Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Bilkræsj [usikker på om denne skal her]


Bobbylove

Anbefalte innlegg

Nei ikke alltid.

 

Unntaket er vel om den andre parten rygger, men det er vel neppe særlig relevant i denne saken.

 

Også hvis du skal til venstre ut av veien, å ikke bruker blinklys(mulig det også gjelder til høyre?)

I de tilfellene må du som ble kjørt i rævva faktisk bevise at du brukte blinklys, noe som er vanskelig når ingen andre så det enn den som kjørte på deg....

 

Er sikkert flere unntak også, men det blir ihvertfall ikke alltid regnet som den som kjører noen i rævva sin skyld.

 

Tenk deg litt om nå. Mener du virkelig at alle som blir påkjørt bakfra når de skal svinge av en vei er pålagte å bevise at de brukte blinklys?

 

Nå har jeg hørt det og.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Tenk deg litt om nå. Mener du virkelig at alle som blir påkjørt bakfra når de skal svinge av en vei er pålagte å bevise at de brukte blinklys?

 

Nå har jeg hørt det og.

 

Begynner å bli bra OT, men allikevel.

Ja det mener jeg, og ja det er helt på trynet.

Fikk selv skyld etter at jeg ble påkjørt bakifra og i følge hu som kjørte på meg brukte jeg ikke blinklys....

Bevisbyrden lå da på meg, og siden ingen andre så det fikk jeg ikke bevist at jeg faktisk hadde blinka....

 

 

Og til TS, 10 000 er ikke veldig mye hvis det må byttes og lakkes støtfanger feks.

Lenke til kommentar

Det er ikke umulig at han faktisk har klart å få det til å bli så mye skader. Men jeg vil være sikker på at alt han har tatt med faktisk er fra meg å jeg vil ikke gå rundt i ettertid å være usikker på om jeg ga en random kar flere tusen kroner fordi han var en luring. Trust no one.

Lenke til kommentar

Dersom det var synlig skade i form av bulk/riper, er ikke summen urealistisk. Fikk selv en liten skade på døra for noen år siden(ja, ei som rygga i meg ;) ) Denne ble taksert til 6000+leiebil i 3 dager. Alt som måtte gjøres var litt sparkling og lakkering. Men send ALLTID inn skademelding til forsikringsselskap, dersom man ikke gjør opp på steden. Så tar forsikringsselkapet kontakt med deg om du vil betale skaden, eller bruke forsikringen å få bonustap. Da slipper du ubehageligheter.

Lenke til kommentar
Det som er er at han jeg kjørte i jobber som oppretter å han tilbyr seg å ta det svart å dermed fjerne momsen. Så at han ikke vil ta en takst et annet sted er jo merkelig da.

 

Så i realiten så vil du slippe billigere unna, men bevist bidra til undragelse av avgifter ovenfor staten og svart arbeid? Beklager hvis jeg er noe krass, men at du fremdeles virker å være fristet til dette er noe bekymringsfult - minnes jeg ikke helt feil vil du nemlig kunne hefte for dette selv, og da blir det kjipt.

Hvis du i tillegg setter spørsmål ved taksten osv - så undres jeg om forsikringen er den beste delen ettersom de vil vurdere saken og takst.

Lenke til kommentar
Også hvis du skal til venstre ut av veien, å ikke bruker blinklys(mulig det også gjelder til høyre?)

 

Her har du vanligvis brutt vikeplikten din, så det er vel kanskje ikke så veldig relevant? :wee:

 

Hæ?

 

Lite av det jeg skrev var veldig relevant til situasjonen, bortsett fra det at jeg kommenterte din påstand om at det alltid er din skyld om du kjører på noen bakifra.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...