Gå til innhold

Anbefal meg en Anime

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 1 måned senere...

Neon Genesis Evangelion - Løst oversatt, den nye skapelsens evangelium. Handlingen er satt til 2015 og går ut på at jorden blir angrepet av "engler" og må forsvares ved hjelp av biomekaniske roboter "Evangelion" Delt inn i én overfladisk "vanlig" del og én introspektiv psykoanalytisk del. Dyp, original og unik, men det kan tenkes at den er litt for sær, evt. at man i utgangspunktet må være litt skakkjørt i hodet for å identifisere seg med noen i serien. Hvis du derimot faller inn i gruppen som "skjønner" serien, stiller den i en klasse for seg selv og du vil aldri glemme den.

Elfen Lied - Som andre har nevnt, utrolig bra serie. Også her kreves et åpent sinn og en god porsjon empati. Hvis du finner deg i stand til å sette deg inn i sinnet på og forstå følelsene til skoledrapsmenn, vil du sannsynligvis kunne forstå hovedkarakteren her. Dette er nok noe av grunnen til at mange mangler forståelse for, eller betrakter Elfen Lied med avsky.

Gantz - En grunn voldsorgie fra ende til annen. Ikke noe å satse på i mine øyne, har du ikke sett den så ikke se den heller. Såklart er det lov å mene noe annet :thumbup:

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Jeg kan anbefale code geass! Jeg synes serien er nesten helt lik death note, begge to handler om utrolig smarte 17 år gammele gutter, som får en overnaturlig kraft, og tar på seg en "maske" (KIra og zero) og prøver å endre verden. Kansje du liker elfen lied også, men den lingner ikke serlig mye på Death Note.

Lenke til kommentar

death note er genial rett og slett!

men noen som kan anbefale meg noe, den beste anime serien jeg har sett er Kenichi, digger figurene, motivasjonen du får av serien(spes Shirahama Kenichi) litt sånn typisk handling, men meget bra serie..

men sliter me då finne en anime jeg virkelig liker. Begynte på tenjou tenge, kom halvveis, men var ikke gripende, samme med initial-D..leiter etter noe ala Kenichi

Endret av Ronaldo17
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...