Gå til innhold

OL2010:Tråden for Curling

DJ_Dark

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Må si jeg ble overasket over hvor gode svenskene virket i dag.

Kjipt og tape kampen på siste sten, men vi har tidligere vunnet på siste sten også, what comes around goes around.

Satser på en skikkelig revansje i nesste kamp slik at vi slipper presset i siste kampen.

Lenke til kommentar

Får være en trøst at vi tross alt spilte bra i dag, og møtte et godt lag. Og det var en skikkelig underholdende kamp. :) Semifinalen sikrer vi selvsagt i morgen.

Sant nok. Men innmari kjipt med den utrolige uturen på Torgers peel. Svensk stein på toppen av lokket... skjer vel 1 av 200 eller noe.

Jepp, skal, bør og må bli semifinale av dette. Frankrike skal vi slå, men det blir trøkk på gutta nå. Spesielt siden vi har skamsolide Murdoch i siste kamp :cry:

Lenke til kommentar

Tabell (kun de som fortsatt kan nå semi):

#

1 CANCanada 7 0

2 NORNorge 5 2

3 GBRStorbritannia4 3

3 SUISveits 4 3

3 SWESverige 4 3

6 GERTyskland 3 4

Sverige og Sveits har ikke spilt hverandre ennå. Dermed trenger norge én seier for å komme til minst 6-3 og sikret semi. Den skal vi helst ta mot Frankrike imorgen.

Kampen mot Skottland (storbritannia) er helt åpen, og skulle vi tape den, vil fort 3 lag havne på 6-3. Litt usikker på hvordan de tre vil rangeres, men uhyggelig viktig å unngå Canada i semifinale for å ha et berretiget håp om finale :innocent: . Vi får krysse fingre og håpe på to seire nå, så blir vi nummer to og møter lag nr tre, og starter med sistestein i semien :new_woot:

Endret av vad
Lenke til kommentar

Hva betyr nummerene de skriker mens kula sklir på isen? 9, 8, 12, 13 osv...

Heia Norge!

Dette er tall som referer til lengden på steinen. Noen forskjeller fra lag til lag hvilket system som brukes.

For de norske: 1, 2 og 3 guarder, hvorav 1 er den langsomste. 4 når såvidt boet, 5 og 6 er foran tee (tverrlinja midt i boet) 7 er tee. 8 og 9 er fart bak tee. 10 er helt i bakkant, nesten ute av boet. 11,12,13 og 14 er steiner som ville stoppet etter boet hvis de ikke treffer noe på veien. Etter 14 slutter de med tall og bruker 'hack', 'vant' 'vanlig' og 'peel' (utslagsfarter i stigende rekkefølge), pluss varianter av disse f.eks. hack pluss, myk vant, etc.

Endret av vad
Lenke til kommentar

Jeg liker Trine jeg.. :)

Noen som vet om VM skal sendes på TV?

Trine er ei trivelig dame! Desverre spilte hun aldri skip eller viseskip, og det var nok kanskje for en grunn. Full oversikt over taktikkeriet i curling har hun nok ikke :blush: .

VM pleier å sendes på Eurosport. La oss håpe NRK tar seg råd til å vise det, selvom det ikke er planen per idag. Eurosport prioriterer ikke Norge noe særlig (liten seerflate sammenliknet med f.eks. Tyskland), og når sluttspillet kommer er det alltids en tennisturnering eller noe de heller vil vise.. (Eurosport har dog pleid å sende flere kamper på nett, men trengs abonnement for 40kr)

Lenke til kommentar

Tåpelig å tape på den måten, var ein del dårleg spel i siste omgang, spesielt ein take-out på ein guard der me vart liggande igjen som guard og svenskane fekk ein stein i midten, det var ganske avgjerande.

Sannhet med modifikasjoner. Torgers peel var utrolig utur mer enn noe annet. Det burde riktignok ha blitt unngått, da det var en ørliten sjans for at nettopp det som skjedde skjedde. Sverige ble sluppet inn i omgangen (og dermed i kampen), og Ulsrud fikk vanskeligere stener enn nødvendig. Desverre curlte outhand veldig lite på den siden av banen, og han ble det bittelille for vid på dem begge. Blanding av utur og udyktighet. Mener Ulsrud vil gjøre den steinen 9 av 10 på trening.

I det hele tatt er det mer 'tåpelig' å si at de tapte tåpelig. Vi styrte kampen mot et sterkt og fornuftig ungt svensk lag, men hadde den lille uturen som bikket kampen i feil favør på slutten. Sånt skjer. Ville vært mye mer bekymra hvis vi faktisk spilte dårlig.

Lenke til kommentar

Dere får bare begynne å tippe på utfall av kampen Norge-Frankrike.

Mitt tips: Norge-Frankrike 4-3.

Jeg bare tulla. Frankrike spiller bare for æren idag, og spiller antakelig mer offensivt enn de normalt ville gjort mot Norge. Blir spennende å se hvor forsiktig eller agressiv Ulsrud velger å være. Uansett skal denne vinnes!

Mitt tips: Norge-Frankrike 8-3 :tease:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...