KoKo_ Skrevet 5. januar 2010 Del Skrevet 5. januar 2010 Hei! Jeg sendte en HD til Netshop i slutten av november. Spurte etter status etter et par uker. De kunne ikke se å ha mottatt noe. De skulle lete. Hørte med posten, om de kunne finne den. De opprettet en sak i midten av desember og konkluderte i romjula at de ikke kunne finne den. Dessverre sendte jeg på "billigste måte", altså brevpost uten sporingsmuligheter. Netshop vil ikke "ta ansvar" for at de har rotet det bort, posten vil ikke ta ansvar på at de har rotet det bort. Er dette å regne som tap, eller kan jeg pushe på posten eller Netshop? Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 5. januar 2010 Del Skrevet 5. januar 2010 Jeg tror du må regne den som tap, da du selv er ansvarlig for at den ikke ble sendt med sporingsmulighet. Tror også de fleste butikker har beskyttet seg med klausuler mot nettopp dette, at alle returpakker og lignende skal kunne spores. Lenke til kommentar
BajBaj Skrevet 5. januar 2010 Del Skrevet 5. januar 2010 Blir nok å anse som tapt den der ja. Ja, det koster mer å sende med pakke (og da sporingsmuligheter), men er ofte verdt det den dagen det skiter seg. Slik det har for deg nå. Lenke til kommentar
KoKo_ Skrevet 6. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2010 (endret) Ja, regnet med at det ble et tapsprosjekt, men nå har Netshop visst plutselig funnet den etter halvannen måned. Greit å vite hvem som slurvet. Men ikke mer brevpost på ting med litt verdi fra nå av nei, greit å vite hvem man skal skylde på om ting er borte! Endret 6. januar 2010 av KoKo_ Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 6. januar 2010 Del Skrevet 6. januar 2010 Du skal jo få tilbake penger du bruker på porto! Ergo send den som pakke. Lenke til kommentar
Revolution Skrevet 6. januar 2010 Del Skrevet 6. januar 2010 Har gjort samme tabben før, alt gikk utover meg. :/ Lenke til kommentar
PerB Skrevet 6. januar 2010 Del Skrevet 6. januar 2010 Ja, regnet med at det ble et tapsprosjekt, men nå har Netshop visst plutselig funnet den etter halvannen måned. Greit å vite hvem som slurvet. Kan godt være Posten siden du sendte den midt i julestria. Ikke alt kommer frem i tide. Lenke til kommentar
KoKo_ Skrevet 6. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2010 Du skal jo få tilbake penger du bruker på porto!Ergo send den som pakke. Dette har jeg ikke hørt om før. Trodde det var "vårt" ansvar at vi kjøper fra nett og ikke fra butikk som jeg kan kjøre til? Har du til vane å få tilbake penger når du sender inn uten å mase spesifikt om dette? Jeg har aldri fått penger for å sende. Ja, regnet med at det ble et tapsprosjekt, men nå har Netshop visst plutselig funnet den etter halvannen måned. Greit å vite hvem som slurvet. Kan godt være Posten siden du sendte den midt i julestria. Ikke alt kommer frem i tide. Vil ikke påstå at siste del av november er i julestria. Alle mine gaver sendt etter 19. desember kom frem til jul. Lenke til kommentar
Makky Skrevet 6. januar 2010 Del Skrevet 6. januar 2010 Du skal jo få tilbake penger du bruker på porto!Ergo send den som pakke. Dette har jeg ikke hørt om før. Trodde det var "vårt" ansvar at vi kjøper fra nett og ikke fra butikk som jeg kan kjøre til? Har du til vane å få tilbake penger når du sender inn uten å mase spesifikt om dette? Jeg har aldri fått penger for å sende. Ja, regnet med at det ble et tapsprosjekt, men nå har Netshop visst plutselig funnet den etter halvannen måned. Greit å vite hvem som slurvet. Kan godt være Posten siden du sendte den midt i julestria. Ikke alt kommer frem i tide. Vil ikke påstå at siste del av november er i julestria. Alle mine gaver sendt etter 19. desember kom frem til jul. Du må nok selv "kreve" tilbakebetaling. Butikken vet jo ikke kontonr osv... mulig de også trenger noe dokumentasjon, som kvittering e.l. Spør butikken, der får du det riktige svaret Lenke til kommentar
nomore Skrevet 6. januar 2010 Del Skrevet 6. januar 2010 Avhjelp skal foregå uten kostnader for kunden. Så når den sendes inn til butikk/verksted så skal du ha tilsendt adresselapp(forhåndsbetalt) eller få tilbakebetalt utlegg senere. For å strekke den litt lenger så kan du i teorien få dekket bompengeutgifter/ferjeutgifter i forbindelse med reklamasjon selv når du handler i butikk. Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 6. januar 2010 Del Skrevet 6. januar 2010 Du skal jo få tilbake penger du bruker på porto!Ergo send den som pakke. Dette har jeg ikke hørt om før. Trodde det var "vårt" ansvar at vi kjøper fra nett og ikke fra butikk som jeg kan kjøre til? Har du til vane å få tilbake penger når du sender inn uten å mase spesifikt om dette? Jeg har aldri fått penger for å sende. Ja, regnet med at det ble et tapsprosjekt, men nå har Netshop visst plutselig funnet den etter halvannen måned. Greit å vite hvem som slurvet. Kan godt være Posten siden du sendte den midt i julestria. Ikke alt kommer frem i tide. Vil ikke påstå at siste del av november er i julestria. Alle mine gaver sendt etter 19. desember kom frem til jul. Du må nok selv "kreve" tilbakebetaling. Butikken vet jo ikke kontonr osv... mulig de også trenger noe dokumentasjon, som kvittering e.l. Spør butikken, der får du det riktige svaret Scanna returlapp kvitteringen og kvitteringa fra posten og la med RMA nummeret og sendte til komplett. La også med konto nr. Fikk svar dagen etter at det var kreditert. Lenke til kommentar
Rookie_NO Skrevet 8. januar 2010 Del Skrevet 8. januar 2010 Avhjelp skal foregå uten kostnader for kunden. Så når den sendes inn til butikk/verksted så skal du ha tilsendt adresselapp(forhåndsbetalt) eller få tilbakebetalt utlegg senere. For å strekke den litt lenger så kan du i teorien få dekket bompengeutgifter/ferjeutgifter i forbindelse med reklamasjon selv når du handler i butikk. Hvorfor blander du inn avhjelp i denne saken? Han sier jo ingenting om det, han sier bare at han sendte inn en HD til komplett. På den måten han har sendt den inn har han ingen mulighet for å få noen form for kompensasjon, avbhjelp eller ikke. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 8. januar 2010 Del Skrevet 8. januar 2010 Fordi han har sendt en disk i retur, og han har etterspurt status. Med det som grunnlag vil eg påstå at det er stor sannsynlighet for at trådstarter snakker om reklamasjon eller reparasjon i forbindelse med garanti. Og da snakker vi om avhjelp. Og nå har eg strengt tatt heller ikke påstått at trådstarter har gjort noe, eg har bare sitert det relevante for avhjelp. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå