheter.

 

Netshop vil ikke "ta ansvar" for at de har rotet det bort, posten vil ikke ta ansvar på at de har rotet det bort.

Er dette å regne som tap, eller kan jeg pushe på posten eller Netshop?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, regnet med at det ble et tapsprosjekt, men nå har Netshop visst plutselig funnet den etter halvannen måned. Greit å vite hvem som slurvet.

Men ikke mer brevpost på ting med litt verdi fra nå av nei, greit å vite hvem man skal skylde på om ting er borte!

Endret av KoKo_
Lenke til kommentar
Ja, regnet med at det ble et tapsprosjekt, men nå har Netshop visst plutselig funnet den etter halvannen måned. Greit å vite hvem som slurvet.

Kan godt være Posten siden du sendte den midt i julestria. Ikke alt kommer frem i tide.

Lenke til kommentar
Du skal jo få tilbake penger du bruker på porto!

Ergo send den som pakke.

 

Dette har jeg ikke hørt om før. Trodde det var "vårt" ansvar at vi kjøper fra nett og ikke fra butikk som jeg kan kjøre til?

 

Har du til vane å få tilbake penger når du sender inn uten å mase spesifikt om dette? Jeg har aldri fått penger for å sende.

 

Ja, regnet med at det ble et tapsprosjekt, men nå har Netshop visst plutselig funnet den etter halvannen måned. Greit å vite hvem som slurvet.

Kan godt være Posten siden du sendte den midt i julestria. Ikke alt kommer frem i tide.

 

Vil ikke påstå at siste del av november er i julestria. Alle mine gaver sendt etter 19. desember kom frem til jul.

Lenke til kommentar
Du skal jo få tilbake penger du bruker på porto!

Ergo send den som pakke.

 

Dette har jeg ikke hørt om før. Trodde det var "vårt" ansvar at vi kjøper fra nett og ikke fra butikk som jeg kan kjøre til?

 

Har du til vane å få tilbake penger når du sender inn uten å mase spesifikt om dette? Jeg har aldri fått penger for å sende.

 

Ja, regnet med at det ble et tapsprosjekt, men nå har Netshop visst plutselig funnet den etter halvannen måned. Greit å vite hvem som slurvet.

Kan godt være Posten siden du sendte den midt i julestria. Ikke alt kommer frem i tide.

 

Vil ikke påstå at siste del av november er i julestria. Alle mine gaver sendt etter 19. desember kom frem til jul.

 

Du må nok selv "kreve" tilbakebetaling.

Butikken vet jo ikke kontonr osv... mulig de også trenger noe dokumentasjon, som kvittering e.l.

Spør butikken, der får du det riktige svaret ;)

Lenke til kommentar

Avhjelp skal foregå uten kostnader for kunden. Så når den sendes inn til butikk/verksted så skal du ha tilsendt adresselapp(forhåndsbetalt) eller få tilbakebetalt utlegg senere.

 

For å strekke den litt lenger så kan du i teorien få dekket bompengeutgifter/ferjeutgifter i forbindelse med reklamasjon selv når du handler i butikk.

Lenke til kommentar
Du skal jo få tilbake penger du bruker på porto!

Ergo send den som pakke.

 

Dette har jeg ikke hørt om før. Trodde det var "vårt" ansvar at vi kjøper fra nett og ikke fra butikk som jeg kan kjøre til?

 

Har du til vane å få tilbake penger når du sender inn uten å mase spesifikt om dette? Jeg har aldri fått penger for å sende.

 

Ja, regnet med at det ble et tapsprosjekt, men nå har Netshop visst plutselig funnet den etter halvannen måned. Greit å vite hvem som slurvet.

Kan godt være Posten siden du sendte den midt i julestria. Ikke alt kommer frem i tide.

 

Vil ikke påstå at siste del av november er i julestria. Alle mine gaver sendt etter 19. desember kom frem til jul.

 

 

 

Du må nok selv "kreve" tilbakebetaling.

Butikken vet jo ikke kontonr osv... mulig de også trenger noe dokumentasjon, som kvittering e.l.

Spør butikken, der får du det riktige svaret ;)

 

 

 

Scanna returlapp kvitteringen og kvitteringa fra posten og la med RMA nummeret og sendte til komplett. La også med konto nr.

Fikk svar dagen etter at det var kreditert.

Lenke til kommentar
Avhjelp skal foregå uten kostnader for kunden. Så når den sendes inn til butikk/verksted så skal du ha tilsendt adresselapp(forhåndsbetalt) eller få tilbakebetalt utlegg senere.

 

For å strekke den litt lenger så kan du i teorien få dekket bompengeutgifter/ferjeutgifter i forbindelse med reklamasjon selv når du handler i butikk.

Hvorfor blander du inn avhjelp i denne saken? Han sier jo ingenting om det, han sier bare at han sendte inn en HD til komplett. På den måten han har sendt den inn har han ingen mulighet for å få noen form for kompensasjon, avbhjelp eller ikke.

Lenke til kommentar

Fordi han har sendt en disk i retur, og han har etterspurt status. Med det som grunnlag vil eg påstå at det er stor sannsynlighet for at trådstarter snakker om reklamasjon eller reparasjon i forbindelse med garanti. Og da snakker vi om avhjelp.

 

Og nå har eg strengt tatt heller ikke påstått at trådstarter har gjort noe, eg har bare sitert det relevante for avhjelp.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...