Gå til innhold

Ukefest I 2010 - B@L2 - Vinterbilder småting

Anbefalte innlegg

Bruker: B@L2

Utfordring: Vinterlandskap i solskinn Småting

Deltakernivå: Pingle

Utstyr: Canon

Nivået mitt blir Pingle: Vil ta bilder i henhold til tema minst 2 dager i løpet av uken.

3/2: Sola har jeg ikke sett snurten av. Og ifølge værmeldinga så er det ikke så sikkert man ser noe til den i løpet av uka heller. Så jeg bytter tema. Temaet blir nå småting og vinter. Så får jeg testa makro-objektivet litt. Siden jeg har et bilde tatt med det i går så begynner jeg med det. Vær snill .. det blir mine første bilder med makro bortsett fra de vanlige "prøve hva det er"-bildene.

..

5.feb. Etter at jeg skifta tema har sola vært fremme hver dag.. men jeg bytter ikke tilbake og har ikke tatt bilder av den.

*Tråden er opprettet 5/1 fordi det egentlig var årsutfordringen som var her.

2.feb. Rømt fra vinteren.

Jeg fant denne i hjørnet på et rom i kjelleren. Det var litt trangt og umulig å komme til med kamera på stativ. Så da ble det høy ISO og håndholdt. Exif: ISO 2000, f/7.1, 1/20sek, IS på. Belyst med mobiltelefon-lykta.

3.feb. Hår i snøen

Da jeg kikka ut etter sola så la jeg merke til at det sto et lite hårstrå, som jeg tror er fra en elg, der i snøen. Jeg fikk ikke satt stativet opp nå heller så dette ble også håndholdt. Syns det ser litt merkelig ut med den skjeive snøkanten, men det er sånn det var. (Prøvde etterpå med stativ også, men det ble enda rarere selv om snøen da så rett ut fordi jeg måtte vinkle kameraet, som sto opp/ned, for å få det nært nok uten at det tok borti snøen Det er en dårlig start, men det er iallefall en start. Exif: ISO 400, f/5.6, 1/20sek, IS på.

5.feb. Nysnø.

Det har snødd mye i natt. I dag prøvde jeg å ta nærbilder av denne nysnøen. Det var litt vanskelig å få det noe bra. Tenkte prøve med Livewiev på 7D, men etter ett bilde gikk det tom for strøm. Så da måtte jeg bruke 30D på stativ isteden. Jeg ser at jeg bomma litt på fokusen, men jeg legger det ut allikevel.

Exif: ISO 100, f/6.3, 0,5sek, IS av.

Endret av B@L2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...