Gå til innhold

OL2010:Tråden for Curling

DJ_Dark

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hmm, litt usikker hva av det som går på nrk1 (er vel bare der det er HD?)

Men gutta begynner imorgen tirsdag 18:00 mot Canada, og 0400 natt til onsdag mot USA. Spillefri onsdag, påen igjen torsdag. Ni grunnspillkamper, eventuell tie-break, semi og finale.

Lenke til kommentar
Hmm, litt usikker hva av det som går på nrk1 (er vel bare der det er HD?)

Sist OL så jeg mesteparten av kampene på en 21 tommers tv med så dårlig signal fra antennen at det som regel var svart /hvitt, skurrete, deler av bildet manglet, og når vi hadde hele bildet, var det som regel dobbelt "hvilken sten er ekte og hvilken er en illusjon??" , så HD eller ikke HD, alt kommer å være en fantastisk forbedring for meg :D

Lenke til kommentar

Da er dagen kommet for guttas første OL-kamper. Canada om snaue 18timer, og USA om snaue 28.

Odds Norge-Canada: 3.25 - 1.36

Klarer ikke finne innbyrdes oppgjør. Men Martin-Ulsrud er rundt 9-1 all time. I år har de spilt to kamper, begge tap, men begge jevne kamper. To lag som begge er kjent for å spille offensivt, og med masse steiner i spill. Forventer en tett og jevnspilt kamp, samtidig som det fort kan bli et tidlig storbo som definerer kampen. Begge lag er meget gode på å holde på ledelser, så meget viktig her å henge seg på fra start.

Det er OL, og mange uvisse faktorer som spiller inn. Kevin Martin har vært der før, men ikke laget hans, og ikke på hjemmebane med enormt press. Torger Nergård var reserve i 2002, og spiller treer nå. Ulsrud er en "cool costumer" og er vanligvis en mester til å holde hodet kaldt. Det blir viktig.

Alt i alt håper jeg det blir Norges snasne bukser som gjør utslaget i vår favør, men hjernen sier meg at oddsen nevnt over ikke er langt unna sannheten.

Norge-USA: 1.4 - 2.7.

Dette er en kamp som skal og helst må vinnes. USA tilhører gruppa med lag som burde slåes for at ikke sluttspillet skal havne i fare. Samtidig har USAs skip John Shuster det med å enten være ganske dårlig, skikkelig rævva, eller rett ut fantastisk og feilfri. Men selv om Shuster skulle ha dagen, skal Norge i toppslag ha tyngde og erfaring til allikevel å koste USA av banen. Lagene har ikke møttes ofte før (mye siden Shuster sjelden har gjort det bra i store turneringer i Canada, og at han kun har ett VM i beltet), og klarer ikke huske at vi har tapt for dem. Tipper det er ca. 2-0 innbyrdes.

Denne tror jeg Norge tar, og det kanskje overbevisende. 1.4 for seier er ikke helt feil, selv om jeg føler +/- 70% for lag Ulsrud her. La oss håpe på tidlig 3erbo med påfølgende 2erstjeling, så vi alle kan komme oss i seng i god tid før 0600!

Endret av vad
Lenke til kommentar

Tja, hva med å tippe på resultat?

Norge-Canada 6-7 :hmm:

Norge-USA 8-3 :)

Hvis flere gidder å tippe, kan jeg godt lage en liten konkurranse av det.

Da ble det det:

- Ett poeng for riktig vinner

- Ett poeng for rikitg differanse

- To poeng for riktig resultat

- Minus ett poeng for riktig resultat, feil vinner :D

Endret av vad
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...