Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Bilkræsj [usikker på om denne skal her]


Bobbylove

Anbefalte innlegg

Jeg bulket en bil i rumpa i en rundkjøring her før jul fordi en tredjepart som stakk av brøt vikeplikten. Jeg har forståelse for at skaden da blir på meg å vi skrev skademelding som ble sendt inn nå i dag. Men jeg ringte han jeg bulket i nå å han sier skaden ble på 10 500 kalde kroner.

 

Dette syntes jeg var fryktelig mye iom at han kjører gammel mercedes og kræsjet skjedde i så lav hastighet at jeg ikke fikk noen skader i det hele tatt. Var nesten helt stopp før jeg traff han.

Å nå sier han at han enten tar det via forsikringselskapet eller at jeg betaler de ti tusen når jeg sa at jeg gjerne ville at han skulle reparere bilen samme sted som jeg skal reparere bilen min. For han nektet at noen andre enn han skal reparere sin.

 

Noen inputs?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du bør i alle tilfeller lese litt ekstra godt på forsikringsvilkåra.

 

Om det er ein tredjeperson som har skulda så kan det være nok at du anmelder tredjeperson (sjølv om du ikkje veit kven det er).

 

Det er nok litt situasjonsavhengig, men om du ikkje har skuld i den skaden som bilen din utførte så taper ikkje du bonus. Egenandelen er også kun eit tema for skaden på din eigen bil og ikkje på den som ble påkjørt.

 

Synest det høyrer ut som at han som ble påkjørt prøver å tjene nokre letttjente kroner, du bør uansett få verdien av skaden sjekka med ein anna person før du betaler.

Lenke til kommentar

Kan han sende inn til forsikring uten at jeg samtykker å har fått vært med å få en felles takst om jeg ønsker det?

 

Bobbylove, du forteller at du ikke fikk noen skader, men ønsker at han reparerer på samme plass som du selv skal reparere bilen din?

 

Bilen min ble bulket mens den sto parkert på skolen for litt siden.

Lenke til kommentar
Det er nok litt situasjonsavhengig, men om du ikkje har skuld i den skaden som bilen din utførte så taper ikkje du bonus. Egenandelen er også kun eit tema for skaden på din eigen bil og ikkje på den som ble påkjørt.

 

Du har alltid skylden når du kjører i ræva på noen.

 

Nei ikke alltid.

Lenke til kommentar
Nei ikke alltid.

 

Unntaket er vel om den andre parten rygger, men det er vel neppe særlig relevant i denne saken.

 

Også hvis du skal til venstre ut av veien, å ikke bruker blinklys(mulig det også gjelder til høyre?)

I de tilfellene må du som ble kjørt i rævva faktisk bevise at du brukte blinklys, noe som er vanskelig når ingen andre så det enn den som kjørte på deg....

 

Er sikkert flere unntak også, men det blir ihvertfall ikke alltid regnet som den som kjører noen i rævva sin skyld.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...