Gå til innhold

Ny TV prisklasse 10 000 - Panasonic G10, G15 eller V10, versus Samsung LED 6050?

Anbefalte innlegg

Topic sier det meste.

Jeg har sittet i timesvis og lest tråder der man diskuterer LED versus Plasma, og ingen kommer noen gang til noen enighet.

Jeg lager denne tråden for å skrenke inn diskusjonen litt til en prisklasse på 10 000, uavhengig av om det er LED eller plasma, og til Samsungs LED og Panasonics plasmamodeller.

Nærmere bestemt -

Panasonic TX-P42G10, TX-P42G15 eller TX-P42V10 versus

Samsung UE40B6050

Det jeg har kommet frem til så langt:

Panasonic Plasma:

Bedre sortnivå? (Noen hevder dog at LED har bedre sortnivå...)

Bedre bildeprossesering (nye leds har dårlig bildeprosessering i forhold Plasma og siste generasjons CCFL LCD.

Derfor ingen problemer med mye bevegelse

Ingen etterslep

Samsung LED:

Bedre sortnivå? (som sagt, uenigheter her)

Skarpere bilde

Null fare for innbrenning

Ingen gjenskinn

Tynnere, lettere å plassere / henge opp.

Endret av TorgeirS
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

panasonic g10 og v10 mener jeg har helt samme skjerm, eneste som er forskjell er at V-serien har mer funksjoner akkurat som samsung 6 serie og 7 serie(der 7 serien er utstyrt med flere funksjoner).

derfor vil d være mer rimelig å sammenligne samsung 6050 og panasonic g10 og samsung 7050 og panasonic v10 :)

Endret av m0ffe
Lenke til kommentar
panasonic g10 og v10 mener jeg har helt samme skjerm, eneste som er forskjell er at V-serien har mer funksjoner akkurat som samsung 6 serie og 7 serie(der 7 serien er utstyrt med flere funksjoner).

derfor vil d være mer rimelig å sammenligne samsung 6050 og panasonic g10 og samsung 7050 og panasonic v10 :)

Vel så vidt jeg vet gir 6050 og 7050 nøyaktig samme bilde, mens det er små forbedringer fra g1+ til v10... F.eks er V10 THX kalibrert OOT, som ikke er mulig å oppnå med manuell kalibrering av G10 og G15.

Men skjønner poenget ditt.

Mitt dilemma er uansett at jeg lurer på om jeg skal gå for plasma eller LED...

Går jeg for plasma, skal jeg i ettertid bestemme og det blir G10, G15 eller V10...

Lenke til kommentar

Vel så vidt jeg vet gir 6050 og 7050 nøyaktig samme bilde, mens det er små forbedringer fra g1+ til v10... F.eks er V10 THX kalibrert OOT, som ikke er mulig å oppnå med manuell kalibrering av G10 og G15.

Men skjønner poenget ditt.

Mitt dilemma er uansett at jeg lurer på om jeg skal gå for plasma eller LED...

Går jeg for plasma, skal jeg i ettertid bestemme og det blir G10, G15 eller V10...

hmm, veldig vanskelig å si hva du bør gå for. kjøpte selv tv rett før jul og det sto mellom de samme tvene, samsung og panasonic..

i min locale expertbutikk mente de panasinicen var best og på elkjøp mente de samsungen. egentlig ble jeg ikke noe klokere av å lese. nesten bare mer forvirret :/

samsungen har jo vunnet de fleste testene blant annet lyd og bilde osv.. men panasinic v10 vant for beste plasma.

det endte med at jeg ble sitende å se på tvene. heldighvis var de hengopp rett ved siden av hverandre slik at jeg kunne se forkskjellen.

jeg personlig synes samsung hadde best bilde når man stillte den inn slik at ikke bilde ble så "dynamiske" eller va d nå heter. nå er det ikke jeg som bestemmer hvordan tve vi skal kjøpe så det endte med panasonicen fordi min far mente den hadde et mer naturlig bilde.. Men panasonicen er en kjempe tv og jeg er fornøyd med den, noe som jeg tror jeg ville blitt med samsungen og.

vet ikke om dette hjalp deg nå serlig da :p

Lenke til kommentar

Jeg var å henta meg en Samsung UE40B6050 på supersalg hos Lefdal for 8500,- for noen dager siden... og jeg er ikke i tvil, du vil definitivt ikke bli skuffet! Har allerede en Toshiba Regza 42" Full HD 100hz tv som jeg er strålende fornøyd med, meen Samsungen er så sykkt mye diggere på alle plan, bilde er bare forbløffende, designet er direkte imponerende og alt er bare fløte.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...