Gå til innhold

Data Recovery programmer

Anbefalte innlegg

Heisann...

Får fra tid til annen inn harddisker som har tatt kvelden (ufattelig hvor mange som ikkje tar backup av bilder og dokumenter). Har ein USB adapter til ATA og SATA, slik at eg kan koble til diskene via USB og prøve å hente ut data.

Det eg lurer på er hvilke programvare som er best for å hente ut data fra disker som er ødelagte. Har brukt både GetDataBack og PCInspector File Recovery. Har også hørt mye bra om Stellar sine programmer. Har noen erfaring med slike programmer? Hvilke programmer fungerer best? Er det noen som fungerer bedre enn andre? Hva er forskjellen på dei forskjellige programma?

Mvh

Dionysos

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Heisann...

Får fra tid til annen inn harddisker som har tatt kvelden (ufattelig hvor mange som ikkje tar backup av bilder og dokumenter). Har ein USB adapter til ATA og SATA, slik at eg kan koble til diskene via USB og prøve å hente ut data.

Det eg lurer på er hvilke programvare som er best for å hente ut data fra disker som er ødelagte. Har brukt både GetDataBack og PCInspector File Recovery. Har også hørt mye bra om Stellar sine programmer. Har noen erfaring med slike programmer? Hvilke programmer fungerer best? Er det noen som fungerer bedre enn andre? Hva er forskjellen på dei forskjellige programma?

Mvh

Dionysos

Vet at dette ikke er et svar på innlegget ditt, men har søkt litt rundt på forumet og kommet frem til at du kanskje er en person å stille spørsmålet jeg lurer på.

Hvordan fungerer USB adapter til SATA (antar at du snakker om noe slikt: USB docking for SATA)? Er det bare plug and play uten noen risiko for at disken blir formatert og at innholdet går tapt? Eller er det visse forhåndsregler man bør ta for å unngå det? Prøver å få tak i innholdet på en ødelagt WD ekstern HD som har tatt kvelden, og vil helst unngå å miste alt innholdet på den.

Mvh,

Anders

Lenke til kommentar
Hvordan fungerer USB adapter til SATA (antar at du snakker om noe slikt: USB docking for SATA)? Er det bare plug and play uten noen risiko for at disken blir formatert og at innholdet går tapt? Eller er det visse forhåndsregler man bør ta for å unngå det? Prøver å få tak i innholdet på en ødelagt WD ekstern HD som har tatt kvelden, og vil helst unngå å miste alt innholdet på den.

Mvh,

Anders

Nei, man risikerer ikkje å formatere eller ødelegge disken på noen som helst måte (om du ikkje gjør det manuellt da). Man kobler disken til adapteret, og setter den i USB kontakten på maskina, og vips så dukker den opp en en ny drive. Enkelt og greit.

Men er det ingen her som har noen erfaringer å dele med meg ang. spørsmålet mitt i tråden her?

Mvh

Dionysos

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...