uranus Skrevet 31. mai 2003 Del Skrevet 31. mai 2003 Hvilket program er det beste programmet til film redigering? Skal lage film (ca. 1 t) som vi har filmet, men vi trenger effekter osv. Det må se profft ut da. Lenke til kommentar
EZAccess Skrevet 31. mai 2003 Del Skrevet 31. mai 2003 Om det er det beste vet jeg ikke. Men, det er iallfall gratis. Det finnes et program som følger med WinXP (forutsatt at du har XP) - Windows Movie Maker. Det har kommet ut i versjon 2 nå, og kan lastes ned fra Windows Update. Les en test her: http://www.dinside.no/php/art.php?id=33417&=katnav Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 31. mai 2003 Del Skrevet 31. mai 2003 Adobe Premiere er eit veldig bra program. Koster ca. 7000, men det finst kanskje "omvegar" (Noko som eg ikkje anbefaler) som er billegare... Der har du over 70 overganger, over 70 video effektar (Viss du får deg After Effects og, har du endå fleire, men det har eg ikkje prøvd, så eg veit ikkje kva mogelegheiter ein har med det) og over 20 lyd effektar. Det er ikkje så veldig vanskeleg å lære seg, og det finst mange tutorialar på nettet. Finst kanskje betre og, men Premiere er bra. Lenke til kommentar
Predecessor Skrevet 10. juni 2003 Del Skrevet 10. juni 2003 Du kan jo vurdere Pinnacle Edition 5 eller Avid Express. Dyre saker, men du får det du betaler for. Du finner de bl.a. her: www.videoutstyr.no Lenke til kommentar
Videoutstyr, Arne Skrevet 10. juni 2003 Del Skrevet 10. juni 2003 Må si meg enig i Edition og Avid Xpress DV. Veldig gode program. Vil egentlig si de er for billige i forhold til hva de gir 8) Lenke til kommentar
Dokein Skrevet 5. juli 2003 Del Skrevet 5. juli 2003 Kjøp først et billig Pinnacle program. Eks Studio 8, så får du oppgardering til Edition 5 for ca. 2580,- fra Komplett. Har selv oppgardert fra Studio 8, og må si at jeg er ennå blendet av stabiliteten og funsjonene i Edition. Helt konge. Lenke til kommentar
Predecessor Skrevet 8. juli 2003 Del Skrevet 8. juli 2003 Kjøp først et billig Pinnacle program. Eks Studio 8, så får du oppgardering til Edition 5 for ca. 2580,- fra Komplett. Har selv oppgardert fra Studio 8, og må si at jeg er ennå blendet av stabiliteten og funsjonene i Edition. Helt konge. For aa si det enkelt, det er kjempebutikk. Er det noen som driver opplaering paa Edition 5 paa ostlandet? Lenke til kommentar
Videoutstyr, Arne Skrevet 9. juli 2003 Del Skrevet 9. juli 2003 Ja, det er det. Masse kurs her i gården :smile: Lenke til kommentar
Vifteron Skrevet 10. juli 2003 Del Skrevet 10. juli 2003 Pinnacle Edition 5 ønskes. Jeg har Adobe Premiere 6.5 og Adobe After Effects som byttes. [email protected] Lenke til kommentar
adonis Skrevet 13. juli 2003 Del Skrevet 13. juli 2003 Ser du har Premiere. Ble denne levert med et kort (f.eks. DV500 eller Pro-ONE)? I så fall kan du benytte et gunstig oppgraderingstilbud. Prisen på Edition 5 vil da bli under 1000,-!! /Øystein :o Lenke til kommentar
Knebba Skrevet 21. juli 2003 Del Skrevet 21. juli 2003 Går dere for Adobe eller Pinnacle? Lenke til kommentar
peterode Skrevet 25. juli 2003 Del Skrevet 25. juli 2003 Holder en knapp på Edition 5! Det er et program med potensiale. Det er nok ikke det enkleste å bruke, det må i såfall bli Studio 8. Er du helt fersk vil jeg nok satse på dette. Billig er det også. Video redigering stiller store krav til PC kapasitet. Det eneste en kan si er at PC'n aldri blir kraftig nok! Det er kjedelig å vente 3-5 timer på å se resultatet av en redigering av en 15-20 min film, men det må en regne med med på en 2-3 år gammel PC. Spesielt Edition 5 (når alt virker) løser mye av dette. Lenke til kommentar
kenneth74 Skrevet 30. juli 2003 Del Skrevet 30. juli 2003 uranus skrev: "Hvilket program er det beste programmet til film redigering? Skal lage film (ca. 1 t) som vi har filmet, men vi trenger effekter osv. Det må se profft ut da." La en ting være klart En proff film, er ALDRI full av effekter. Skal du lage en proff film, så foreslår jeg at du konsentrerer deg mer om lengden på filmsekvensene, kameravinkler, fargebruken, lydredigering, lys forhold osv. Vær så snill og ikke legg på den ene effekten etter den andre. Dette ser ikke profft ut. Forresten når så noen en film full av effekter sist? Og med effekter tenker jeg da på fancy overganger, o.l som er vanlige feller å gå i når du skal redigere filmer. Jeg bruker KUN overganger, når det tjener filmen jeg skal lage. La heller kameravinklingen så for effektene Lenke til kommentar
Videoutstyr, Arne Skrevet 30. juli 2003 Del Skrevet 30. juli 2003 Det er litt viktig at "effekter" finnes i proffe programmer. Men for all del - Effekter kan overdrives og få en film til å se veldig amatøraktig ut. Det som skiller en proff film fra en amatør, er ikke nødvendigvis lite bruk av effekter, men kamuflering av disse. Alle Hollywood filmer er fullspekket med effekter. Men for å kunne lage disse effektene, trenger du et program som lar deg gjøre det uten at seeren ser at du har brukt en effekt. Der mener jeg Edition gjør jobben veldig bra. Det gjør også Avid Xpress DV Lenke til kommentar
Knebba Skrevet 30. juli 2003 Del Skrevet 30. juli 2003 For å få laget en film som ser proff ut, må man altid prøve å tenke nytt... ikke nytt som å pøse på med effekter. Guy Ritchie syntes jeg er flink til dette. Se "Snatch" og "Lock, Stock and two smoking barrels" Lenke til kommentar
kenneth74 Skrevet 30. juli 2003 Del Skrevet 30. juli 2003 Til Arne, VideoUtstyr: Jeg ser at du i den senere tid har hele tiden henvist til Edition, og jeg er jo klar over at VideoUtstyr selger Edition. Så mitt spørsmål er derfor. Nevner du Edition hele tiden, fordi det er "så mye bedre enn alt annet" eller fordi du synes det er bra, og håper noen kjøper det hos Dere? Blir litt skeptisk når du skriver om Edition hele tiden, og når jeg ser at du også selger denne softwaren. Håper du forstår dette. Hva med Premiere PRO, After Effects 6.0, DVD Encore osv. Hva er best av Edition og Adobe Video Collection som kommer ut nå i august? Lenke til kommentar
Videoutstyr, Arne Skrevet 30. juli 2003 Del Skrevet 30. juli 2003 Til Arne, VideoUtstyr: Jeg ser at du i den senere tid har hele tiden henvist til Edition, og jeg er jo klar over at VideoUtstyr selger Edition. Så mitt spørsmål er derfor. Nevner du Edition hele tiden, fordi det er "så mye bedre enn alt annet" eller fordi du synes det er bra, og håper noen kjøper det hos Dere? Blir litt skeptisk når du skriver om Edition hele tiden, og når jeg ser at du også selger denne softwaren. Håper du forstår dette. Hva med Premiere PRO, After Effects 6.0, DVD Encore osv. Hva er best av Edition og Adobe Video Collection som kommer ut nå i august? Jeg skjønner veldig godt at du blir skeptisk. Bare for å få sagt det, så selger vi også Adobe og Avid og jeg har brukt alle tre mye. Derfor kan jeg anbefale Edition uten at det er pga at vi vil selge det. Vil egentlig mye heller selge Premiere og Avid da jeg tjener mer på det enn Edition, men jeg syntes Edition gir mye mer for pengene. Adobe After Effects ser jeg nesten som et must sammen med Pinnacle Commotion i tillegg til Edition dersom du virkelig er interessert i å lage gode, profesjonelle filmer. Adobe DVD Encore er et veldig bra program det også, men de samme egenskapene til dette OG Premiere finner du integrert i Edition. Det er også mye jeg syntes virker interessant med Adobe Premiere PRO, men jeg har ikke veldig lyst å uttale meg om det før jeg har fått prøvd det selv. Siden jeg også vet at Pinnacle har intensjoner om å gjøre MYE med Edition i den nærmeste fremtid, mener jeg det er det hotteste produktet hittil. Håper dette gir litt mindre skepsis Lenke til kommentar
Dokein Skrevet 31. juli 2003 Del Skrevet 31. juli 2003 Til Videoutstyr, Arne Du skriver Siden jeg også vet at Pinnacle har intensjoner om å gjøre MYE med Edition i den nærmeste fremtid, mener jeg det er det hotteste produktet hittil. Vil dette komme som en SP2, eller blir det Edtion 6 som vi må betale dyrt for? Og hvordan går det med den norske versjonen? Lenke til kommentar
Predecessor Skrevet 31. juli 2003 Del Skrevet 31. juli 2003 Da var Edition 5 i hus. Nå begynner studietiden. Veldig spent på stabiliteten. Kommer tilbake ved en senere anledning, og kommer sikkert med noen spørsmål også. Lenke til kommentar
Dokein Skrevet 31. juli 2003 Del Skrevet 31. juli 2003 Et tips Predecessor, Prøv å følg User's Guide. Den er, etter mitt syn veldig bra, da du får prøvd ut mange av grunnfunsjonene. Man (jeg) har litt lett for å hoppe fram og tilbake, legge inn mange klipp, effekter og overganger. Da er det lett å miste oversikten. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå