asbjohorpua Skrevet 5. januar 2010 Del Skrevet 5. januar 2010 Heisann. Jeg har fått mange problemer ved å stole blindt på en halvgammel HTC som ringer 30% av gangene den blir satt på. For noe upålitelig dritt. Til nå har jeg latt datamaskinen min stå på hele natta for at den så ringer om morgenen med Alexander Rybak sin sang Fairytale (ja, sangen er så grusom at du hopper ut av senga for å skru den av). Men nå har jeg tenkt det kanskje er på tide å ordne meg en vekkeklokke som faktisk ringer. Jeg tok en tur på min lokale Montèr butikk og kjøpte meg en vekkeklokke fra OBH Nordica til 150 kr, den var forøvrig veldig stygg. Problemet med den er at den ringer i kun 30 sekunder, som er omtrent 3 sekunder for lite, dessuten er lydvolumet latterlig lavt - denne klokken gjorde at jeg forsov meg ganske mange ganger. Derfor må jeg ha meg en ny en, som jeg kan ha en liten stund! Vekkeklokken bør ha et greit lydvolum. Digital. Mange valgmuligheter. Design: helst matt aliminium, slik at den står i stil med min iMac 24" og Western Digital Mybook Studio. Men andre stilrene design kan også vurderes. Lenke til kommentar
Mompen Skrevet 5. januar 2010 Del Skrevet 5. januar 2010 (endret) http://www.elkjop.no/product/hus-hjem/pers...s-wake-up-light Philips Wakeup light? Får en utgave til tusenlappen og, sjukt digg å våkne til syntes jeg! Den er jo grisestygg, men funker! Endret 5. januar 2010 av Mompen Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 5. januar 2010 Del Skrevet 5. januar 2010 Wakeup light er faktisk ikke så stygge å se på i real life, men på et 2d papir bilde kan den se virkelig sær ut. Personlig foretrekker jeg en radiovekkeklokke, å våkne til P4 eller annen musikk-kanal er faktisk ganske så deilig med mindre du får britney tidlig på morraen... Lenke til kommentar
asbjohorpua Skrevet 5. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2010 Da var http://www.elkjop.no/product/hus-hjem/pers...s-wake-up-light bestilt. Ikke fra Elkjøp, men fra Netonnet der de hadde den til 1000 kr Lenke til kommentar
Mompen Skrevet 5. januar 2010 Del Skrevet 5. januar 2010 Har selv den minste modellen uten radio, og kostet rundt tusenlappen den og, kjøpte du den med radio? Hvertfall kjempebehagelig å våkne til Lenke til kommentar
asbjohorpua Skrevet 6. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2010 Har selv den minste modellen uten radio, og kostet rundt tusenlappen den og, kjøpte du den med radio? Hvertfall kjempebehagelig å våkne til Ja, jeg kjøpte den med radio. Har jeg noe å glede meg til? Lenke til kommentar
Mompen Skrevet 6. januar 2010 Del Skrevet 6. januar 2010 Ja! Du skal kunne velge mellom en vanlig alarmtone (som forresten er behagelig å høre på, og som øker i intensitet samtidig med at lyset øker sakte en halvtime før du skal våkne. Finfin sak! Lenke til kommentar
Palme Skrevet 6. januar 2010 Del Skrevet 6. januar 2010 Ser du skriver du har mac. Hvorfor ikke bare bruke den? Aurora vekkerklokke Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 6. januar 2010 Del Skrevet 6. januar 2010 Ja! Du skal kunne velge mellom en vanlig alarmtone (som forresten er behagelig å høre på, og som øker i intensitet samtidig med at lyset øker sakte en halvtime før du skal våkne. Gjør bare ikke den feilen å velge "fuglekvitter" som alarmtone ... Selv om det bare er hyggelig nå i januarkulda, så vil du angre når du har dressert deg selv til å våkne av denne lyden - og småjævlene setter i gang ved soloppgang i mai ... Lenke til kommentar
asbjohorpua Skrevet 6. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2010 Ser du skriver du har mac. Hvorfor ikke bare bruke den? Aurora vekkerklokke Om du leste første innlegg, så skrev jeg noe om det akkurat der. Lenke til kommentar
Palme Skrevet 6. januar 2010 Del Skrevet 6. januar 2010 (endret) Joda leste første innlegg, men dette fungerte ikke / ikke lenger? Brukte du Aurora? *edit Burde ikke være for vanskelig å skaffe seg en alarm.mp3 til Macen, men leser du allerede har skaffet deg utstyr så du er vel godt fornøyd Endret 6. januar 2010 av Palme Lenke til kommentar
Ferendaz Skrevet 6. januar 2010 Del Skrevet 6. januar 2010 denne klokken gjorde at jeg forsov meg ganske mange ganger. Det var en slem klokke! Lenke til kommentar
asbjohorpua Skrevet 6. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2010 denne klokken gjorde at jeg forsov meg ganske mange ganger. Det var en slem klokke! Ja, fæle upålitelige greier fra Microsoft - Windows Mobile... Joda leste første innlegg, men dette fungerte ikke / ikke lenger? Brukte du Aurora? *edit Burde ikke være for vanskelig å skaffe seg en alarm.mp3 til Macen, men leser du allerede har skaffet deg utstyr så du er vel godt fornøyd Det fungerte, men jeg likte ikke at datamaskinen måtte stå på over hele natten selv om den ikke lager noe lyd. Nei, brukte ikke Aurora, jeg brukte noe som heter "Alarm Clock" som fungerte ypperlig. Ja! Du skal kunne velge mellom en vanlig alarmtone (som forresten er behagelig å høre på, og som øker i intensitet samtidig med at lyset øker sakte en halvtime før du skal våkne. Gjør bare ikke den feilen å velge "fuglekvitter" som alarmtone ... Selv om det bare er hyggelig nå i januarkulda, så vil du angre når du har dressert deg selv til å våkne av denne lyden - og småjævlene setter i gang ved soloppgang i mai ... hehe! Ja! Du skal kunne velge mellom en vanlig alarmtone (som forresten er behagelig å høre på, og som øker i intensitet samtidig med at lyset øker sakte en halvtime før du skal våkne. Finfin sak! Ja, den virker veldig overbevisende. Nå koster den jo også ganske mye, så forventningene mine er jo der Lenke til kommentar
Svinks Skrevet 6. januar 2010 Del Skrevet 6. januar 2010 Philips Wakeup light? Får en utgave til tusenlappen og, sjukt digg å våkne til syntes jeg! Ja, så lenge det virker. Min erfaring fra denne mørketida er at jeg ikke lenger reagerer på at lyset slår seg på, men sover videre og forsover meg med flere timer om jeg bare bruker lyset og ikke i tillegg har etpar hissige vekkerklokker stående utenfor rekkevidde fra senga. Håper det funker bedre for trådstarter. Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 6. januar 2010 Del Skrevet 6. januar 2010 Philips Wakeup light? Får en utgave til tusenlappen og, sjukt digg å våkne til syntes jeg! Ja, så lenge det virker. Min erfaring fra denne mørketida er at jeg ikke lenger reagerer på at lyset slår seg på, men sover videre og forsover meg med flere timer om jeg bare bruker lyset og ikke i tillegg har etpar hissige vekkerklokker stående utenfor rekkevidde fra senga. Nå er det vel ikke meningen at man skal våkne av lyset i seg selv, men at økningen i lysnivået skal detekteres av øynene dine - og forhåpentligvis også hjernen - og dermed "forberede" deg på at alarmen kommer til å gå. Både lys og lyd kan reguleres i volum. Bare det at lyset er på når alarmen går er i seg selv en stor fordel. Jeg har nok av episoder der jeg har våknet i ørska av en infam lyd og ikke vært i stand til å identifisere retningen lyden kom fra. En gang slet jeg i mørket med å finne AV-bryteren og måtte til slutt gi opp og forsøkte å kvele helsiket under puta. Det hjalp ikke heller. Da jeg endelig fikk på lyset, så jeg at det var en bok jeg hadde forsøkt å "slå av" ... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå